۰۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲

تهیه مسکن برای اقشار ضعیف و متوسط جامعه بسیار سخت شده است

مدرس حوزه و کارشناس مسایل اجتماعی: تهیه مسکن برای اقشار ضعیف و متوسط جامعه بسیار سخت شده است حجت الاسلام محمدرضا اصغری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: با توجه به این که یکی از وظایف دولت ها، زمینه سا...

تهیه مسکن برای اقشار ضعیف و متوسط جامعه بسیار سخت شده است

مدرس حوزه و کارشناس مسایل اجتماعی:

تهیه مسکن برای اقشار ضعیف و متوسط جامعه بسیار سخت شده است

حجت الاسلام محمدرضا اصغری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: با توجه به این که یکی از وظایف دولت ها، زمینه سازی برای ساخت مسکن جهت اقشار گوناگون جامعه به خصوص زوج های جوان است، متأسفانه در این باره شاهد قصور و کم کاری های بسیاری از سوی مسئولان و دولتمردان هستیم.

وی افزود: بنابر اعلام خود مراجع رسمی کشور، علیرغم کاهش معنادار میزان معاملات، تنها در یک سال گذشته قیمت مسکن حدود صد در صد افزایش داشته و این یعنی رؤیای خانه دار شدن برای اقشار ضعیف و حتی متوسط جامعه به ویژه زوج های جوان بسیار دشوار شده است.

این کارشناس مسایل اجتماعی همچنین گفت: در چنین اوضاع و احوالی متأسفانه عده ای سوداگر در بازار زمین و مسکن به گونه ای نقش آفرینی می کنند که تنها منافع خودشان تضمین شود و به هیچ وجه به فکر اقشار محروم و حتی متوسط جامعه نیستند.

وی بیان داشت: در کنار نرخ فزاینده تورم و افزایش سرسام آور قیمت مصالح ساختمانی در این سال ها، تعداد خانه های خالی نیز در کشور رشد داشته و همه این مسایل دست به دست هم داده تا در نهایت قیمت مسکن افزایش زیادی داشته باشد و این در حالی است که قدرت خرید خانواده ها، سال به سال کمتر هم می شود.

وی افزود: در این وضعیت از دولت و مجلس و قوه قضاییه انتظار می رود که چاره ای برای علاج آشفته بازار مسکن و زمین در کشور نمایند، چرا که تداوم این اوضاع باعث نااُمیدی بیشتر مردم و به خصوص جوانانی می شود که در انتظار ازدواج و تهیه حداقل مسکنی برای زندگی بسر می برند.

برچسب‌ها

  • مسکن
  • اقشار ضعیف و کم درآمد
  • خرید خانه
  • مدرس حوزه و دانشگاه
  • خبرگزاری حوزه

حوز نیوز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار