۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷

ثبت نام یارانه افراد جدید در سایت my.gov.ir

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، ثبت نام یارانه افراد جدید از امروز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز شد. متقاضیان ثبت‌نام برای یارانه جدید، نیازی به مراجعه حضوری به هیچ سازمانی را ندارند و با مراجعه به سایت ...

​در سنوات گذشته، دولت‌ها با تأمین اعتبار مورد نیاز به میزان یک ماه مستمری تحت عنوان عیدی به سرپرستان خانوارها پرداخت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، ثبت نام یارانه افراد جدید از امروز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز شد. متقاضیان ثبت‌نام برای یارانه جدید، نیازی به مراجعه حضوری به هیچ سازمانی را ندارند و با مراجعه به سایت my.gov.ir می توانند ثبت نام خود را انجام دهند.  جزئیات ثبت نام یارانه افراد جدید در سایت my.gov.ir را با هم می خوانیم.

یارانه، از جمله کمک های معیشتی می باشد که از سوی دولت، در کشور ما، به مردم پرداخت می شود. از زمانی که اولین یارانه، به اقشار مختلف جامعه، پرداخت شد، سال های بسیار زیادی می گذرد و تاکنون، در طی سال های مختلف، میزان یارانه، به تناسب تورم، افزایش پیدا کرده است.

نحوه ثبت نام یارانه افراد جدید در سایت my.gov.ir

سرپرستان خانوارهایی که تاکنون از گرفتن یارانه جامانده‌اند و یا متقاضی جدید دریافت یارانه می‌باشند، ابتدا لازم است برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت نام خود کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* را شماره گیری نمایند و سپس با مراجعه به آدرس اینترنتی my.gov.ir نسبت به ثبت درخواست برقراری یارانه خانوار خود اقدام کنند.

نحوه استعلام ثبت نام جاماندگان یارانه ۱۴۰۱

جاماندگان ثبت نام یارانه، به منظور ثبت نام برای یارانه ۱۴۰۱، لازم است تا مراحل تعیین شده از سوی سازمان هدفمند سازی یارانه‌ ها، را جهت استعلام وضعیت خود و سپس، ثبت نام یارانه جدید، انجام دهند. مراحل و نحوه ثبت نام یارانه جدید ۱۴۰۱، برای جاماندگان، طبق توضیحات زیر می باشد:

جاماندگان ثبت نام یارانه، به منظور استعلام وضعیت ثبت نام یارانه جدید خود در سال ۱۴۰۱، ابتدا، کد دستوری #کد ملی۴۳۸۵۷*۴ را شماره گیری نمایند.

لینک ثبت نام یارانه افراد جدید 

این گروه از متقاضیان یارانه ۱۴۰۱، در مرحله بعد، می توانند با مراجعه به سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، به آدرس my.gov.ir ، برای ثبت نام یارانه جدید اقدام نمایند.

 

زمان بندی ثبت نام جاماندگان یارانه

لازم به ذکر است که مهلت یارانه جدید جاماندگان ۱۴۰۱، بر اساس آخرین رقم سمت راست کد ملی، برای اعداد زوج، در روزهای سه شنبه و چهارشنبه، مورخ ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت‌ ماه و برای اعداد فرد، در روز های پنجشنبه و جمعه، مورخ ۲۹ و ۳۰اردیبهشت ماه سال جاری، می باشد.

همچنین، اشخاصی که در تاریخ های مذکور، به هر علت، قادر به ثبت نام یارانه جدیدی نبوده،، این امکان را داشته تا در روزهای شنبه، مورخ ۳۱ اردیبهشت‌ ماه و یکشنبه، مورخ ۱ خرداد ماه، با ورود به سامانه، برای ثبت نام یارانه ۱۴۰۱، اقدام نمایند.

 

مدارک و اطلاعات ضروری جهت ثبت نام یارانه جدید

مدارک و اطلاعات ضروری، جهت ثبت نام یارانه جدید، برای جاماندگان، شامل شماره همراه که به نام سرپرست خانوار بوده، کد ملی، تاریخ تولد، کد پستی و شماره شبا بانکی که سرپرست خانوار، در آن حساب داشته، می باشد.

پس از پایان مهلت ثبت‌ نام، اطلاعات ارسالی از سوی ثبت نام کنندگان، به منظور تعیین دهک خانوار، به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارسال شده و در صورتی که ثبت نام کننده، واجد شرایط، شناخته شود، یارانه معوقه، متناسب با دهک خانوار ثبت نام شده، از اردیبهشت‌ ماه سال ۱۴۰۱ به خانواده ثبت نام شده، تعلق گرفته و به حساب سرپرست خانوار، واریز می شود.

*لازم به ذکر است که کلیه مراحل و نحوه  ثبت نام یارانه جدید، به صورت غیر حضوری و اینترنتی، انجام گرفته و بنابراین، نیاز به مراجعه حضوری متقاضیان، به هیچ سازمان و نهاد دولتی، در هیچ یک از شهرهای کشور نمی باشد.

نتیجه ثبت نام یارانه‌های جدید چه زمانی اعلام می‌شود؟

زمانی که ثبت نام کامل شود، کد ملی سرپرست خانوار به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می‌شود و در آنجا براساس شاخص‌هایی که دارند، کد ملی‌ها بررسی، دهک‌ها مشخص و به ما ابلاغ می‌شود. سپس یارانه افراد از ابتدای طرح محاسبه و معوقات هم پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

حسین بوجار اصفهانی

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱


اعتراض به عدم دریافت رایانه

نظرات بسته شده است