۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰

ثبت نام ثنا با گوشی موبایل و غیر حضوری+ فیلم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، ثبت نام ثنا با گوشی موبایل و غیر حضوری را در ادامه برایتان توضیح دادیم. سامانه ثنا، به منظور ارائه خدمات الکترونیکی، به مراجعین قوه قضاییه، طراحی و ارائه گردیده است. با وجود این سامانه، متقاضیان،...

ثبت نام ثنا با گوشی موبایل و غیر حضوری+ فیلم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، ثبت نام ثنا با گوشی موبایل و غیر حضوری را در ادامه برایتان توضیح دادیم.

سامانه ثنا، به منظور ارائه خدمات الکترونیکی، به مراجعین قوه قضاییه، طراحی و ارائه گردیده است. با وجود این سامانه، متقاضیان، می توانند در بسیاری از امور، بدون نیاز به مراجعه حضوری و صرفا از طریق مراجعه به سایت سامانه ثنا، به آدرس sana.adliran.ir، از خدمات این سامانه، نظیر ثبت درخواست عفو، مشاهده رای و ابلاغیه های دادگاه و سایر موارد، استفاده نمایند.

راهنمای ثبت نام سامانه ثنا| فیلم

جهت استفاده از سامانه ثنا و خدمات سایت آن، به صورت غیر حضوری، باید در سامانه ثنا، ثبت نام نمود. متقاضیان، برای ثبت نام غیر حضوری، در این سامانه، لازم است تا به آدرس سایت اصلی ثنا adliran.ir، مراجعه نموده و با وارد کردن اطلاعات شخصی خود، در این سامانه، ثبت نام به عمل آورند. یکی از مراحل ثبت نام غیر حضوری سایت ثنا، احراز هویت سامانه ثنا می باشد که مراحل و شرایط مخصوص به خود را دارد.

از این رو، در این مقاله، قصد داریم، در خصوص سامانه احراز هویت ثنا authentication یا سایت ثبت نام غیر حضوری ثنا با گوشی،​ توضیح دهیم؛ سپس، نحوه احراز هویت غیر حضوری سامانه ثنا را از طریق سیستم کامپیوتر و گوشی بگوییم و در خصوص مدارک لازم برای احراز هویت حضوریصحبت کنیم. چنانچه، پیرامون این موضوع، سوالاتی دارید، با ما همراه باشید.

برای ورود به سامانه احراز هویت ثنا کلیک کنید.

کاربران، جهت ورود به سامانه احراز هویت ثنا، به آدرس sana.adliran.ir مراجعه کنند.

معرفی سامانه احراز هویت غیر حضوری ثنا

سامانه احراز هویت ثنا authentication، یا سایت ثبت نام غیر حضوری ثنا با گوشی، به آدرس sana.adliran.ir، از زیر مجموعه های سامانه عدل ایران www.adliran.ir بوده و با هدف ارائه خدمات غیر حضوری، جهت برخی امور مرتبط با قوه قضاییه، راه اندازی شده است. از جمله خدمات این سایت ثبت نام غیر حضوری ثنا با گوشی، احراز هویت غیر حضوری، بعد از ثبت نام، تغییر رمز ثنا و ویرایش اطلاعات سامانه ثنا پس از ثبت نام، می باشد.

پس از اینکه افراد، اقدام به گذراندن مراحل اولیه ثبت نام، در سایت ثبت نام غیر حضوری ثنا با گوشی، برای نهایی کردن آن، لازم است تا در این سایت، فرایند احراز هویت غیر حضوری را به منظور تایید اطلاعات وارد شده و اعتبار سنجی آن ها، انجام دهد. در واقع، فرایند احراز هویت، نشان می دهد که اطلاعات وارد شده توسط فرد متقاضی، به درستی وارد شده و از اعتبار برخوردار هستند.

برای احراز هویت غیر حضوری در سایت ثبت نام غیر حضوری ثنا با گوشی، فرد باید پس از ورود به سامانه sana.adliran.ir، گزینه ثبت نام برخط شخص حقیقی را انتخاب کرده و اطلاعات مورد نیاز، نظیر کد ملی، سریال شناسنامه و تاریخ تولد را وارد نموده تا وارد مرحله احراز هویت شود. در صورت موفقیت آمیز بودن فرایند احراز هویت سامانه ثنا authentication و تایید اعتبار اطلاعات وارد شده فرد متقاضی، فرآیند ثبت نام در این سامانه، نهایی شده و یک حساب کاربری به نام فرد متقاضی در سایت ثنا ایجاد می گردد.

نحوه احراز هویت غیر حضوری سامانه ثنا

در قسمت قبل، به معرفی سایت غیر حضوری ثبت نام سامانه ابلاغ ثنا یا همان سامانه احراز هویت ثنا authentication، پرداختیم و گفتیم که جهت تکمیل فرآیند ثبت نام، افراد باید، اقدام به احراز هویت نمایند که امکان این امر، به صورت غیر حضوری، فراهم شده است. لازم به ذکر است که در گذشته؛ تنها روش برای انجام احراز هویت سامانه ثنا authentication​، مراجعه حضوری افراد، به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و ارائه مدارک مورد نیاز، جهت تایید اطلاعات ثبت نام فرد متقاضی، توسط این دفاتر بود. نحوه احراز هویت سامانه ثنا، مطابق مراحل زیر می باشد:

ابتدا، سایت سامانه ثبت نام الکترونیک به نشانی sana.adliran.ir را در مرورگر دستگاه خود جست و جو کرده تا وارد صفحه ای، مشابه صفحه زیر شوید و سپس، گزینه ثبت نام برخط شخص حقیقی را انتخاب نمایید.

پس از وارد کردن اطلاعات لازم، شامل شماره ملی، تاریخ تولد، شماره سریال شناسنامه و کد امنیتی در کادرهای مشخص شده در تصویر، دکمه ادامه را بزنید.

پس از مطالعه شرایط استفاده از سامانه، برای ادامه، دکمه تایید را بزنید.

پس از وارد کردن مشخصات شناسنامه ای خود، در کادرهای مشخص شده، دکمه مرحله بعد را بزنید.

در این مرحله، پس از وارد کردن اطلاعات تماس خود، مجددا، دکمه مرحله بعد را بزنید.

پس از وارد کردن اطلاعات مربوط به اقامتگاه خود ( محل سکونت یا کار ) در کادرهای مربوطه، دکمه مرحله بعد را بزنید.

در این مرحله، پس از مشخص کردن میزان تحصیلات و شغل خود، بر روی دکمه ثبت اولیه اطلاعات کلیک نمایید.

در این مرحله، یک کد به شماره همراه شما ارسال می شود. پس از وارد کردن شماره همراه و کد ارسال شده، در کادرهای مشخص شده در تصویر، دکمه تایید کد امنیتی را بزنید.

این مرحله، مرحله پرداخت هزینه احراز هویت می باشد. بنابراین، پس از انتخاب یکی از کارگزاران از منوی موجود در تصویر، بر روی دکمه پرداخت هزینه کلیک نمایید.

پس از پرداخت هزینه، بر روی دکمه شروع احراز هویت غیر حضوری، کلیک نمایید.

با استفاده از دوربین موبایل یا وب کم لپ تاپ، از چهره خود عکس بگیرید. به گونه ای که صورت، در نقطه مشخص شده، طبق دستور العمل باشد.

پس از لمس صفحه موبایل و ورود امضای الکترونیک خود، دکمه ثبت و ادامه را انتخاب کنید

اکنون مطابق تصویر زیر، یک عبارت را مشاهده می کنید. روی رکورد ویدئو کلیک کرده، آن عبارت را تکرار نموده و سپس، گزینه ارسال ویدئو را بزنید.

پس از انجام مراحل فوق، ثبت نام شما در سامانه ثنا، تکمیل شده و یک نام کاربری و رمز عبور در اختیار شما قرار می گیرد که با استفاده از آن، می توانید از امکانات سامانه ثنا، من جمله، مشاهده ابلاغیه با موبایل استفاده نمایید.

احراز هویت غیر حضوری ثنا با گوشی

در قسمت قبل، در خصوص سامانه احراز هویت ثنا authentication یا همان سایت ثبت نام غیر حضوری ثنا با گوشی، توضیح دادیم و نحوه احراز هویت غیر حضوری، با سیستم کامپیوتر، در سامانه احراز هویت ثنا authentication، را گفتیم. در این قسمت، قصد داریم، در خصوص احراز هویت غیر حضوری ثنا با گوشی، پس از ثبت نام از طریق سایت ثبت نام غیر حضوری ثنا با گوشی یا دانلود برنامه ورود به سامانه ثنا، صحبت کنیم. نحوه احراز هویت غیر حضوری ثنا با گوشی، دقیقامشابه احراز هویت با سیستم کامپیوتر و مطابق مراحل زیر است:

در ابتدا باید در مرورگر تلفن همراه خود، سایت ثبت نام غیر حضوری ثنا با گوشی، به آدرس sana.adliran.ir را جست و جو کنید.

پس از ورود به صفحه سایت ثبت نام غیر حضوری ثنا با گوشی، گزینه ثبت نام بر خط شخص حقیقی را انتخاب کرده و مطابق آنچه در قسمت قبل توضیح داده شد، مشخصات خود، از قرار شماره ملی، شماره سریال شناسنامه و تاریخ تولد را وارد کنید و به مرحله بعد بروید.

در این مرحله، مطابق آنچه در قسمت قبل نیز گفته شد، با تعهد نامه موافقت کرده و سپس، موارد مربوط به آدرس، اطلاعات تماس و اطلاعات شناسنامه ای خود را تکمیل کنید و به مراحل بعدی بروید.

در این قسمت از احراز هویت غیر حضوری ثنا با گوشی، باید، شماره تلفن همراه خود و کد ارسالی به آن را وارد نمایید تا ثبت نام شما تایید شود و به مرحله پرداخت هزینه بروید.

در قسمت پرداخت هزینه، همانند آنچه در قسمت قبل، توضیح داده شد، اقدام به پرداخت هزینه ثبت نام خود نمایید تا بتوانید وارد مرحله احراز هویت غیر حضوری بشوید.

همانند آنچه در راهنمای تصویری قسمت قبل گفته شد، با دوربین موبایل، از چهره خود عکس بگیرید، به گونه ای که صورت، در نقطه مشخص شده، طبق دستور العمل باشد.

پس از عکس برداری از صورت خود، در صفحه مربوطه، اقدام به زدن امضای الکترونیک نمایید.

در مرحله بعد از امضای الکترونیک، همانطور که در راهنمای تصویری قسمت قبل گفته شد، روی رکورد ویدئو کلیک کرده و عباراتی که در صفحه، مشاهده می کنید، تکرار کنید و سپس، گزینه ارسال ویدئو را بزنید.

بعد از انجام این مراحل، کار احراز هویت غیر حضوری سامانه ثنا با گوشی، به پایان می رسد و باید منتظر تایید آن و ارسال نام کاربری و رمز عبور خود، از طرف سامانه باشید.

مدارک لازم برای احراز هویت سامانه ثنا

پس از صحبت از نحوه احراز هویت غیر حضوری در سامانه احراز هویت ثنا authentication، در این قسمت، قصد داریم، در خصوص مدارک لازم برای ثبت نام ثنا و احراز هویت حضوری آن، صحبت کنیم. همانطور که گفته شد، در حال حاضر، احراز هویت ثنا به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر خدمات قضایی و ازطریق سایت ثنا انجام می گیرد. بنابراین، چنانچه متقاضیان، قصد انجام مراحل مربوط به احراز هویت، در منزل را داشته باشند، تنها دسترسی به اطلاعات هویتی فرد، برای ثبت نام و احراز هویت، کفایت خواهد کرد. مدارک احراز هویت، به صورت حضوری عبارتند از:

مدارک شناسایی، مانند کارت ملی، شناسنامه

ارائه شماره تلفن همراهی که در هنگام ثبت نام ارائه شده است.

امضا الکترونیکی که توسط متصدیان دفاتر خدمات قضایی گرفته می شود.

پس از ارائه مدارک لازم و تکمیل فرآیند ثبت نام، افراد، قادر خواهند بود، با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سامانه ثنا شده و اقدام به مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا نمایند.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سامانه احراز هویت ثنا authentication در کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سامانه احراز هویت ثنا authentication پاسخ دهند.

سوالات متداول

۱- احراز هویت ثنا چیست؟

احراز هویت ثنا به تایید و اعتبار سنجی اطلاعات وارد شده توسط متقاضی جهت نهایی شدن ثبت نام در سامانه ثنا گفته می شود که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است.

۲- آدرس سامانه احراز هویت غیر حضوری ثنا چیست؟

آدرس سامانه احراز هویت غیر حضوری sana.adliran.ir می باشد که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است.

۳- احراز هویت سامانه ثنا به چند روش امکان پذیر است؟

احراز هویت سامانه ثنا به دو روش حضوری و غیر حضوری امکان پذیر است که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار