۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴

تهیه‌کننده تلویزیون: تشدید محدودیت در سامانه‌های اینترنتی باعث می‌شود مردم سراغ پلتفرم‌های خارجی بروند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، ایرج محمدی، تهیه‌کننده سریال‌هایی همچون «دردسرهای عظیم» و «دلدادگان» درباره رشد سامانه‌های اینترنتی پخش فیلم و سریال و نسبت آن‌ها با رسانه ملی گفت: من به این محدودیت‌ها و نوعِ‌مدیریتی که باعث شود ...

تهیه‌کننده تلویزیون: تشدید محدودیت در سامانه‌های اینترنتی باعث می‌شود مردم سراغ پلتفرم‌های خارجی بروند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، ایرج محمدی، تهیه‌کننده سریال‌هایی همچون «دردسرهای عظیم» و «دلدادگان» درباره رشد سامانه‌های اینترنتی پخش فیلم و سریال و نسبت آن‌ها با رسانه ملی گفت: من به این محدودیت‌ها و نوعِ‌مدیریتی که باعث شود دستِ تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار برای کار در این محیط بسته شود، نگاهِ مصداقی ندارم، بیشتر نگاهم، کلان است.

وی افزود: احساس می‌کنم که صنعت تصویر نیاز به یک هم‌افزایی دارد. این هم‌افزایی هم از طریق تلویزیون و هم بخشِ خصوصی وی‌اودی‌ها و هم از طریق وزارت ارشاد اتفاق می‌افتد.

تهیه‌کننده سریال شبکه نمایش خانگی «مانکن» اظهار داشت: هم‌افزایی تصویری باعث می‌شود در برابر رقیبان خارج از کشور، که دنبال نیات و اهدافِ شومی‌اند، اتفاقات خوبی را خلق کنیم. حداقل این است بیننده و هنرمندانی که با تلویزیون همکاری ندارند، اشتغالی در همین مدیای خودمان داشته باشند. هم اشتغال‌زایی و هم اینکه باعث می‌شود محتوای سالم ایرانی و خارجی خودمان را در این فضا ببینیم.

وی تصریح کرد: رقیبان خارجی با نیت شوم خودشان تأثیرات بدی روی فرهنگ و جامعه ایرانی‌مان داشته و دارند. لذا این هم‌افزایی بهتر است اتفاق بیفتد، به جای اینکه مدیوم‌های خودمان در مقابل همدیگر قرار دهیم.

محمدی ادامه داد: به نظرمن این سیاستِ کلان به عنوان خط استراتژیک اصلی قرار بگیرد؛ تنظیم بازار و تولید محتوا امر ثانویه می‌شود. باید برویم روی مباحث کلانی که چطور می‌شود این درگاه‌های پخش را تنظیم کرد و نباید رقابت ناسالم بین این مدیاها اتفاق بیفتد.

این تهیه‌کننده در پایان افزود: به جای این رقابت‌های جعلی و بدونِ کاربرد، مهمتر این است مردم پایِ تماشای محتواهایی باشند که از مدیاهای خودمان منتشر می‌شود. حال این مدیوم می‌خواهد تلویزیون و سینما باشد و چه نمایش‌خانگی. این به نظرمن مهمترین اصل است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار