۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴

توئیت ظریف در واکنش به پایان دوران نتانیاهو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران طی پستی در توئیتر به پایان کار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیری «نفتالی بنت» پس از کشمکش‌های داخلی طولانی در این رژیم واکنش ...

توئیت ظریف در واکنش به پایان دوران نتانیاهو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران طی پستی در توئیتر به پایان کار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیری «نفتالی بنت» پس از کشمکش‌های داخلی طولانی در این رژیم واکنش نشان داد.

وی طی پستی به زبان عربی بدون ذکر نام نتانیاهو نوشت: «پس از مدتی طولانی از جنگ‌ها و تجاوزات علیه فلسطینی‌ها و تهدیدها علیه جمهوری اسلامی، ظالم سقوط می‌کند، غزه نشانه پیروزی را بلند می‌کند و ایران مسیر عزت را می‌‌پیماید. شاید کسی که بعد از او می‌آید، یاد بگیرد ساختاری که بر اساس تجاوز و اشغالگری باشد، چندان باقی نخواهد ماند».

شب گذشته (۱۳ ژوئن)، درباره کابینه نفتالی بنت در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی انجام شد و وی توانست رای اعتماد لازم را بدست آورد تا به دوران نخست‌وزیری نتانیاهو پایان دهد.در جلسه رای اعتماد، ۶۰ نماینده کنست به کابینه بنت رای اعتماد داده و ۵۹ نماینده با این کابینه مخالفت کردند.

به این ترتیب نفتالی بنت، سیزدهمین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس سی و ششمین کابینه این رژیم شد. «یائیر لاپید» نیز در نشست کنست سوگند یاد کرد تا به عنوان دومین نخست‌وزیر جایگزین در تاریخ رژیم صهیونیستی لقب بگیرد.

پیش از این «بنی گانتز» در کابینه پیشین به عنوان نخست وزیر جایگزین بنیامین نتانیاهو بود که با کارشکنی‌های شخص او، نتوانست به نخست‌وزیری برسد. بر اساس توافق کابینه ائتلافی، لاپید و بنت هر دو در سیاست‌های کابینه حق وتو دارند و لاپید پس از دو سال به عنوان نخست‌وزیر فعالیت خواهد کرد.

کابینه ائتلافی شکننده جدید رژیم صهیونیستی از هشت حزب تشکیل شده و برای نخستین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی، کابینه ائتلافی شامل حزبی است که نماینده ۲۱ درصد از اعراب ساکن در سرزمین‌های اشغالی است.

رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی را تبریک گفت و اعلام کرد در انتظار تقویت روابط و ادامه همکاری با رژیم صهیونیستی است.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار