۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳

تا حالا کباب ترش تابه ای درست کردی ؟ این کبابی ترش خوشمزه رو این جوری که میگم درست کن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، کباب ترش تابه ای یکی از کباب‌های خوشمزه و لذیذ است که به روش‌های مختلف و با مواد متنوعی آماده و تهیه می‌شود، این کباب تابه‌ای طعم و عطر فوق‌العاده‌ای دارد و بافت سبک و نرم آن طرفداران زیادی را به...

تا حالا کباب ترش تابه ای درست کردی ؟ این کبابی ترش خوشمزه رو این جوری که میگم درست کن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، کباب ترش تابه ای یکی از کباب‌های خوشمزه و لذیذ است که به روش‌های مختلف و با مواد متنوعی آماده و تهیه می‌شود، این کباب تابه‌ای طعم و عطر فوق‌العاده‌ای دارد و بافت سبک و نرم آن طرفداران زیادی را به آن اختصاص داده است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب ترش تابه ای در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۲-۳ نفر
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد
پودر سیر نصف قاشق چایخوری
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری
رب انار ترش یا ملس ۱.۵ قاشق غذا خوری
سبزی معطر ۱ قاشق غذا خوری یا چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
زرد چوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای

مرحله اول

برای تهیه کباب ترش تابه ای ابتدا گوشت چرخ کرده را در یک ظرف بریزید و سپس پیاز را پوست بگیرید و بشورید و با رنده ریز رنده کنید و به گوشت اضافه کنید و ورز دهید تا کاملا با هم مخلوط شوند بعد نمک و فلفل سیاه و زردچوبه را به مخلوط اضافه کنید و کاملا با هم ترکیب کنید.

نکته: با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید مقداری پودر سیر را هم به مواد اضافه کنید.

مرحله دوم

سپس روی ظرف را با سلفون یا پارچه بپوشانید و به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و طعم و عطر همه مواد کاملا با هم مخلوط شود، بعد از این مدت گوشت چرخ کرده را از یخچال بیرون بیاورید و دوباره با دست کمی ورز دهید.

مرحله سوم

بعد از آن در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود، سپس مقداری از گوشت چرخ کرده را بردارید و با دست در اندازه‌ و شکل دلخواه فرم دهید و در روغن داغ سرخ کنید، معمولا کباب‌ها به شکل کتلت درست می‌شوند.

جوجه ترش یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که اصالتش متعلق به استان گیلان است

مرحله چهارم

وقتی یک طرف کباب‌ها سرخ شد، آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر کباب هم سرخ شود، سپس آن‌ها را از تابه بیرون بیاورید و در ظرفی دیگر قرار دهید و سپس یک پیاز را نگینی خرد کنید و در همان تابه بریزید و تفت دهید تا سبک و طلایی شود.

مرحله پنجم

بعد نمک و فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ زردچوبه باز شود و عطر ادویه‌ها آزاد شود، سپس رب گوجه فرنگی را در تابه بریزید و با قاشق رب را باز کنید و تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود و رنگ رب پخش شود.

مرحله ششم

سپس به دلخواه و با توجه به ذائقه خودتان رب انار ترش یا ملس را اضافه کنید و کمی تفت دهید، رب انار را نباید زیاد تفت داد چون تلخ می‌شود، بعد سبزی معطر خشک که می‌توانید از ریحان، نعناع و ترخون استفاده کنید را به مواد اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله هفتم

بعد از آن یک لیوان آب جوش را به مواد اضافه کنید و هم بزنید وقتی چند جوش زد سپس کباب‌ها را روی مواد در تابه بچینید و درب تابه را ببندید و اجازه دهید تا کباب‌ها به مدت ده دقیقه در سس بپزند و طعم و عطر رب انار به خورد کباب‌ها برود.

مرحله هشتم

سپس تابه را از روی حرارت بردارید و کباب‌ها را در ظرف مناسب بچینید و با چند برگ نعناع و شوید و ریحان تزئین کنید و مواد سس را هم صاف کنید و در یک ظرف دیگر بریزید و بعد چند برش گوجه فرنگی را در اطراف کباب‌ها در ظرف بچینید.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار