۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹

ترفند ایرلاین‌ها برای فرار از فروش بلیت ۵ میلیونی اربعین

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی می‌گوید که شرکت های هواپیمایی از ارائه بلیت پروازهای رفت و برگشت اربعین به آژانس های هواپیمایی خودداری می کنند.

ترفند ایرلاین‌ها برای فرار از فروش بلیت ۵ میلیونی اربعین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حرمت الله رفیعی درباره علت عدم فروش بلیت پروازهای اربعین با نرخ مصوب در آژانس‌های مسافرتی گفت: آژانس‌های هواپیمایی منافعی در نرخ‌های فروش بلیت ندارند و سود آن در جیب ایرلاین‌ها می‌رود.

وی افزود: براساس مصوبات، برای سفرهای اربعین نرخ پروازهای تهران-نجف-تهران ۵ میلیون تومان و مشهد-نجف-مشهد ۶ میلیون تومان از سوی سازمان هواپیمایی کشوری تعیین شده است و علی القاعده ایرلاین‌ها باید با این نرخ‌ها بلیت فروشی کنند اما متأسفانه برخی ایرلاین‌ها در برابر فروش بلیت با این نرخ‌ها، مقاومت می‌کنند و این ارتباطی به آژانس‌های هواپیمایی ندارد.

ترفند ایرلاین‌ها برای فرار از فروش بلیت ۵ میلیونی اربعین

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی اظهار کرد: کاری که ایرلاین‌ها کرده اند، این است که پروازهای دوطرفه را بسته‌اند و صرفاً به فروش پروازهای یک طرفه روی آورده اند که از سوی سازمان هواپیمایی، ۳.۲ میلیون تومان تعیین شده است؛ به عبارت دیگر ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ایرلاین‌ها با این اقدام سود بیشتری روی فروش بلیت رفت و برگشت هر زائر کسب می‌کنند؛ بعد هم می‌گویند ما در حال رعایت مصوبه سازمان هواپیمایی در خصوص نرخ پروازهای اربعین هستیم.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه روی سیستم‌های آژانس‌های هواپیمایی هنوز پروازهای اربعین با نرخ مصوب بارگذاری نشده است مشکل این است که در ایام اربعین، تقاضا از عرضه بیشتر است و ایرلاین‌ها قصد دارند با قیمت بالا بلیت را بفروشند. تا وقتی هم که سازمان هواپیمایی بخواهد به این موضوع ورود کند، دیگر بازه زمانی پروازهای اربعین به اتمام رسیده و کاری از دست این سازمان برنمی آید واگر اقدامی هم انجام دهد، به درد زائران نمی‌خورد.

هیچ آژانسی ویزای عراق نمی‌دهد؛ ویزا فقط با ثبت‌نام در سماح

رفیعی درباره اینکه برخی آژانس‌ها به زائران می‌گویند همزمان با بلیت، ویزای عراق را هم ارائه می‌دهند، گفت: هیچ آژانسی ویزای عراق نمی‌دهد؛ اعلام کردند که ویزا در صورت ثبت نام در سامانه سماح، صادر می‌شود؛ بعد که زائران اربعین در سامانه سماح ثبت نام کردند و ویزا برایشان صادر شد، وقتی برای خرید بلیت پرواز به آژانس‌ها مراجعه می‌کنند، به آنها گفته می‌شود که بلیت با نرخ مصوب در سیستم آژانس‌ها وجود ندارد و باید با قیمت ۸.۵ تا ۹ میلیون تومان بلیت پروازهای رفت و برگشت را خریداری کنند.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار