۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴

جالب ترین آداب و رسوم ازدواج را بشناسید

یکی از آیین‌هایی که در سراسر جهان و در میان هر قوم و قبیله‌ای به صورت مشترک وجود دارد، سنت پسندیده ازدواج است.

جالب ترین آداب و رسوم ازدواج را بشناسید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، نمی‌توان از این اصل گذشت که ازدواج کردن یکی از زیباترین اتفاقات هر شخصی در زندگی شخصیش است. اما در این رسم زیبا در برخی از نقاط جهان، آداب و رسومی به کار برده می‌شود که باعث شده تا لیستی متفاوت به نام آداب و رسوم عجیب ازدواج در جهان ایجاد شود. ما امروز در مجله دلتا می‌خواهیم تا به اتفاق شما آداب و رسوم عجیب ازدواج در جهان را مورد بررسی قرار دهیم.

آداب و رسوم عجیب ازدواج در جهان

بریدن چوب درخت

در میان رسم‌های عجیب عروسی دنیا شاید این یکی از عجیب‌ترین‌ها باشد. در رسمی قدیمی در آلمان، عروس و داماد در مراسم عروسی باید با یک اره در همکاری با هم قطعه چوب درختی را ببرند. این رسم نمادی از نمایش همکاری زوج است.

ریختن کیک و نوشیدنی روی عروس

از رسم‌های عجیب عروسی مردم اسکاتلند که در اصل قبل از عروسی اجرا می‌شود، کثیف کردن عروس یا داماد با شیرینی و نوشیدنی است.

حلقه گل

طبق رسمی قدیمی در پاکستان، داماد باید حلقه‌ای از گل را در مراسم عروسی بر گردن اندازد اما امروزه عروس‌ هم در همراهی با داماد این کار را می‌کند.

دزدیدن کفش داماد

از رسم‌های عجیب عروسی هندی‌ها دزدیدن کفش‌های داماد توسط خواهر عروس در مراسم عروسی است. البته این سنت در قالب یک نوع شوخی برای شادی مجلس است.

آب دهان انداختن پدر بر سر عروس

در یکی از رسم‌های عجیب عروسی مردم کنیا که منزجر کننده هم هست، زمانی که عروس و داماد در حال ترک کردن خانه هستند، پدر عروس بر سر دخترش آب دهان پرت می‌کند. این کار از نظر آن‌ها باعث خوش‌شانسی و خوشبختی می‌شود.

شکستن ظروف در شب قبل عروسی

در یکی از رسم‌های عجیب عروسی مردم آلمان که البته حالا کمتر دیده می‌شود، دوستان و اعضای خانواده عروس و داماد شب قبل عروسی در کنار خانه جدید عروس و داماد جمع می‌شوند و تعداد زیادی ظرف می‌شکنند. بعد هم باید خود عروس و داماد خرده‌های ظرف را جمع کنند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار