۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰

به بهانه انتخاب رنگرز به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی؛ مسافر کازابلانکا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،به بهانه انتخاب رنگرز به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی؛ مسافر کازابلانکا.  همان طور که پیش‌بینی می شد پس از پایان رقابت‌های کشتی فرنگی جهان در صربستان که با کسب دو مدال نقره و یک برنز همراه بود، ...

به بهانه انتخاب رنگرز به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی؛ مسافر کازابلانکا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،به بهانه انتخاب رنگرز به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی؛ مسافر کازابلانکا.  همان طور که پیش‌بینی می شد پس از پایان رقابت‌های کشتی فرنگی جهان در صربستان که با کسب دو مدال نقره و یک برنز همراه بود، تغییرات کادر فنی رقم خورد. تنها چند ساعت پس از بازگشت کاروان کشتی از بلگراد به تهران بود که سایت فدراسیون کشتی از انتخاب حسن رنگرز به عنوان سرمربی جدید تیم ملی کشتی فرنگی خبر داد تا پرونده حضور محمد بنا که پیش از این استعفا داده بود، بسته شود.

هر چند رنگرز را بیشتر با پست‌های مدیریتی مانند مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران، مدیر موزه ملی ورزش، نایب رئیس فدراسیون کشتی، مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی و سرپرست اداره کل توسعه آموزش‌‎های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و… بیشتر می‌شناسند اما قهرمان ۵۴ کیلوی کشتی فرنگی جهان در سال ۲۰۰۱، در عرصه مربیگری علاوه بر حضور در عرصه باشگاهی، هم یک تجربه جالب و البته درخشان در عرصه ملی دارد، تجربه‌ای که به دوران حضور او در مراکش بر می‌گردد که توانست کشتی این کشور را متحول کند.

اسفندماه سال ۹۳ بود که فواد مسکوت رئیس کنفدراسیون کشتی آفریقا و رئیس فدراسیون کشتی مراکش برای تحول در کشتی کشورش از فدراسیون کشتی ایران کمک خواست، پس از درخواست مسکوت بود که حسن رنگرز به عنوان مدیر تیم‌های ملی کشتی مراکش انتخاب شد و با بستن چمدان‌هایش از تهران راهی رباط شد تا یک ماجراجویی تازه را در این کشور آفریقایی آغاز کند.

نایب قهرمانی آفریقا با مراکش

رقابت‌های کشتی قهرمانی آفریقا به میزبانی اسکندریه مصر در خرداد ۹۴، اولین میدان بین‌المللی بود که رنگرز هدایت مراکشی‌ها را بر عهده داست. این تیم آفریقایی برای شرکت در این مسابقات اردوهایی را در تهران و نوشهر برگزار کردند تا با آمادگی کامل وارد مسابقات قهرمانی آفریقا در مصر شوند.

در این مسابقات تیم مراکش با رنگرز توانست یک مدال طلا، دو مدال نقره و سه برنز کسب کند و پس از مصر میزبان که با ۷۹ امتیاز قهرمان شد، با ۶۷ امتیاز به مقام نایب قهرمانی برسد. علاوه بر نایب قهرمانی، مراکشی‌ها پس از ۲۰ سال توانستند در کشتی فرنگی بار دیگر به مدال طلا برسند.

عملکرد درخشان مراکشی‌ها در قهرمانی آفریقا با رنگرز، تمجید رئیس فدراسیون کشتی این کشور را به همراه داشت و مسکوت در نامه‌ای به فدراسیون کشتی ایران کسب مقام دوم و همچنین مدال‌های رنگارنگ توسط تیم مراکش که برای اولین بار در تاریخ کشتی این کشور اتفاق افتاد را نشانگر عملکرد و نظارت عالی رنگرز و تجربه خوب مربیان ایرانی در سطح بین‌المللی دانست.

وی همچنین خواستار ادامه روند مشارکت کشتی ایران با کشورهای آفریقایی برای بالا بردن سطح کشتی این قاره در رقابت‌های بین‌المللی شد.

قهرمانی جام کشورهای عربی با مراکش

رقابت‌های کشتی قهرمانی کشورهای عربی در مهرماه سال ۹۴، دومین رقابتی بود که مراکشی‌ها با هدایت فنی رنگرز شرکت کردند.

تیم ملی کشتی فرنگی مراکش در حالی که دوره قبلی این مسابقات، با دو مدال نقره در جایگاه سومی قرار گرفته بود، در این دوره با هدایت رنگرز توانست با کسب ۶ نشان طلا و دو نقره جایگاه نخست مسابقات کشورهای عربی را به خود اختصاص دهد و یک صعود دو پله‌ای را تجربه کند.

سه سهیمه المپیک برای اولین بار برای مراکش به دست آمد

کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ ریو، مهم‌ترین هدف رنگرز در ادامه حضورش در مراکش بود، هدفی که او توانست مانند دو رقابت قبلی، عملکرد قابل قبولی را ثبت کند. تیم کشتی مراکش با مدیریت فنی رنگرز در دو بخش کشتی فرنگی و آزاد در فروردین سال ۹۵ در مسابقات مشترک گزینشی المپیک در قاره‌های آفریقا و اقیانوسیه در الجزایر شرکت کرد.

در این مسابقات در بخش کشتی فرنگی، مراکش توانست با کسب یک مدال طلا و یک نقره، دو سهمیه المپیک کسب کند. همچنین در بخش کشتی آزاد هم مراکشی‌ها برای اولین بار توانستند با حضور رنگرز، سهمیه بگیرند تا برای اولین بار تیم کشتی مراکش با سه سهمیه راهی المپیک شود.

تابستان ۹۵ تیم ملی مراکش با سه کشتی گیر با مدیریت فنی رنگرز در المپیک ریو شرکت کرد تا کشتی گیر سبک وزن فرنگی ایران در رباط نمره قبولی بگیرد.

حالا پس از هدایت تیم مراکش، رنگرز که در سال‌های اخیر بیشتر او را با کت و شلوار در پست‌های مدیریتی دیده‌ایم، این بار با  انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان، بار دیگر گرمکن ورزشی بپوشد و وارد گود شود.

حال باید ببینیم که حسن رنگرز که کشتی فرنگی ایران را بعد از ۳۲ سال و در مسابقه‌های جهانی ۲۰۰۱ پاتراس یونان صاحب طلا کرد و سال بعد هم در جهانی روسیه برنز گرفت و بعد از آن با روی کار آمدن محمد بنا و ظهور ستارهای همچون سوریان او نتوانست فروغ گذشته را داشته باشد آیا می‌تواند جانشین خوبی برای آقای خاص کشتی فرنگی باشد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار