۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹

تقویت ریه در فصل بهار با خوردن این میوه

به گزارش اندیشه معاصر؛ دکتر مهدی میرغضنفری، پژوهشگر طب سنتی درباره خواص توت از دیدگاه طب سنتی اظهارداشت: توت سفید شیرین و دارای مزاج گرم و تر است و نوع سیاه یا قرمز آن که معمولا ترش بوده و شاتوت نیز نامیده می‌شود که مزاج این نوع توت سرد و...

تقویت ریه در فصل بهار با خوردن این میوه

به گزارش اندیشه معاصر؛ دکتر مهدی میرغضنفری، پژوهشگر طب سنتی درباره خواص توت از دیدگاه طب سنتی اظهارداشت: توت سفید شیرین و دارای مزاج گرم و تر است و نوع سیاه یا قرمز آن که معمولا ترش بوده و شاتوت نیز نامیده می‌شود که مزاج این نوع توت سرد و خشک است.

وی افزود: بهترین نوع توت، نوع درشت و شیرین آن است و‌ این میوه دو طبع مختلف ومتفاوت دارد، از این رو مصرف نوعی از آن برای همه افراد معمولا مفید است.

این پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه توت سفید در طب سنتی قائم مقام انجیر است یعنی خواص آن به ویژه نوع پخته بسیار شبیه انجیر است

میرغضنفری گفت: کلا در طب سنتی از چند میوه ب‌عنوان غذا نامبرده شده است که می توان به انجیر، انگور، کشمش (که از انگور بدست می‌آید) اشاره کرد و با قائل شدن این خاصیت برای توت، می توان گفت غذاییت این میوه هم نظیر انجیر زیاد بوده و می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی توصیه و مصرف شود.

وی با بیان اینکه خون با کیفیت بالا در بدن بر اثر خوردن توت تولید می شود،گفت: طبع توت سفید گرم وتراست که بهترین طبع برای بدن انسان است. اکثر غذاهای انسان که غذاییت خوبی دارند طبع گرم وتر دارند نظیر نان، گوشت، انجیر، انگور البته گرمی توت، کم و در درجه اول است و تری آن نیز در درجه دوم است، لذا مزاج انسان را معمولا تغییر نمی دهد.

این پژوهشگر طب سنتی گفت: توت رطوبت بسیار خوبی را به بدن ومخصوصا مغز می‌رساند. از آنجاییکه مغز به رطوبت مناسب و معتدل نیاز دارد، این میزان رطوبت برای مغز بسیار مفید است.

وی بیان داشت: به لحاظ طب نتی توت موافق سلامت ریه است. اصولا مواد شیرین طبیعی، برای ریه و خشکیصدا و خس خس سینه مفید هستند.

میر غضنفری گفت: همچنین توت ملین بوده و برای رفع یبوست مناسب است و بخصوص در فصل بهار که لینت مزاج اهمیت بیشتری دارد مصرف آن توصیه می‌شود.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار