۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹

بوستانهایی که امید را به بانوان برگردانده اند / پارک بانوان قم را برای استفاده بانوان ساکن قم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، امروز با وجود پیشرفت های صنعتی و زندگی ماشینی، خانواده ها و خصوصا زنان نیازمند آرمش با استفاده از فضای پاک و سبز می باشند؛ در این رابطه راه اندازی مکانها و بوستانهای تفریحی می تواند جان و روح و جس...

بوستانهایی که امید را به بانوان برگردانده اند / پارک بانوان قم را برای استفاده بانوان ساکن قم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، امروز با وجود پیشرفت های صنعتی و زندگی ماشینی، خانواده ها و خصوصا زنان نیازمند آرمش با استفاده از فضای پاک و سبز می باشند؛ در این رابطه راه اندازی مکانها و بوستانهای تفریحی می تواند جان و روح و جسم آدمی را از خستگی و سستی بیرون آورده و تبدیل به محیط شاد و مفرح کند تا جسم هم بتواند به رشد برسد.

شهرداری قم هم تلاش کرده با راه اندازی بوستانهایی برای بانوان محیط های شاد و مفرحی را برای آنها به ارمغان بیاورد که در این مورد به چند بوستان و پارک اشاره می کنیم؛

اولین بوستانی که برای استفاده بانوان افتتاح شده و بوستان پروانه است در (محله پردیسان، قم) است. این بوستان در بلوار مسلم، خیابان شهید گشایشی واقع شده است. بانوان در دو نوبت صبح و عصر می توانند به این بوستان مراجعه کنند و از فضای سبز و امکانات موجود در آن بهره ببرند.

برای پیدا کردن این بوستان می توان از “مسیریاب نشان” که یک اپلیکیشن رایگان و کاربردی است تا به وسیله آن بهترین راه رسیدن به مقصد را با توجه به مسافت و ترافیک بدست بیاورید و تا رسیدن به مقصد از راهنمایی سخنگوی فارسی استفاده کنید.

دومین پارک ویژه بانوان بوستان نرگس قم می باشد که بوستانی زنانه می باشد. که در ۴۵ متری صدوق (زنبیل آباد)، انتهای خیابان یاسمن واقعه شده است.

 

 

این بوستان به دلیل زنان بودن توانسته مورد نظر و جلب توجه بانوان منطقه قرار گیرد. این پارک دارای فضای مناسب و راحتی برای ورزش و تفریح بانوان می باشد. دراین بوستان مسابقات ورزشی مخصوص بانوان مانند دو میدانی و دوچرخه سواری برگزار می گردد.

ازامکانات این بوستان عبارت اند از: پارک بادی، استخر توپ، وسایل بازی ویژه کودکان، وسایل ورزشی برای بزرگسالان، پیست دوچرخه سواری، پیست اسکیت، مسیر پیاده روی و جایگاه ورزش صبحگاهی، آلاچیق و سکو، نمازخانه، آبخوری و ظرفشویی، بوفه خرید اغذیه و کافی شاپ. ز دیگر بخش های این پارک کتابخانه عمومی نرگس، سالن ورزشی و استخر نرگس می باشد که آن ها هم ویژه بانوان می باشند.

کانون مهر بازنشستگان نیز در این بوستان قرار گرفته است. ساعت کاری بوستان نرگس از ۸ صبح تا قبل از اذان مغرب می باشد. همچنین ورود اطفال پسر هم ممنوع می باشد.

خارج از ورودی بوستان نرگس امکان پارک اتومبیل وجود دارد . اطراف درب ورودی هم پارک کوچک، آب نما، وسایل ورزشی، فست فود و سوپر مارکت وجود دارد که مورد استفاده همگانی (خانم ها و آقایان) است. در کنار این بوستان یک بازارچه دایر شده که زیر نظر سازمان میادین شهر قم فعالیت می کند و خانم ها طبق قرارداد این غرفه ها را اجاره کرده و محصولاتی مثل صنایع دستی، نان سنتی، غذاهای محلی است.

 

پارک بوستان ارغوان هم دیگر (بوستان است که به بانوان اختصاص داده شده و در آن امکانات خوبی همچون فوتبال دستی و میز پینگپنگ برای تفریح بانوان قرار داده شده می باشد. این بوستان در حد فاصل میدان ۷۲ تن و آزادگان است.

گفتنی است برای استفاده بیشتر بانوان بوستانهایی دیگری هم در مناطق دیگر استان در حال افتتاح می باشد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار