۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹

تشکر وزیر از صبوری خانواده شهدای اوکراینی به‌خاطر انقلاب و رهبری

قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی نیز به عنوان نهادی که بخش هوایی کشور را اداره می‌کند، جدای از قدردانی از خانواده شهدا، وظیفه دارد که بر اساس عرف‌ها و قوانین بین المللی در این زمینه جبران خسارت کند که به همین منظور ستادی ...

تشکر وزیر از صبوری خانواده شهدای اوکراینی به‌خاطر انقلاب و رهبری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، وزیر راه و شهرسازی گفت: جدای از قدردانی از خانواده شهدای پرواز اوکراینی، وظیفه داریم که بر اساس عرف‌ها و قوانین بین‌المللی در این زمینه جبران خسارت کنیم، به همین منظور ستادی در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده است و به این وظیفه خود عمل خواهد کرد.

در مراسمی که امروز (یکشنبه) با حضور «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی و «امیرحسین قاضی زاده هاشمی» رییس بنیاد شهید و ایثارگران در بنیاد شهید برگزار شد، از خانواده شهدای پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی اوکراین تجلیل شد.

وزیر راه و شهرسازی در این مراسم خطاب به خانواده شهدای این پرواز گفت: به طور قطع این سانحه بسیار دلخراش، برای مردم و شما فراموش ناشدنی است و همواره در ذهن شما خواهد بود، زیرا بهترین عزیزان تان را در حادثه‌ای که حتی تصورش هم نمی رفت، از دست دادید. یاد شهدایی که رنج غربت را برای تحصیل علم به جان خریده بودند، گرامی باد و روح شان با شهدای کربلا محشور شود.

وی ادامه داد: به طور طبیعی مسوولان نیز این سانحه را فراموش نمی کنند و وظیفه خود می‌دانند که همواره در کنار خانواده این شهدا باشند.

قاسمی گفت: وزارت راه و شهرسازی نیز به عنوان نهادی که بخش هوایی کشور را اداره می‌کند، جدای از قدردانی از خانواده شهدا، وظیفه دارد که بر اساس عرف‌ها و قوانین بین المللی در این زمینه جبران خسارت کند که به همین منظور ستادی در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده است و وزارتخانه به این وظیفه خود عمل خواهد کرد.

قاسمی افزود: جا دارد مجدد از خانواده شهدا که با وجود ابعاد بزرگ حادثه، برای حفظ انقلاب و پیروی از رهبر معظم انقلاب صبر پیشه کرده‌اند، تشکر و قدردانی کنم.

در ادامه این مراسم چند تن از خانواده شهیدان اوکراینی به نمایندگی از خانواده های معظم شهدای حادثه هواپیمای اوکراینی درد و دل هایشان را مطرح کردند.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری چند روز پیش به ایرنا گفت: ستاد جبران خسارت از خانوده شهدای پرواز اوکراینی مبلغ ۱۵۰ هزار دلار به عنوان دلجویی و تلطیف آلام به ورثه جانباختگان هواپیمای اوکراینی در وزارت راه و شهرسازی می پردازد و عده‌ای از خانواده‌ها مبلغ را دریافت کردند و برای بقیه خانواده‌ها به محض مراجعه این مبلغ پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار