۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲

تاثیر فلفل های تند روی سلامت هندی ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،مردم هندوستان همیشه با دو مشخصه در دنیا شناخته می‌شوند؛ فیلم‌هایشان و غذاهای تند.درحقیقت خوردن فلفل و تند کردن غذاها به  بخشی از فرهنگ این مردم تبدیل شده ‌است و غذاهایی که از نظر ما تند هستند برای ...

تاثیر فلفل های تند روی سلامت هندی ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،مردم هندوستان همیشه با دو مشخصه در دنیا شناخته می‌شوند؛ فیلم‌هایشان و غذاهای تند.درحقیقت خوردن فلفل و تند کردن غذاها به  بخشی از فرهنگ این مردم تبدیل شده ‌است و غذاهایی که از نظر ما تند هستند برای آن‌ها معمولی به نظر می‌رسند.جالب است بدانید آن‌ها بعد از پخت غذا و موقع خوردن آن، دیگر فلفل به آن نمی‌زنند و معتقدند که مصرف فلفل به این شکل برای قلب و معده مضر است

هندی‌ها می‌گویند: «فلفل باید با غذا پخته شود تا مضراتش از بین برود و در ضمن غذا را خوشمزه‌تر کند» اما چرا آن‌ها این‌گونه غذاها را می‌خورند و فواید خوردن فلفل چیست؟

منبع سرشار ویتامین c
فلفل از منابع ویتامین C و کاروتن ها محسوب می‌شود. در ۱۰۰ گرم فلفل دلمه ای قرمز یا سبز و فلفل معمولی خام به ترتیب ۱۴۰، ۱۲۰ و ۱۲۰ میلی گرم ویتامین C وجود دارد.فلفل به علت داشتن مقادیر زیادی ویتامین C ، یکی از داروهای خوب سرماخوردگی است به طوری که مصرف منظم آن در برنامه غذایی، شدت و طول مدت سرماخوردگی را کاهش می‌دهد.خوردن ۵۰ گرم فلفل دلمه‌ای (یک ‌سوم از یک فلفل متوسط) می‌تواند تمام نیاز یک فرد بزرگ سال به‌ ویتامین C را برطرف کند.

کاهش دردهای روماتیسم و آرتروز
مقادیر بالای کاپسیسین موجود در فلفل باعث کاهش التهاب در بدن می‌شود و درد ناشی از روماتیسم و آرتروز را کاهش می دهد. برای کاهش درد حتی می‌توانید فلفل را به صورت موضعی روی عضلات بمالید.همچنین تحقیقات نشان داده است که کاپسیسین به درمان درد عضلانی و دردهای ناشی از سیاتیک و پوکی استخوان‌ کمک می‌کند.

تنظیم انسولین خون
کاپسیسین موجود در فلفل هندی، با تنظیم سطح انسولین خون به کاهش قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک می کند و همچنین برای کاهش کلسترول خون افراد دیابتی مفید است.فلفل هندی خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد.

ضد سرطان
از فلفل می‌توان در درمان سرطان و حتی پیشگیری از ابتلا به این بیماری استفاده کرد. فلفل، به عنوان یک ترکیب ضد سمی عمل می کند و مانع از فعالیت ترکیبات سرطان زا در بدن می‌شود و از تشکیل تومورهای بدخیم در بدن جلوگیری می‌کند.

برای همین است که بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی در کشورهایی که به طور سنتی مصرف فلفل بالاست( مثل هندوستان)، میزان مرگ و میر به دلیل ابتلا به سرطان به طور چشم‌گیری پایین‌تر است.

کمک به لاغر شدن
فلفل دلمه ‌ای یکی از کم کالری‌ ترین سبزی‌ ها و یکی از بهترین مواد غذایی برای لاغر شدن است. هر ۱۰۰ گرم آن، تنها ۱۵ کالری انرژی دارد. این سبزی فیبر زیادی دارد و در هر ۱۰۰ گرم آن، ۲ گرم فیبر یافت می ‌شود ضمن این که با خوردن فلفل متابولیسم بدن خود را بالا خواهید برد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار