۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸

«تقویت مدارس سمپاد»؛ تقویت فرهنگ تعلیم و تربیت و پرورش ایده‌هاست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان در نشست مدیران مدارس سمپاد و شورای معاونان اداره کل آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی گفت: دو درصد دانش آموزان کشور در مدارس سمپاد مشغول به تحصیل هستند، اما ب...

«تقویت مدارس سمپاد»؛ تقویت فرهنگ تعلیم و تربیت و پرورش ایده‌هاست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان در نشست مدیران مدارس سمپاد و شورای معاونان اداره کل آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی گفت: دو درصد دانش آموزان کشور در مدارس سمپاد مشغول به تحصیل هستند، اما بااین‌وجود در سال ۹۸ یازده درصد جوایز مسابقات قرآن و عترت و فرهنگی و هنری کشور به دانش آموزان مدارس سمپاد اختصاص یافت.

یاوری در نشست مدیران مدارس سمپاد استان خراسان رضوی، ضمن تقدیر از مجموعه فعالیت‌های همکاران مدارس استعداد‌های درخشان، اظهار کرد: تقویت مدارس سمپاد، «تقویت فرهنگ تعلیم و تربیت»، تقویت روش‌های آموزش و پژوهش و پرورش ایده‌هاست.

او با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی و پرورشی در مدارس سمپاد باید مسئله محور و انتخاب محور باشند، گفت: رویکرد برنامه‌های این مدارس مشارکتی و گفتگو مدار است و باید بانشاط و شورانگیز باشد.

یاوری با تأکید بر لزوم عالمانه و تخصصی بودن برنامه‌های مدارس استعداد‌های درخشان گفت: نظم و انضباط باید به‌عنوان یک ارزش در دانش آموزان نهادینه شود و برنامه‌ریزی فعالیت مدارس استعداد‌های درخشان بر همین پایه استوار است.

او با بیان اینکه برنامه‌های مدارس سمپاد باید چندجانبه گرا و بر مبنای اشتراک‌گذاری منابع باشد و همچنین گزارش دهی مناسبی داشته باشند، گفت: تنها دو درصد دانش آموزان کشور در مدارس سمپاد مشغول تحصیل هستند و با این‌وجود در سال ۹۸ یازده درصد جوایز مسابقات قرآن و عترت و فرهنگی و هنری کشور به دانش آموزان مدارس سمپاد اختصاص یافته است. همچنین تمام تلاش ما در سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی است.

یاوری با اشاره به بازدید دو روزه از مدارس سمپاد استان خراسان رضوی تصریح کرد: اجرای طرح پراکنده سمپاد، برگزاری کلاس‌های المپیاد، هماهنگی و همدلی مجموعه عوامل اجرایی و معلمان مدارس، فعالیت‌های فرهنگی و هنری و کیفیت دبیران در مدارس استعداد‌های درخشان این استان و همچنین تعهد خاص و ویژه نسبت به اجرای سند تحول بنیادین، کیفیت مدارس سمپاد این استان را نسبت به سایر استان‌های کشور متمایز کرده است.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط