۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱

بمب نقل و انتقالات لوشامپیونه با اسم سردار آزمون می‌ترکد!/ گرانترین ستاره آسیایی ژانویه با پانصد میلیارد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بمب نقل و انتقالات لوشامپیونه با اسم سردار آزمون می‌ترکد!/ گرانترین ستاره آسیایی ژانویه با پانصد میلیارد!. شب گذشته فابریزیو رومانو، خبرنگار مشهور حوزه نقل و انتقالات با اعلام خبری جذاب برای فوتبال...

بمب نقل و انتقالات لوشامپیونه با اسم سردار آزمون می‌ترکد!/ گرانترین ستاره آسیایی ژانویه با پانصد میلیارد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بمب نقل و انتقالات لوشامپیونه با اسم سردار آزمون می‌ترکد!/ گرانترین ستاره آسیایی ژانویه با پانصد میلیارد!. شب گذشته فابریزیو رومانو، خبرنگار مشهور حوزه نقل و انتقالات با اعلام خبری جذاب برای فوتبال دوستان ایرانی، از احتمال پیوستن سردار آزمون به باشگاه مارسی خبر داد و اعلام کرد مدیران این باشگاه مذاکرات اولیه برای جذب مهاجم ایرانی لورکوزن را شروع کرده‌اند.

این طور که رومانو و منابع فرانسوی اعلام کردند، مبلغ این انتقال ده میلیون یورو خواهد بود تا به این ترتیب سردار آزمون به گران‌ترین خرید آسیایی در پنجره نقل و انتقالات اروپا تبدیل شود.

به همین بهانه در این مطلب به بررسی سیاست‌های نقل و انتقالاتی مارسی طی یک سال گذشته و آمادگی اسکواد این تیم برای پذیرش بازیکنی در پست سردار آزمون می‌پردازیم؛

مارسی در یک سال گذشته علاقه بسیار جدی‌ای برای جذب بازیکنان شاغل در لیگ جزیره نشان داده است. ستاره‌هایی که در لیگ برتر فروغی نداشته یا بعد از یکی دوفصل درخشش با افت مواجه شدند، توسط مارسی جذب شدند.

یکی از دلایلی که مارسی چنین سیاستی را در پیش گرفته و بر خلاف گذشته که بیشتر سعی در تمرکز روی آکادمی خود داشت، حضور پابلو لونگوریا، رییس این باشگاه است که یک شبکه بازیکن‌یابی بسیار پرهزینه را طراحی کرده که در لیگ برتر انگلیس و در کل بریتانیا، فعالیت بسیار زیادی دارد.

در این بین اگر به لیست بازیکنان اصلی مارسی توجه کنیم نیز بهتر به این موضوع پی می‌بریم. برای مثال الکسیس سانچز که در آرسنال و منچستر بود، متئو گوندوزی که زمانی یکی از استعدادهای ناب آرسنال بود، تاوارش، دیگر ستاره سابق آرسنال که در این فصل در مارسی عملکردی درخشان همراه با ثبت چندین پاس گل داشته، یا کولاسیناچ، بازیکن بوسنیایی مارسی که او هم سابقه حضور در آرسنال در پست‌های وینگ‌بک و فول‌بک چپ را داشت و لقب گلادیاتور را هم از طرفداران این باشگاه گرفته بود.

البته پابلو لونگوریا، با مشاوره و تاثیرگذاری ایگور تودور، سرمربی این باشگاه، بازیکنان تاثیرگذار دیگری را نیز به اسکواد تیمش اضافه کرده است. بازیکنانی چون اریک بایی که از منچستریونایتد آمد یا امبمبا که سابقه حضور در استون ویلا و نیوکسل را در کارنامه دارد و اگر ژرمی فرتو را به عنوان بازیکنی که سابقه فوق‌العاده در رم و فیورنتینای سوسا را در کارنامه دارد، کنار بگذاریم، این باشگاه بازیکنان نامداری در اختیار دارد که در باشگاه‌های شاخص سری آ و لیگ جزیره افت کردند و حالا برای احیای خود به مارسی آمدند.

نکته‌ قابل توجه در خصوص مارسی، از دست دادن دو بازیکن باکیفیت این تیم برای این فصل بود. یکی از آنها ویلیام سالیبا است که قرارداد قرضی او با مارسی به پایان رسید و دوباره به آرسنال برگشت تا احتمالا در پایان این فصل با شاگردان آرتتا جشن قهرمانی بگیرد. دیگر ستاره این تیم که محصول آکادمی مارسی بود، بوبک کامارا، هافبک دفاعی ملی‌پوش ۲۱ ساله فرانسوی تیم استون‌ویلا است که این روزها زیر نظر اونای امری عملکردی درخشان به جا گذاشته است.

در ژانویه ۲۰۲۱، حدود صد هوادار افراطی مارسی به زمین تمرین این تیم حمله کردند و به سیاست‌های مالی مدیریت مارسی در نقل و انتقالات اعتراض کردند. موضوعی که خورخه سامپائولی، سرمربی وقت مارسی را هم پس از ادامه‌دار شدن انفعال مدیریت، به استعفا وا داشت.

مارسی با ایگور تودور معمولا با سیستم ۳۴۲۱ بازی می‌کند. یعنی با دو هافبک هجومی یا متمایل به لب خط و داخل‌زن در پشت مهاجم نوک که در حال حاضر سانچز است، بازی می‌کند. هرچند سانچز در اینتر و آرسنال هم به عنوان مهاجم بازی کرده اما بیشتر او را به عنوان یک بازیکن لب خط و داخل‌زن می‌شناسیم که در مارسی فعلا به عنوان یک شماره ۹ کاذب بازی می‌کند.

پشت سر او هم چنگیز اوندر و گوندوزی بازی می‌کنند که با بالا رفتن سن پایت، این بازیکن بیشتر به عنوان یک ذخیره به ترکیب اضافه می‌شود. نکته جالب اینکه این باشگاه چندی قبل، سوارز کلمبیایی را به اسپانیول در لالیگا فروخته شد و یک مهاجم از لیست مارسی خارج شد تا در حال حاضر سانچز تنها فوروارد این تیم باشد.

البته مصدومیت هارت، هم‌ پستی سردار آزمون به عنوان پشت مهاجم هم مزید بر علت شده تا سردار موقعیت بهتری برای بازی در این باشگاه فرانسوی پیدا کند. البته به نظر می‌رسد اگر سردار به مارسی بپیوندد، این باشگاه باز هم یک بازیکن نوک دیگر جذب کند چرا که سانچز ۳۵ ساله شرایط حضور در تمام مسابقات به عنوان مهاجم نوک را ندارد.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار