۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰

تعادل هورمونی بدن با کمک مواد غذایی طبیعی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از الو دکتر،تعادل هورمونی بدن با کمک مواد غذایی طبیعی. عدم تعادل هورمونی یک بیماری رایج پزشکی است که زنان و مردان با آن روبرو هستند، در حالی که بسیاری از افراد یک سری مشکلات مربوط به هورمون ...

تعادل هورمونی بدن با کمک مواد غذایی طبیعی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از الو دکتر،تعادل هورمونی بدن با کمک مواد غذایی طبیعی. عدم تعادل هورمونی یک بیماری رایج پزشکی است که زنان و مردان با آن روبرو هستند، در حالی که بسیاری از افراد یک سری مشکلات مربوط به هورمون ها را در زندگی خود تجربه می کنند، به نظر می رسد علائم و نشانه هایی در بدن آنها بروز پیدا می کند که نشان دهنده مشکلات هورمونی در بدن آنها است.

هورمون ها نقش مهمی در تعیین احساسات، نحوه واکنش در برابر موقعیت ها و همچنین تحریک تغییرات مختلف در بدن ما دارند که مراجعه به پزشک در مواقع بروز عوارض اهمیت بیشتری پیدا می کند. با این حال، گاهی اوقات هورمون های ما می توانند به شدت تحت تاثیر انتخاب غذاهای ما قرار بگیرند. همانطور که گفته شد، اگر به دنبال گزینه های غذایی آسان و خانگی برای تعادل هورمون های خود هستید، در اینجا فهرستی برای شما وجود دارد.

بروکلی

جدا از تمام فواید و مواد مغذی برای سلامتی کلم بروکلی همچنین می تواند به حفظ تعادل استروژن در بدن شما کمک کند. به دلیل داشتن کلسیم بالا زنان را از سندرم پیش از قاعدگی (PMS) که می تواند علائمی مانند نوسانات خلقی، سینه های حساس، ولع مصرف مواد غذایی، خستگی، تحریک پذیری و افسردگی را تحریک کند نیز رهایی می بخشد. علاوه بر کلم بروکلی، سایر سبزیجات چلیپایی مانند جوانه بروکسل، کلم بوک چوی و گل کلم نیز می توانند به شما در این مورد کمک کنند.

ماهی چرب

ماهی های چرب مانند ماهی آزاد، خال مخالی و ماهی های دیگر نه تنها می توانند به شما در حفظ سلامت قلب کمک کنند بلکه تعادل هورمونی سالم شما را نیز تضمین می کنند. این نوع ماهی ها سرشار از مواد مغذی امگا۳ هستند و برای تنظیم چرخه قاعدگی در زنان شناخته شده اند، همچنین به مبارزه با سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) نیز کمک می کنند که می تواند باعث عدم تعادل شدید هورمونی شود.

آووکادو

اگر اخیرا استرس زیادی را تجربه کرده اید آووکادو میوه اصلی شما باید باشد زیرا به مدیریت هورمون های استرس کمک می کند. علاوه بر این، می تواند احتمال کلسترول بالا و خطر سکته مغزی را نیز کاهش دهد.

انار

انارهای غنی از اجزای آنتی اکسیدانی به کنترل تولید بیش از حد استروژن در بدن کمک می کنند. علاوه بر این، از انواع سرطان های پستان مرتبط با استروژن نیز جلوگیری می کنند.

دانه کتان

دانه های کتان منبع غنی از لیگنان، نوعی فیتواستروژن است که در گیاهان یافت می شود. این ماده نه تنها به تعادل هورمون ها کمک می کند بلکه ترکیبات استروژنی و ضد استروژنی آن نیز می تواند از زنان در برابر سرطان های پستان مرتبط با هورمون محافظت کند.

کینوا

کینوا سرشار از ویتامین ها، فیبر و پروتئین است و با کنترل سطح قند خون به نوبه خود به بررسی سطح انسولین و آندروژن در بدن کمک می کند. این ترکیبات ضد اکسیدان و ضد التهاب به کاهش خطرات دیابت و بیماری های قلبی عروقی نیز کمک می کند.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار