۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷

به آسانی در خانه داروی ضد سرفه تهیه کنید

یکی از مهم ترین داروهایی که برای بیماری هایی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی تجویز می شود انواع ضد سرفه ها است. شما می توانید داروی ضد سرفه را خودتان در خانه تهیه کرده و مصرف کنید.

به آسانی در خانه داروی ضد سرفه تهیه کنید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  با نزدیک شدن به فصل زمستان بیماری های سرماخوردگی و آنفولانزا شیوع بیشتری پیدا می کنند. یکی از علائم این بیماری سرفه های متوسط تا شدید می باشد که بسیار آزار دهنده هستند.

پزشکان عموما برای درمان سرفه از داروهای ضد سرفه استفاده می کنند. در شرایطی که سرفه های شما خیلی شدید نیست یک داروی خانگی برای کاهش و از بین بردن سرفه وجود دارد که خودتان می توانید در خانه آن را تهیه کرده و مصرف کنید.

دمنوش شیرین‌ بیان و رازیانه داروی خانگی سرفه به شمار می رود. ترکیب دو خلط‌ آور طبیعی یعنی شیرین‌ بیان و رازیانه باعث دفع مخاط شده و در نتیجه سرفه‌ را کاهش می‌ دهد.

مواد لازم برای تهیه

ریشه شیرین بیان و دانه رازیانه هر کدوم ۱ قاشق کوچک معادل ۵ گرم

آب ۱ لیوان معادل ۲۵۰ میلی‌لیتر

روش تهیه و استفاده

ابتدا به مدت ۵ دقیقه ریشه شیرین بیان و تخم رازیانه را در آب بجوشانید، سپس در ظرف را گذاشته و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند.

بهتر است این نوشیدنی را به‌ صورت گرم میل کنید تا تأثیر بیشتری داشته باشد. همچنین پیشنهاد می شود که این دمنوش را ناشتا و دو تا سه مرتبه در روز میل کنید.

توجه داشته باشید افرادی که فشارخون بالا دارند باید قبل از مصرف چنین دمنوش‌ هایی با پزشک مشورت کنند چراکه شیرین بیان باعث افزایش فشارخون می‌ شود. همچنین افرادی که در مراحل پیشرفته بیماری هستند لازم است حتما به پزشک مراجعه کرده و از دستورات پزشک پیروی کنند.

مطالب مرتبط