۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰

تولید نانوکلوئید نقره برای تولید پارچه‌های آنتی‌باکتریال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، محلول کلوئیدی آنتی باکتریال توسط ایجاد پوشش نانویی از آلودگی میکروبی الیاف، نخ و منسوجات جلوگیری می‌کند. انواع باکتری، ویروس و قارچ، پس از قرار گرفتن در معرض منسو...

تولید نانوکلوئید نقره برای تولید پارچه‌های آنتی‌باکتریال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، محلول کلوئیدی آنتی باکتریال توسط ایجاد پوشش نانویی از آلودگی میکروبی الیاف، نخ و منسوجات جلوگیری می‌کند. انواع باکتری، ویروس و قارچ، پس از قرار گرفتن در معرض منسوجات ضد باکتری حاوی این نانوذرات نقره به طور کامل از بین می‌روند.

کاربرد الیاف حاوی نانوذرات نقره در پوشاک، پارچه‌های پرده‌ای، ملحفه، رومبلی، رومیزی، روکش صندلی، کالای خواب، حوله، کاغذ دیواری‌های پارچه‌ای، چادرهای مسافرتی، چادرهای نگهداری مواد غذایی، کیسه خواب، و همچنین کفپوش‌هایی نظیر فرش دستبافت و ماشینی، موکت و منسوجات پزشکی مانند ارتوپدی، پانسمان و یکبار مصرف است.

در حال حاضر این شرکت محصولات نانویی مختلفی نظیر مواد ایجاد خواص ضدآب و ضدلک برای منسوجات و فرش تولید می‌کند. این شرکت محصولاتی نیز برای ایجاد خواص ضدباکتری دارد که برای استفاده در کالاهای مختلف بهینه سازی شده است.

 

مطالب مرتبط