۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱

تا پایان بهمن امسال واکسیناسیون کرونا را تمام خواهیم کرد/ میزان تولید داخلی جوابگو نیست و ناچاریم واکسن وارد کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم در صحن علنی امروز و نشست رای اعتماد پارلمان به اعضای دولت گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مسئولیت بزرگی بر دوش جامعه سلامت بو...

تا پایان بهمن امسال واکسیناسیون کرونا را تمام خواهیم کرد/ میزان تولید داخلی جوابگو نیست و ناچاریم واکسن وارد کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم در صحن علنی امروز و نشست رای اعتماد پارلمان به اعضای دولت گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مسئولیت بزرگی بر دوش جامعه سلامت بود و مدافعان در شهرها و روستاها باید عقب افتادگی ها را جبران می کردند، همچنین در جبهه ها نیز به درمان مجروحان جنگی می‌پرداختند.

وی ادامه داد: در دو سال اخیر نیز این دفاع در حوزه سلامت به حد اعلا رسید و جنگ جهانی با کرونا مدافعان سلامت را بسیج کرد.

عین‌اللهی اظهار کرد: اینجانب دشواری‌های بیماری کرونا را با پوست و گوشت حس کردم و اسفند ۹۸ از نخستین پزشکانی بودم که مبتلا به کرونا شدم. این در حالی بود که امیدی به زنده ماندن نداشتم و تصویری مبهم از کادر درمان را در آی سی یوی بیمارستان مسیح دانشوری در ذهنم مانده است.  تا پایان بهمن امسال واکسیناسیون را تمام خواهیم کرد.

وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: در آن زمان سخت بیماری خداوند دست مرا گرفت و جانی دوباره داد تا اجازه ندهم این پرچم‌سفید بر زمین بماند که چهل سال قبل در دفاع مقدس و در بهداری به دست گرفته بودم. در راه خدمت تا پای جان می مانم.

وی اضافه کرد: وزیر بهداشت وقتی وزیر مردم است که کنارشان باشد و برای سلامت مردم خود را به آب و آتش بزند. او باید شب و روز خواب و خوراکش بهبودی بیماران باشد. من طبیب هستم و تاجر و صنعتگر نیستم و دوشادوش درمانگران قرار دارم.

عین اللهی تصریح کرد: درمان مردم نباید به تاخیر بیفتد و معطل اشخاص باشد. حفظ جان مردم اولین اولویت دولت است و سلامت مردم خط قرمز ماست که دفاع از آن محور همدلی در دولت مردمی خواهد شد. میزان تولید داخلی واکسن جوابگو نیست و ناچاریم واکسن وارد کنیم.

عین‌اللهی گفت: در دفاع از سلامت مردم همه رنگ ها رنگ می بازد و شکاف ها و چنددستگی ها حل می شود. مطمئن باشید روحیه ایثار مدافعان سلامت دل ها را امیدوار می‌کند و ما می توانیم با کمک خداوند بر این ویروس غلبه کنیم.

وی ادامه داد: کرونا نشان داد بیماری بر همه ابعاد زندگی مردم تاثیر می گذارد. سند توسعه در افق ۱۴۰۴ و سیاست های کلی سلامت و برنامه ششم توسعه و همچنین سیاست های اقتصاد مقاومتی با جمعیت و خانواده برنامه ام دو بخش دارد.

عین‌اللهی اضافه کرد: موضوع کرونا اولین برنامه است. امروز در دنیا ثابت شده مهم ترین عامل جلوگیری از ویروس کرونا واکسیناسیون است و در کشورهایی که این موضوع را به خوبی اجرا کرده‌اند و آمار مرگ و میر پایین آمده است که در برنامه اصلی ماست.

وزیر پیشنهادی بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: حدود ۶۰ میلیون نفر بالای ۱۷ سال داریم که ۱۲۰ میلیون دوز واکسن نیاز دارد که ۲۲ میلیون دوز تزریق شده است. میزان تولید به ۹۸ میلیون دوز نمی رسد و همانطور که گفتم باید به ناچار واردات واکسن را داشته باشیم و از همه بخش ها برای واردات بهره ببریم. وزارت بهداشت باید در چرخه سرما و ثبت واکسن ها نظارت کنند و هر چه زودتر در این زمینه عمل کنیم موفق تریم.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار