۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹

تامین اجتماعی بن بست بیمه تکمیلی و وضعیت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از شهرآرانیوز؛ معیشت وبحث درمان بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی همیشه جز مسائل پر چالش و دغدغه‌مند در همه ادوار بوده است. مستمری حداقلی بخشی از بازنشستگان، نبود بیمه درمان وپاسخگو به نیاز...

افزایش ۱۰۰ درصدی کمک هزینه اولاد و ۵۰ درصدی حق عائله‌مندی بازنشستگان /آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان کشوری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از شهرآرانیوز؛ معیشت وبحث درمان بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی همیشه جز مسائل پر چالش و دغدغه‌مند در همه ادوار بوده است. مستمری حداقلی بخشی از بازنشستگان، نبود بیمه درمان وپاسخگو به نیاز این قشر، عدم پرداخت به موقع معوقات جزء دغدغه همیشگی بوده است. به طوریکه بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی رضا (ع) واقع در بزرگراه پیامبر اعظم مشهد که از زمان کلنگ‌زنی آن تا به امروز بیش از ۴۰ سال می‌گذرد همچنان در بلا تکلیفی ناتمام مانده است ونمونه‌ای از عدم توجه ویژه در این حوزه بوده است.
بعد از مساله معیشت که با ترمیم مزد و اجرای باقیمانده‌ی متناسب‌سازیِ سال قبل گره خورده است، مسائلی مانند پرداخت به موقع و با کیفیتِ بدهی دولت به سازمان، پرداخت معوقات مربوط به چهار ماه ابتدای سال و مساله درمان و انعقاد قرارداد جدید بیمه تکمیلی مطرح است؛ بازنشستگان کارگری به درستی انتقاد می‌کنند که از مناسباتِ تخصیص اعتبارات و بهبود معیشت به تمامی کنار گذاشته شده‌اند.
بازنشستگان همچنین از عملکرد شرکت بیمه‌گذار «آتیه‌سازان حافظ» انتقاد دارند و بر این باورند علمکرد این شرکت در حمایت بیمه‌ای موثر نبوده است، اما همچنان با این شرکت قرارداد بیمه‌ای بسته شده است و مناقصه برای ورود سایر شرکت‌های بیمه گذار شفاف برگزار نشده است. به طوریکه باید لیست تعهدات پیشنهادی به صورت شفاف در اختیار جامعه‌ی هدف قرار بگیرد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان رضوی در این باره گفته است: هنوز در زمینه خدمات درمانی مشکلات و کمبود‌هایی داریم. زمینی در مسیر چناران به مشهد داریم که حدود ۴۰ سال است خوابیده است و قرار بود بیمارستان شود. پی‌ریزی این بنا ۴۰ سال پیش به‌عنوان بیمارستان رضا شروع شد، اما متأسفانه با وجود قول‌هایی که داده شد، هنوز ساخته نشده است. اگر بازنشسته‌ای عمل قلب باز داشته باشد، بیمارستان‌های ما در مشهد این عمل را انجام نمی‌دهند که این امر برای کارگران و بازنشستگان مشکل است. ما پیگیر این موضوع هستیم. اگر متولیان قانون را اجرا می‌کردند، جامعه کارگری این‌قدر لطمه نمی‌دید. دراین‌زمینه نامه‌نگاری‌های زیادی انجام شده است و مشکلات را منتقل کردیم که امیدواریم گوش شنوایی برای این مشکلات پیدا شود.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار