۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱

ثبت استقلال و پرسپولیس نزد سازمان بورس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: طلسم ۲۴ ساله شکست. امروز باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس نزد سازمان بورس ثبت شدند. حرکت به سوی حاکمیت شرکتی مطلوب، شفافیت عملک...

در شرایطی که بیست و یکمین دوره لیگ برتر تنها چند روز است که به اتمام رسیده، تیم‌های مختلف کارشان را برای تقویت خود برای فصل بعد آغاز کرده اند. با این حال با بسته ویژه خبری ایرنا همراه باشید تا مروری بر آخرین وضعیت نقل و انتقالات مهم فوتبال ایران داشته باشیم. باشگاه پرسپولیس: لیست خروجی نداریم باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که هیچ فهرست خروجی از سوی کادر فنی ارائه نشده است و اخبار منتشر شده در این زمینه را رد کرد. مشروح این خبر اینجا قابل مشاهده است. کار برای آبی‌پوشان سخت‌تر شد؛ نکونام تمایلی به نیمکت استقلال ندارد «جواد نکونام» تمایلی به هدایت تیم استقلال ندارد و این کار را برای مدیران این باشگاه سخت‌تر می‌کند. مشروح این خبر اینجا قابل مشاهده است. مهاجم مصدوم پرسپولیس در انتظار تصمیم گل‌محمدی/آل کثیر در یک قدمی جدایی مهاجم مصدوم تیم فوتبال پرسپولیس جایی در فهرست کنونی این تیم برای فصل بعد ندارد. مشروح این خبر اینجا قابل مشاهده است. محمدی: پرسپولیس را برای قهرمانی در آسیا می‌بندیم/رضائیان جدا نشده است معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس گفت:‌ نایب قهرمانی پرسپولیس امسال با وجود مشکلات و برخی اتفاق‌ها، دست کمی از قهرمانی ندارد و برای سال آینده هم با تمام توان تلاش می‌کنیم که تیمی برای قهرمانی آسیا ببندیم. مشروح این خبر اینجا قابل مشاهده است. بازیکن مورد علاقه گل‌محمدی در آستانه پوشیدن پیراهن سرخ چنانچه اتفاق خاصی رخ ندهد «دانیال اسماعیلی‌فر» مدافع جناح راست تیم فوتبال سپاهان تا پایان هفته جاری با عقد قراردادی رسمی به‌عضویت پرسپولیس در خواهد آمد. مشروح این خبر اینجا قابل مشاهده است. بمب نقل و انتقالات در استقلال ترکید ستاره تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان با باشگاه استقلال به توافق نهایی دست پیدا کرد. مشروح این خبر اینجا قابل مشاهده است. بند عجیب در قرارداد نکونام با فولاد بند عجیبی در قرارداد جواد نکونام با فولاد خوزستان وجود دارد که جدایی او را از این تیم آسان‌تر می‌کند. مشروح این خبر اینجا قابل مشاهده است. مدیر تیم فولاد: قرار نیست نکونام جایی برود مدیر تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: «جواد نکونام» مربی فولاد است و هیچ صحبتی هم مبنی بر جدایی‌ او مطرح نشده است. مشروح این خبر اینجا قابل مشاهده است. تکلیف ۲ ستاره استقلال مشخص شد تکلیف ۲ ستاره تیم فوتبال استقلال که نقش پررنگی در قهرمانی این تیم در لیگ برتر داشتند، مشخص شد. مشروح این خبر اینجا قابل مشاهده است. یاغی جدید فوتبال ایران معرفی شد مدافع سابق استقلال برای حضور در پرسپولیس با مسوولان این باشگاه به توافق رسیده است. مشروح این خبر اینجا قابل مشاهده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: طلسم ۲۴ ساله شکست. امروز باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس نزد سازمان بورس ثبت شدند.

حرکت به سوی حاکمیت شرکتی مطلوب، شفافیت عملکردی، انضباط مالی و مشارکت مردم و هواداران در این دو باشگاه آغاز شد.

هفته اخیر ارزش‌گذاری سرخابی‌ها به پایان رسید. بر همین اساس ارزش استقلال ۲۷۸۰ میلیارد تومان و ارزش پرسپولیس ۳۲۱۰ میلیارد تومان تعیین شد.

کارشناسان می‌گویند که ابهامات زیادی در ارزش‌گذاری این دو باشگاه وجود دارد که قابل قبول نیست.

محمد خبری‌زاد تحلیلگر بازار سرمایه معتقد است؛ این ارزش‌گذاری نه تنها بین اهالی فوتبالی بلکه بین کارشناسان بازار سرمایه نیز ابهام ایجاد کرده است.

داریی‌ها شفاف نیست

به غیر از ارزش‌گذاری ابهام آمیز، داریی‌های این دو تیم نیز مشخص نیست. برای مثال ورزشگاه شهید کاظمی و کارگران برای پرسپولیس و کمپ حجازی برای استقلال است که با توجه به روشن نبودن سند این دو باشگاه و آگاه نبودن عموم قابل استناد نیستند.

از سوی دیگر بدهی استقلال و پرسپولیس بدهی مالیاتی و بدهی بابت ترانسفر بازیکنان دارند که این جزئیات این موضوع نیز مشخص نیست.

مسئله بعدی نداشتن درآمد این دو باشگاه است. در تمامی دنیا بیش از ۸۰ درصد از درآمد باشگاه‌های فوتبالی از طریق طرفداران و بخش تلویزیونی تامین می‌شود.

برای نمونه یوونتوس حدود ۴۸۱ میلیون دلار درآمد در سال مالی گذشته خود شناسایی کرده. ارزش بازار سهام این باشگاه ایتالیایی بیش از یک میلیارد دلار است.

۴۹ درصد از کل درآمد این باشگاه معادل ۲۵۳ میلیون دلار از حق پخش تلویزیونی و رادیویی به دست می‌آید، درآمد اسپانسر و تبلیغات ۱۴۶ میلیون دلار معادل۳۰ درصد از کل درآمد بوده است.

اما استقلال و پرسپولیس تنها بودجه‌های اختصاص یافته توسط وزارت ورزش را خرج می‌کنند و درآمدی ندارند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار