۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲

تاثیر برد، باخت یا تساوی پرسپولیس مقابل فولاد بر سرنوشت قهرمانی/ با چه نتیجه‌ای قهرمانی پرسپولیس از دست می‌رود؟

[ad_1] خبرورزشی – شاگردان یحیی گل‌محمدی و جواد نکونام، دو ستاره پیشین تیم ملی ایران در حالی به مصاف هم خواهند رفت که فولاد خوزستان از بازی رفت فصل گذشته مقابل پرسپولیس، هیچ شکستی را در خانه نداشته و یکی از قدرتمندترین میزبانان فوتبا...

تاثیر برد، باخت یا تساوی پرسپولیس مقابل فولاد بر سرنوشت قهرمانی/ با چه نتیجه‌ای قهرمانی پرسپولیس از دست می‌رود؟

[ad_1]

خبرورزشی –

شاگردان یحیی گل‌محمدی و جواد نکونام، دو ستاره پیشین تیم ملی ایران در حالی به مصاف هم خواهند رفت که فولاد خوزستان از بازی رفت فصل گذشته مقابل پرسپولیس، هیچ شکستی را در خانه نداشته و یکی از قدرتمندترین میزبانان فوتبال ایران محسوب می‌شود.

اما پرسپولیس که در خانه سپاهان درخشان ظاهر شد و ذوب آهن را در اصفهان شکست داد و در تبریز قدرت خود را بر تراکتور مسلط کرد، بدون تردید برای پیروزی وارد زمین فولاد آره‌نا خواهد شد تا این طلسم یک سال و نیمه را شکست دهد.

نکته مهم این است که تقابل این دو تیم اهمیت بسیار زیادی در لیگ برتر دارد و ممکن است نتیجه بازی، به نوعی سرنوشت قهرمان و حتی یک سهمیه آسیایی را روشن کند.

برد پرسپولیس؛ گام بلند برای قهرمانی

پرسپولیس در صورتی که طلسم بزرگ فولاد آره‌نا را بشکند و سه امتیاز از خوزستان بیرون بکشد، ۵۷ امتیازی خواهد شد و در فاصله چهار هفته تا پایان لیگ برتر، موقعیتی مطلوب برای قهرمانی خواهد داشت و بر اساس عملکرد دیگر نایب قهرمانان فوتبال ایران، با سه امتیاز دیگر قهرمان می‌شود.

اما حتی اگر سپاهان سنت شکنی کند و از ۵۹ امتیاز بگذرد، بازهم پیروزی در مقابل فولاد گامی بلند برای قهرمانی محسوب می‌شود. چرا که قرمزها بعد از این بازی سه دیدار خانگی خواهند داشت و تنها بازی خارج از خانه مقابل ماشین سازی [احتمالا] سقوط کرده خواهد بود.

پس رسیدن به ۵۷ امتیاز، فرصتی مطلوب را برای پرسپولیس فراهم خواهد کرد که با ۳ برد و یک تساوی از چهار بازی پایانی، قهرمانی خود را در هر حالتی (مگر تفاضل گل بیشتر سپاهان) قطعی کنند.

نکته مهم اینکه پنج بازی آخر سپاهان برابر استقلال، پیکان و پدیده در خارج از خانه و صنعت نفت و ذوب آهن در اصفهان خواهد بود که هیچ یک مسابقات راحتی نخواهند بود.

مساوی؛ صدرنشینی سپاهان و قهرمانی میلیمتری

مساوی، بدترین نتیجه ممکن برای هر دو تیم است. در این صورت، سپاهان با غلبه بر پیکان به صدر جدول خواهد رسید و احتمال دارد فولاد هم تا رتبه هشتم پایین برود و شانس سهمیه آسیایی را از دست بدهد.

فولاد ۳۵ امتیازی، با نتیجه مساوی شاید ۴ امتیاز از رتبه چهارم فاصله بگیرد که در چنین حالتی، شاگردان نکونام کار بسیار سختی را برای رسیدن به رتبه فصل پیش خود خواهند داشت.

پرسپولیس البته با ۵۵ امتیاز در ۲۶ هفته، همچنان میانگین قهرمانی خواهد داشت و بازهم با سه بازی در تهران می‌تواند به قهرمانی برسد اما به هر حال از دست دادن صدر، موقعیتی نامطلوب را برای شاگردان یحیی گل‌محمدی پدید می‌آورد و شاید در این صورت تکلیف قهرمانی به اما و اگر های هفته آخر بکشد.

برد فولاد؛ صدر تقدیم به سپاهان!

حالت دیگر پیروزی تیم فولاد در این بازی خواهد بود که در این صورت شاگردان نکونام با رسیدن به امتیاز ۳۸ فرصت ویژه‌ای برای سهمیه آسیایی خواهند داشت.
از طرفی پرسپولیس ۵۴ امتیازی برای دستیابی به میانگین قهرمانی باید حداقل دو حریف خود را شکست دهد که حتی در این صورت هم امکان دارد قهرمانی از دست قرمزها برود.

نکته جالب اینکه اگر پرسپولیس به فولاد ببازد و سپاهان برنده بازی با پیکان شود، ممکن است پرسپولیس با چهار پیروزی مقابل آلومینیوم، ماشین، تراکتور و پیکان هم قهرمان نشود و نایب قهرمان ۶۶ امتیازی لیگ برتر لقب گیرد.

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط

آخرین اخبار