۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳

بنای روحانی و جهانگیری کشاندن افکار عمومی به افق انتخابات با اهداف سیاسی است

به گزارش اندیشه معاصر؛ غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر اسحاق جهانگیری معاون رئیس‌جمهور و فرار از پاسخگویی وی در خصوص ضعف دستاوردهای دولت، اظهار داشت: معمولا بهترین دلیل برای ارزیابی و قضاوت،...

بنای روحانی و جهانگیری کشاندن افکار عمومی به افق انتخابات با اهداف سیاسی است

به گزارش اندیشه معاصر؛ غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر اسحاق جهانگیری معاون رئیس‌جمهور و فرار از پاسخگویی وی در خصوص ضعف دستاوردهای دولت، اظهار داشت: معمولا بهترین دلیل برای ارزیابی و قضاوت، کارنامه تلاش هر فرد، سیستم یا دولت‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: نمی‌‌خواهیم بگوییم هیچ اتفاقی و خدمتی در دولت فعلی شکل نگرفته است زیرا که این حرف بی‌انصافی است، ولی وقتی به معدل اقدامات این دولت نگاهی کنیم، متوجه می‌شویم که خیلی نتوانسته‌اند در حفظ مهمترین سرمایه اجتماعی کشور یعنی مردم، رفع دغدغه‌های آنها تلاش کنند.

نماینده گرگان در مجلس تصریح کرد: نارضایتی که بین مردم در اثر سوءمدیریت دولت وجود دارد به اشکال مختلف در جای جای کشور مشاهده می‌کنیم و این نارضایتی نشانگر آن است که این تلاش‌ها و اقدامات نتوانسته پاسخگوی سطح انتظارات مردم باشد و زمینه سیر صعودی رضایتمندی مردم را فراهم کند.

منتظری اظهار داشت: ما در موضوع سیاست‌ها و راهبردهای دولت حسن روحانی شاهد فراز و نشیب‌های فراوانی بوده‌ایم؛ بی‌ثباتی در قیمت‌ها کار را به جایی کشانده است که مردم آرزو می‌کنند که ای کاش قیمت کالاها گران باشد ولی ثبات داشته باشد؛ مشکلی که در حوزه بورس اتفاق افتاد، ضربه شدیدی به اعتماد مردم زده و موجب کاهش سرمایه‌گذاری مردم و مشارکت اجتماعی آنان در عرصه‌های اقتصادی را به وجود آورد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: صف‌هایی که در موضوعات مختلف برای خرید اجناس و کالاها به وجود آمد به ویژه برای موضوعات کم‌ارزشی مانند مرغ و تخم‌مرغ،‌ در شأن ملت بزرگ ایران نبوده است، چرا که این مردم با تمام توان، هر آنچه داشتند دراختیار نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار داده‌اند تا از ایران سربلند دفاع کنند و ارزش‌های کشور را پاس بدارند، شایسته نیست ساعت‌های متمادی در این صف‌های طولانی به سر برند.

منتظری خاطرنشان کرد: تناقض‌های متعددی که در موضوع مقابله با کرونا از سوی ستاد کرونا و مسئولان دولتی مشاهده می‌کنیم، به طوری که در آستانه تعطیلات عید شرایط مسافرت را ایجاد کرده و مردم را تشویق به مسافرت کردند و هم‌اکنون درگیر موج چهارم کرونا هستیم، نتیجه آن فشار و سختی بر اصناف و کسب و کارها و آحاد مردم است.

وی تصریح کرد: اگر تمامی موارد فوق را کنار یکدیگر قرار دهیم، متوجه پایین بودن میانگین معدل تلاش‌ها و اقدامات دولت در کسب رضایتمندی مردم خواهیم شد.

وی گفت: وقتی جهانگیری بر سر مردم منت می‌گذارد که به خاطر آنان در دولت حضور پیدا کرده و دولت فعلی دچار لکنت زبان است که اقداماتش را بیان کند، به هیچ‌وجه مورد پذیرش مردم قرار نمی‌گیرد، چرا که با این حرف و اظهارات، رضایتمندی مردم کسب نمی‌شود بلکه حاصل اقدامات دولت بایستی در سر سفره مردم دیده شود. این در حالی است که سفره‌های خانوارها روز به روز کوچکتر شده و خالی از مایحتاج‌های مختلف می‌شود.

نماینده گرگان در مجلس افزود:‌اظهارات حسن روحانی و جهانگیری فرار رو به جلو برای عدم پاسخگویی است و تلاش می‌کند که افکار عمومی را به افق پیش‌رو یعنی انتخابات خردادماه و اهداف سیاسی دولت ببرد، لذا جهانگیری و روحانی اگر اندکی با خود خلوت کنند، متوجه می‌شوند که نقدهای جدی در بدنه مردم نسبت به اقدامات دولت وجود دارد.

وی گفت: گاهی اوقات رئیس‌جمهور فضا را بر هرگونه نقد سازنده می‌بند و به منتقدان برچسب‌های متعدد و مختلف می‌زند، ولی در مجموع معدل اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم نتوانسته پاسخگوی سطح انتظارات مردم باشد.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار