۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱

تاریخ دقیق روز جهانی سیرابی در تقویم سال ۱۴۰۱ چه روزی است؟

تاریخ دقیق روز جهانی سیرابی در تقویم سال ۱۴۰۱ چه روزی است؟

تاریخ دقیق روز جهانی سیرابی در تقویم سال ۱۴۰۱ چه روزی است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،در این پست تاریخ دقیق روز جهانی سیرابی در تقویم سال ۱۴۰۱ را در اختیارتان قرار داده ایم. با ما پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصردرهمراه باشید.

تاریخ دقیق روز جهانی سیرابی در تقویم شمسی برابر است با :

روز دوشنبه ۲ آبان سال ۱۴۰۱

تاریخ دقیق روز جهانی سیرابی در تقویم قمری برابر است با :

روز دوشنبه ۲۷ ربیع الاول سال ۱۴۴۴

تاریخ دقیق روز جهانی سیرابی در تقویم میلادی برابر است با :

روز دوشنبه ۲۴ اکتبر سال ۲۰۲۲

برخلاف تصور عموم مردم ایران که سیرابی را غذای ایرانی می دانند، سیرابی یک غذای بین المللی می باشد که در سرتاسر دنیا تهیه می شود و روز ۲۴ اکتبر روز جهانی سیرابی می باشد.

سیرابی از جمله غذاهای معروفی است که در کل جهان طرفداران بسیار زیادی به خود اختصاص داده است شاید باورش برایتان سخت باشد که بدانید روزی به نام روز جهانی سیرابی در بین روزهای خاص تقویم به چشم میخورد. اما باید بگوییم که این روز به خصوص وجود دارد و ۲۴ اکتبر را از آن خود کرده است و همه جهان این روز را با نام روز جهانی سیرابی میشناسند.

تصور غلطی که بین ایرانیان رایج می باشد این است که آنها احساس می کنند که سیرابی غذای مخصوص مورد علاقه ایرانیان است در صورتی که باور درستی نیست و همانطور که این غذا در ایران طرفدار دارد در سرتاسر جهان نیز هواداران بسیاری به خود اختصاص داده است.

اگرچه سیرابی فواید بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد اما علاوه بر آن مضرات زیادی نیز در خود دارد به همین خاطر خوردن بیش از حد آن برای افراد توصیه نمی شود چراکه حشرات منفی بر سلامت انسان می گذارد. با ما همراه باشید تا به مناسبت فرارسیدن روز سیرابی مقاله کوتاه و مفیدی درباره این غذای دوست داشتنی بخوانید اطلاعات بیشتری از آن کسب کنید.

۲۴ اکتبر میلادی در انجمن بازاریابی سیرابی (Tripe Marketing Board) به عنوان روز جهانی سیرابی ثبت شده است علت جالبی برای این نامگذاری وجود دارد آن هم این است که یکی از سیاستمداران انگلیسی در قرن ۱۷ به نام «ساموئل پیپس» در رمان زندگینامه خود در تاریخ ۲۴ اکتبر ۱۶۶۲ نوشته است:“به خانه برگشتم و همراه با همسرم غذایی بسیار خوشمزه از سیرابی را خوردیم.” و این نوشته از آن پس ، روزی به نام روز جهانی سیرابی را خلق کرده است.

منبع:مجله نگاه نو

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط