۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲

بغض ستاره محبوب ترکید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، چند سال قبل بود که یک بازیکن جوان در ترکیب تیم‌های ملی پایه توجه همگان را به خود جلب کرد. بازیکنی به نام امیر روستایی که از پایه‌های پیکان رشد کرد و با درخشش در تیم‌های پایه و تیم بزرگسالان پیکان ...

بغض ستاره محبوب ترکید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، چند سال قبل بود که یک بازیکن جوان در ترکیب تیم‌های ملی پایه توجه همگان را به خود جلب کرد. بازیکنی به نام امیر روستایی که از پایه‌های پیکان رشد کرد و با درخشش در تیم‌های پایه و تیم بزرگسالان پیکان به پرسپولیس رفت. او اما در پرسپولیس آنطور که باید دیده نشد تا دوباره به پیکان برگردد و سپس یک فصل در نفت مسجدسلیمان توپ بزند.

روستایی اما از ابتدای فصل جاری به لیگ دسته دوم قطر رفته و برای تیم الشحانیه توپ می‌زند. او در تیم قطری به نوعی احیا شده و عملکرد خوبی را در ۱۰ بازی گذشته این تیم به جا گذاشته است. ۶ گل زده، یک پاس گل و دو بار پنالتی‌گیری آمار خوب روستایی را در الشحانیه نشان می‌دهد.

به واسطه درخشش روستایی در فوتبال قطر، مشروح مصاحبه با او را در ادامه می‌خوانید:

شرایطم در قطر خوب است
با توجه به شرایطی که برایم رقم خورد، در ابتدای فصل به الشحانیه قطر پیوستم. اوایل در قطر به خاطر شرایط آب و هوایی کمی اذیت شدم، اما رفته‌رفته عادت کردم و وضعیتم بهتر شد. تا الان ۱۰ بازی برای الشحانیه انجام دادم که در این مسابقات ۶ گل زدم، دو پنالتی برای تیمم گرفتم و یک پاس گل هم داده‌ام. شرایطم خوب است و امیدوارم بهتر شود. تیممان هم خوب است. برای صعود به لیگ ستارگان قطر شانس داریم اما کارمان دشوار است.

در سه بازی گذشته الشحانیه گل زده‌ام
بازی گذشته ما با تیم الخور بود که صدرنشین است. خوشبختانه توانستیم با نتیجه ۴ بر یک پیروز شویم و من هم دو گل زدم. گل اول بازی را در دقیقه ۲۰ زدم ودر ادامه در ثانیه‌های پایانی مسابقه گل چهارم را به ثمر رساندم. خوشبختانه در سه بازی گذشته الشحانیه گلزنی کرده‌ام و شرایط آنطور برایم پیش رفته که خودم می‌خواستم.

 

در یک ماه ۱۱ کیلو وزن کم کردم
در ماه‌های گذشته تلاش زیادی انجام دادم و تمرینات ویژه‌ای را پشت سر گذاشتم. شاید باورتان نشود که در یک ماه ۱۱ کیلوگرم وزن کم کردم. خوشحالم که به شرایط خوب خودم برگشته‌ام و امیدوارم این شرایط را حفظ کنم.

اگر جای من بودند، ناپدید می‌شدند
آن سال که از پرسپولیس به صورت قرضی به پیکان رفتم شرایطم خوب بود. اما فکر می‌کنم حضور در نفت مسجدسلیمان کمی وضعیت را خراب کرد و شرایطم عوض شد. در مسجدسلیمان اوضاع آنطور که می‌خواستم پیش نرفت. مشاوره‌های زیادی گرفتم و تمرینات خودم را بیشتر کردم. برای برخی بازیکنان وقتی این شرایط پیش می‌آید پشت سر هم اشتباه می‌کنند و به سمت ناپدید شدن می‌روند؛ اما من با تلاش زیاد به وضعیت خوب برگشتم.

هر کاری کردم به من فرصت بازی ندادند
وقتی در پرسپولیس بودم، در تمام بازی‌های دوستانه گل می‌زدم و شرایط بسیار خوبی داشتم، اما در بازی‌های رسمی از من استفاده نمی‌شد. فقط مقابل نساجی ۱۰ دقیقه فرصت بازی پیدا کردم که آن هم زمانی بود که بازیکنان اصلی در تیم ملی بودند. واقعا نمی‌دانستم باید چه کنم که به من هم میدان بدهند. انتظارم این بود که حداقل در یکی-دو بازی فرصت به من هم برسد تا بتوانم خودم را نشان بدهم. با این حال گذشته‌ها گذشته و برای پرسپولیس آرزوی موفقیت می‌کنم.

حسرت گذشته را نمی‌خورم
من حسرت گذشته را نمی‌خورم. هیچوقت چنین عادتی ندارم که با خودم بگویم در گذشته می‌توانست شرایط طور دیگری رقم بخورد. اما واقعا اعتقادم این است که نه فقط پرسپولیس که همه تیم‌های ایران باید به بازیکنان جوان بها بدهند. همان کاری که باشگاه پیکان انجام می‌دهد. بازیکنان جوان اگر در ترکیب تیم‌ها به میدان بروند، باور کنید شرایط فوتبالمان بسیار بهتر می‌شود.

کاری که با من کردید، با عمری نکنید
بسیار خوشحالم که محمد عمری در این چند هفته اینقدر به چشم آمده است. بازی دادن به بازیکنان جوان نتیجه به همراه می‌آورد و می‌بینید که عمری در پرسپولیس خوب کار کرده است. میدان دادن به جوانان یک اتفاق ویژه است و واقعا دوست دارم کاری که با من شد با عمری و سایر جوانان نکنند.

امیدوارم امکانات ایران به قطر برسد
فوتبال قطر واقعا شرایط خوبی دارد. اینجا از نظر امکانات و کیفیت زمین‌ها آنقدر عالی است که امیدوارم فوتبال ایران هم به این سمت برود. من در دو تیم تهرانی بازی کردم، اما همیشه در زمستان مشکل زمین تمرین و حتی بازی داشتیم. همین حالا چمن ورزشگاه آزادی از شرایط خوب دور شده است. در قطر اما همه چیز ایده‌آل است و آرزویم رسیدن امکانات فوتبال ایران به قطر است.

 

تازه ۲۵ساله شده‌ام، می‌خواهم به تیم ملی برسم
من از نظر سنی شرایط خوبی دارم. تازه ۲۵ساله شده‌ام و اهداف بزرگی در فوتبال دارم. آرزویم این است مثل تیم‌های ملی پایه که در همه رده‌ها پیراهن ایران را پوشیدم، در تیم ملی بزرگسالان نیز این فرصت به من برسد. باید تلاش زیادی انجام بدهم و امیدوارم این تلاش‌ها باعث شود به تیم ملی برسم.

زندگی متاهلی برایم خوش‌یمن بود
در روزهای سخت فوتبال اتفاقی برایم افتاد که بسیار در زندگی‌ام تاثیرگذار بود. زندگی متاهلی برای خیلی‌ها خوب نیست، اما برای من خوش‌یمن بود. همسرم در ماه‌های گذشته خیلی سختی کشید و واقعا از او تشکر می‌کنم که کمک کرد تا به روزهای خوب برگردم. از پدر و مادرم هم بابت حمایت‌هایشان ممنونم و امیدوارم نماینده خوبی برای آنها باشم.

نگاهم رو به جلو است
هرچه در گذشته برایم پیش آمده رفته و من دیگر نمی‌خواهم به عقب برگردم. نگاهم روبه‌جلو است و با اهداف بزرگ کارم را پیش می‌برم. جا دارد از آقای سعید یونسی مربی ایرانی الشحانیه هم تشکر کنم که خیلی به من کمک کرد و این فرصت را در اختیارم گذاشت تا بتوانم خودم را نشان بدهم. امیدوارم پاسخ اعتماد ایشان را به بهترین شکل بدهم.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار