۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶

تهدید دختر کرمانی با عکس های خصوصی

رئیس پلیس فتا کرمان از شناسایی عامل تهدید به انتشار تصاویر خصوصی یکی از هموطنان خبر داد.

تهدید دختر کرمانی با عکس های خصوصی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  سرهنگ یادگارنژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان در تشریح این خبر گفت: پیرو شکایت یکی از هموطنان با موضوع تهدید و اخاذی از طریق انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی، رسیدگی موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم مورد شناسایی قرار گرفت و پس از هماهنگی قضایی دستگیر شد و در بازجویی از منزل متهم لوازم الکترونیکی او نیز جهت تکمیل پرونده و مستند سازی توقیف و تحویل کارشناسان پلیس فتا شد.

تلخی زودهنگام یک رابطه شیرین در اینستاگرام

این مسئول انتظامی گفت:در بازجویی های اولیه متهم،  منکر هر گونه بزه ارتکابی شد ولی پس از ارائه مدارک و مستندات موجود در پرونده لب به اعتراف گشود و اظهار داشت که از طریق اینستاگرام با شاکیه آشنا شده و با جلب اعتماد وی و سپس دریافت تصاویر شخصی او، قصد اخاذی و برقراری ارتباطات نامتعارف با او را داشته است که با شکایت به موقع شاکیه و پیگیری پلیس فتا این مجرم سایبری دستگیر شد.

سرهنگ یادگارنژاد ضمن تاکید بر لزوم حفظ اسرار و اطلاعات شخصی و خانوادگی در فضای مجازی گفت: کاربران به افراد غریبه براحتی اعتماد نکنند و از ارسال موارد شخصی و خانوادگی به افراد ناشناس اجتناب کنند زیرا هویت کاربران در فضای مجازی نامشخص است و این فضا محل مناسبی برای آشنایی و رابطه دوستی نیست.

وی بیان کرد: مطابق ماده ۱۷ قانون مذکور، هر کس به‌وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به‌نحوی که منجر به ضرر یا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری  با ما در میان بگذارند.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار