۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸

ثبت نام کتاب درسی / سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، ورود به سامانه Irtextbook.com

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، آموزش و پرورش به منظور تسریع در روند تهیه کتب درسی توسط دانش آموزان با نرخ دولتی، اقدام به راه اندازی سایت ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به آدرس irtextbook.com نموده است. دانش آموزان در پایه...

قیمت کتاب درسی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، آموزش و پرورش به منظور تسریع در روند تهیه کتب درسی توسط دانش آموزان با نرخ دولتی، اقدام به راه اندازی سایت ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به آدرس irtextbook.com نموده است. دانش آموزان در پایه های مختلف می توانند در موعد مقرر به سامانه irtextbook.ir مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت نمایند. با اندیشه معاصر همراه باشید. فرآیند توزیع مواد آموزشی، ثبت سفارش، توزیع و ویرایش ثبت نام کتاب درسی دانش آموزان دوره های تحصیلی ابتدایی و متوسطه دوم (نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) و کتاب درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه استعداد های درخشان از طریق سامانه ثبت سفارش کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ دانش آموزان به آدرس www.irtextbook.ir و یا www.irtextbook.com انجام می شود. چند سالی است که سفارش کتاب های درسی از طریق سایت ثبت نام کتاب درسی انجام می پذیرد. دانش آموزان و یا والدین آن ها با مراجعه به سایت ثبت سفارش کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در مدت زمان تعیین شده می توانند با آرامش خاطر و با صرف کمترین هزینه اقدام به ثبت نام کتاب درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ نمایند. طبق اعلام آموزش و پرورش، زمان ثبت نام کتب درسی سال ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ برای میان پایه های تحصیلی از ۹ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۲۶ خرداد ماه به طول می انجامد. سایر پایه های ورودی، یعنی پایه اول ابتدایی، هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم به دلیل تغییر مدرسه دانش آموزان، از ۵ تیر آغاز و تا ۱۰ شهریور ماه به طول می انجامد. دانش آموزان می توانند در موعد ثبت نام پایه تحصیلی خود، با ورود به سایت مذکور و انجام مراحل خرید، کتب خود را سفارش داده و در موعد مقرر از مدرسه تحویل بگیرند.

سایت ثبت نام کتاب درسی

 تقویم زمانی و شیوه سفارش کتاب های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره های تحصیلی

ثبت سفارش و توزیع کتاب های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تمامی دوره های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی زیر انجام می شود.

 

لازم است مدارس ضمن اطلاع رسانی به دانش‌آموزان به شرح جدول تقویم زمانی زیر نسبت به ثبت سفارش کتاب های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بر فرض قبولی دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری اقدام نمایند. در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.

تقویم زمانی سفارش کتاب های درسی
عنوان فعالیتدوره تحصیلیشروعپایان
ثبت سفارش گروهی و انفرادیپایه های تحصیلی آمادگی۲ (استثنائی) ، اول۲ (استثنائی)، اول۳ (استثنائی)، اول تکمیلی (استثنائی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم۱۴۰۲/۲/۹۱۴۰۲/۳/۲۶
آمادگی۱ (استثنائی)،اول۱ (استثنائی)، اول مقدماتی(استثنائی)، پایه اول ابتدایی۱۴۰۲/۴/۵۱۴۰۲/۶/۱۰
پایه های تحصیلی هفتم، دهم۱۴۰۲/۴/۵۱۴۰۲/۶/۱۰
اصلاح سفارشتمامی دوره های تحصیلی۱۴۰۲/۴/۱۸۱۴۰۲/۶/۳۱
توزیع منطقه به مدرسهتمامی دوره های تحصیلی۱۴۰۲/۶/۱۱۱۴۰۲/۶/۳۱
توزیع مدرسه به دانش‌آموزتمامی دوره های تحصیلی۱۴۰۲/۶/۱۸۱۴۰۲/۷/۱

شیوه ثبت نام و ثبت سفارش خرید کتاب درسی

  • دانش‌آموزان و اولیاء آنان، در صورت تمایل می توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، “رمز عبور” ورود به سامانه می باشد.
  • کتاب های درسی دانش‌آموزان دوره های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه دوم شاخه های فنی و حرفه ای، کاردانش، رشته معارف اسلامی و کتاب های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می شود.

قابل توجه مدیران محترم مدارس

مدارس موظفند هرچه سریعتر با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اقدام و از ارجاع دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز به کافی نت‌ها پرهیز نمایند.

تبصره: دانش‌آموزان و اولیای آنان در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com نسبت به ثبت سفارش فردی اقدام نمایند.
تحویل کتاب درسی از اداره آموزش و پرورش منطقه به مدرسه، براساس سفارش های (فردی یا گروهی) پرداخت شده در سامانه خواهد بود.

از منوی «آمار فروش مدرسه» حتماً تعداد دانش‌آموزان باقی مانده و بدون سفارش کتاب درسی را ملاحظه و نسبت به ثبت سفارش آنان اقدام نمایید.

دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) می‌باشد؛ لذا، دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

به دلیل الکترونیک بودن فرآیند فروش و توزیع کتاب‌های درسی، کنترل ثبت سفارش کتاب درسی دانش‌آموزان از طریق سامانه امکان‌پذیر است؛ لذا درخواست ارائه نسخه چاپی (پرینت) برگ سفارش کتاب درسی از دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز ممنوع می‌باشد.

ورود مدارس به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، از طریق سامانه سیدا انجام می شود.

ثبت سفارش تک جلدی کتاب های درسی و بسته آموزشی ویژه معلمان و دانش آموزان

معلمان ارجمند و دانش آموزان متقاضی کتاب درسی، برای ثبت سفارش دوره ای و تک جلدی کتاب های درسی به ترتیب زیر اقدام نمایند:

  1. ثبت نام در سامانه: برای ورود به سامانه حتما باید یک بار در سامانه ثبت نام انجام شود.
  2. ورود به سامانه: پس از ثبت نام، با کد ملی و کلمه عبور وارد سامانه شوید. در صورتی که کلمه عبور را فراموش کرده اید، روی دکمه “کلمه عبور را فراموش کرده ام” کلیک نمایید.
  3. ثبت و پرداخت سفارش: پس از ورود به سامانه، کتاب های مورد نیاز را انتخاب و سفارش را ثبت و پرداخت نمایید.

پیگیری سفارش

  • سفارشات این بخش از طریق شرکت پست جمهوری اسلامی ایران توزیع خواهد شد.
  • برای دریافت اطلاعات بیشتر از بسته سفارشی خود با شماره ۲۲۰۰۹۷۰۲ – ۰۲۱ تماس حاصل نمایید.
  • برای رهگیری مرسوله پستی خود به صورت زیر عمل نمایید:
    1. وارد سامانه شوید.
    2. از منوی مشاهده جزییات، بارکد پستی (عدد ۲۴رقمی) را کپی نمایید.
    3. وارد سامانه رهگیری مرسولات پستی به نشانی http://newtracking.post.ir شوید.
    4. با وارد کردن بارکد پستی، اطلاعات مربوط به جابجایی مرسوله پستی را مشاهده نمایید.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط