۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه عاملان «جنایات» ادعایی «بوچا»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،اورزولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپایی در این توئیت نوشت: نخست، ما افسران عالی رتبه ارتش و سایرین را که در این “جرایم جنگی” در بوچا، اوکراین دست داشتند، فهرست کردیم. وی همچنین گفت: کم...

مهاجم خوش سیمای پرسپولیسی، لژیونر شد / ستاره محبوب سرخ پوشان در اروپا و لیگ پرتغالُ مسافرِ جام جهانی قطر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،اورزولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپایی در این توئیت نوشت: نخست، ما افسران عالی رتبه ارتش و سایرین را که در این “جرایم جنگی” در بوچا، اوکراین دست داشتند، فهرست کردیم.

وی همچنین گفت: کمیسیون اروپایی بسته احیایی را برای اوکراین در نظر می‌گیرد که شامل سرمایه گذاری گسترده برای رسیدگی به نیازهای این کشور است.

رئیس کمیسیون اروپایی همچنین گفت: اقدامات کمیسیون شامل قطع تدریجی عرضه نفت خام روسیه در مدت شش ماه و محصولات پالایش شده تا پایان سال ۲۰۲۲ است.

از طرف دیگر، تحریم‌هایی جدید علیه بانک اصلی روسیه به نام “Sberbank” و سه بانک دیگر این کشور وضع می‌شود و به جمع بانک‌هایی افزوده می‌شود که از سیستم سوئیفت بیرون انداخته شدند.

فون درلاین افزود: دیگر مقام‌های عالی رتبه روس نیز با مسدود سازی اموال و ممنوعیت سفر در اتحادیه اروپا روبرو می‌شوند.

سوم آوریل سال جاری میلادی، وزارت دفاع روسیه اتهامات دولت کی‌یف را درباره “قتل عامل غیرنظامیان” در بوچا رد کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه ۳۰ مارس بوچا را ترک کردند و شواهد جرم چهار روز بعد منتشر شده و پس از آنکه سرویس امنیت اوکراین وارد منطقه شده است.

وزارت دفاع روسیه ۳۱ مارس تاکید کرد که آناتولی فدوروک، شهردار بوچا در خطابه‌ای ویدئویی تایید کرده که هیچ سرباز روسی در بوچا نبود.

همچنین سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز اپیزود اتفاق افتاده در بوچا را “حمله ای ساختگی” توصیف کرد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار