۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳

بیهوده بودن متاروس از نظر مخترع پلی استیشن

مخترع پلی‌ استیشن اعلام کرد که به متاورس علاقه ای ندارد و این فناوری را بی فایده خواند.

بیهوده بودن متاروس از نظر مخترع پلی استیشن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، کن کوتاراگی، مخترع پلی‌ استیشن در مصاحبه جدید خودش، درخصوص متاورس و هدست‌های واقعیت مجازی و افزوده مسائلی را بیان کرد. طبق این مصاحبه به نظر می‌رسد که او تحت تاثیر این فناوری قرار نگرفته است.

به گزارش بلومبرگ، این کارآفرین ۷۱ ساله در مصاحبه‌ای به بلومبرگ گفت: “بودن در دنیای واقعی بسیار مهم است، اما متاورس به حضور شبه واقعی در دنیای مجازی مربوط است و من نمی‌توانم این موضوع را درک کنم. آیا شما ترجیح می‌دهید به جای خود واقعی تان یک آواتار داشته باشید؟ متاورس اساساً هیچ تفاوتی با سایت‌های گفتگوی ناشناس ندارد. ”

کوتاراگی که در سال ۱۹۹۳ کسب‌وکار بازی‌های ویدئویی گروه سونی را ایجاد کرد، اکنون به عنوان مدیر اجرایی Ascent Robotics Inc. یک استارت‌آپ هوش مصنوعی مستقر در توکیو که به تازگی ۱ میلیارد ین (۸.۷ میلیون دلار) از سونی و SBI جمع‌آوری کرده است، کار می‌کند. هدف Ascent که کوتاراگی آن را ماموریت زندگی خود توصیف می‌کند، ترکیب دنیای واقعی با فضای مجازی به شیوه‌ای یکپارچه و بدون ابزار مشابه هولوگرام‌های جنگ ستارگان است.

خیز شرکت های فناوری برای حضور در متاورس

شرکت‌های فناوری از جمله اپل، متا و واحد پلی استیشن سونی در حال افزایش سرعت توسعه هدست‌های واقعیت مجازی در میان مسابقه‌ای برای آنچه که پیش‌ بینی می‌کنند تبدیل به هدست‌های متاورس خواهد شد، هستند. اما کوتاراگی طرفدار این فناوری نیست.

کوتاراگی توضیح داد که هدست‌های واقعیت مجازی و افزوده که به متاورس مربوط هستند را دوست ندارد. او در ادامه گفت که هدست ها، کاربران را از دنیای واقعی جدا می‌کنند و من با آن‌ها موافق نیستم. هدست‌ها واقعا آزاردهنده هستند.

 

او در زمانی این صحبت‌ها را بیان کرده که فیسبوک با تغییر نامش به متا مسیر برای حرکت به سمت فناوری‌های متاورس را تغییر داد. مایکروسافت، سازنده ایکس باکس و رقیب سونی در سنعت بازی، این هفته با خرید اکتیویژن اعلام کرد که روی ساخت پلتفرم‌های متاورس تمرکز می‌کند.

گفتنی است که کوتاراگی تنها نام مهم و شناخته شده صنعت بازی سازی نیست که تردید‌ها و نگرانی‌هایی بابت متاورس دارد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که علاقه‌ای متاورس و Web۳ ندارد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط