۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱

تلاش برای کاهش اطاله دادرسی و تسریع در وصول پاسخ‌ها – خبرگزاری مهر |

[ad_1] به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین مصدق رئیس جدید دیوان عدالت اداری اظهار کرد: هدف از تأسیس و تشکیل دیوان عدالت اداری ایجاد نظم اداری صحیح در کشور است؛ اساساً دیوان عدالت اداری برای آن تشکیل شده که اگر کسی مظلوم واقع شد ب...

تلاش برای کاهش اطاله دادرسی و تسریع در وصول پاسخ‌ها – خبرگزاری مهر |

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین مصدق رئیس جدید دیوان عدالت اداری اظهار کرد: هدف از تأسیس و تشکیل دیوان عدالت اداری ایجاد نظم اداری صحیح در کشور است؛ اساساً دیوان عدالت اداری برای آن تشکیل شده که اگر کسی مظلوم واقع شد به دیوان عدالت اداری مراجعه کند و برای نظام قضائی ما افتخاری است که نهادی به عنوان دیوان عدالت اداری دارد.

وی ادامه داد: بدون شک تلاش خواهیم کرد تا پنجاه درصد توانمان را برای سه وظیفه ذاتی خود که در قانون اشاره شده بگذاریم و پنجاه درصد توان را نیز برای پیشگیری از وقوع پرونده به دیوان عدالت اداری خواهیم گذاشت و حتماً اتاق فکری را در این خصوص تشکیل می‌دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق تاکید کرد: امروز باید آسیب شناسی شود که دلایل ورود پرونده به دیوان عدالت اداری چیست و آیا نمی‌توان در همان سازمان‌ها و ادارات این مشکلات را حل و فصل کرد؟ امروز سیاست قوه قضائیه حتی در خصوص جرایم نیز این چنین است.

وی با بیان اینکه باید برنامه ریزی جدی برای کاهش ورودی پرونده‌ها به دیوان عدالت اداری داشته باشیم، گفت: شاید بعضی از این مسائل نیازمند قانون باشد که حتماً به دنبال آن خواهیم رفت، اما گاهی هم ممکن است بعضی از این مسائل با یک آئین نامه و یک دستور رفع شود.

وی تلاش برای کاهش اطاله دادرسی و تسریع در وصول پاسخ‌ها را نیز از دیگر برنامه‌های کاری خود در دیوان عدالت اداری عنوان کرد

رئیس دیوان عدالت اداری یادآور شد: تلاش خواهیم کرد قانون جدید دیوان عدالت اداری و اصلاح آن نیز با قید فوریت به نتیجه برسد چراکه محسنات خوبی با خود به همراه دارد.

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط