۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱

بسیج سازندگی زیرساخت‌های تحول و توسعه را در مناطق محروم

[ad_1] به گزارش خبرگزاری تسنیم ازیزد، مردم‌داری و مردم یاری از اولویت‌های اجرایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، یکی از اقدامات انجام شده در این راستا افتتاح و راه‌اندازی نخستین قرارگاه اقتصاد مقاومتی در استان یزد بود که با همت سپاه الغد...

بسیج سازندگی زیرساخت‌های تحول و توسعه را در مناطق محروم

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازیزد، مردم‌داری و مردم یاری از اولویت‌های اجرایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، یکی از اقدامات انجام شده در این راستا افتتاح و راه‌اندازی نخستین قرارگاه اقتصاد مقاومتی در استان یزد بود که با همت سپاه الغدیر استان یزد رقم خورد.

ساختمان قرارگاه اقتصاد مقاومتی شهید ابراهیمی مجموعه‌ای است که در آن به افراد علاقه‌مند به کار و فعالیت آموزش راه‌اندازی کسب و کارهای خرد داده می‌شود، همچنین ارائه تسهیلات بانکی،  تسهیل کردن فرآیند ایجاد شغل و تثبیت اشتغال است و شامل فضاهای وی‍ژه‌ آموزشی، تولیدی، نمایش، ارائه و فروش آثار و تولیدات هنرمندان و مشاغل خرد و خانگی است.

سرهنگ مجید صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: بسیج سازندگی در سال ۱۳۷۹ تشکیل شد و هدف از تشکیل آن استفاده بهینه از اوقات فراغت جوانان، ایجاد زمینه فعالیت برای جوانان، انسان‌سازی و کار تربیتی بود.

وی گفت: از اقدامات دیگر بسیج سازندگی ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای تحول و توسعه در مناطق محروم و حاشیه‌ای، اجرای کارهای عام‌المنفعه در راستای افزایش تولید است و برنامه‌های بسیج سازندگی یکی یکی در حال تهیه و جمع‌آوری است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان یزد افزود: از جمله مجموعه برنامه‌های قرارگاه اقتصاد مقاومتی که در حال تهیه است ایجاد اشتغال‌های خرد و کوچک، مهارت‌افزایی، آموزش و توانمندسازی، گفتمان‌سازی در شکل ‌گیری بسیج عمومی مردم در خدمت‌رسانی، فعالیت‌های خدمت‌رسانی و سلامت در مناطق کمتر برخوردار، اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی با همکاری خیرین و حمایت و پشتیبانی از واحدهای تولیدی خرد و کوچک است.

صادقی با بیان اینکه گروه‌های جهادی بازوهای توانمندی هستند تصریح کرد: پشتیبانی از گروه‌های جهادی تخصصی، پزشکی، عمرانی و آموزشی انجام می‌شود و گروه‌های جهادی بدون هماهنگی وارد عمل نمی‌شوند و حرکت‌های جهادی، خدمات‌رسانی، محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی با هماهنگی و پشتیبانی سپاه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: از مزیت‌هایی بسیج سازندگی در این سال‌ها این است که با هماهنگی با دستگاه‌ها و تعامل با نهادها توانسته در محرومیت‌زدایی محله و روستا نقش ایفا کند، همچنین توجه به مسائل فرهنگی، کاهش هزینه‌ها در پروژه‌ها و ارائه خدمات بسیج سازندگی ظرفیت‌های خوبی برای خدمت کردن داشته است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان یزد خاطرنشان کرد: نقشه راه بسیج سازندگی هدفمند کردن عرصه‌های فعالیت، هم افزایی نهادهای مسئول، جلوگیری از موازی کار و هدفمند کردن بستر فعالیت است.

صادقی ادامه داد: یکی از اقدامات خوب این مجموعه تشکیل صندوق قرض‌الحسنه کاملا مردمی بود و از ویژگی‌های آن عدم تزریق منابع مالی توسط سپاه، وجود نقشه راه برای توانمند سازی صندوق و خروج سپاه، رفع ایرادات حقوقی، راه‌اندازی تعاونی‌های تولیدی و توزیعی، پای کار آوردن منابع خیرین و بسیاری موارد دیگر است.

وی گفت: مردم‌داری و مردم یاری از جمله اولویت‌های اجرایی سپاه است، کار ویژه ما در  استان یزد اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی، کمک به مشاغل خرد و کوچک و سازندگی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان یزد با اشاره به اهمیت راه‌اندازی قرارگاه اقتصاد مقاومتی در استان یزد، افزود: منبع خدمات‌رسانی سپاه الغدیر از قرارگاه اقتصاد مقاومتی آغاز می‌شود و سه رویکرد جدی ما در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان مردم یاری، مردم‌داری و مردم نوازی است.

ارائه جهزیه تمام ایرانی، بسته معیشتی، بسته‌های بهداشتی و کمک در زمینه ازدواج، ارائه الگوی ایجاد کارگاه‌های اشتغال‌زایی، معرفی ظرفیت‌های مختلف گروه‌های جهادی، آموزش و ارائه تسهیلات ایجاد اشتغال، کمک به اشتغالزایی خانواده‌های  بی‌سرپرست و بدسرپرست و راه‌اندازی مجمع خیرین جهادگر بسیجی از دیگر بخش‌های مجموعه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان یزد است.

با توجه به شرایط کشور و جامعه و اینکه اکنون بیماری کرونا بسیاری از رویکردها به خصوص مشاغل را تغییر داد لازم است مسئولان و مردم بیش از پیش به توسعه مشاغل خرد و خانگی بپردازند.

شعار سال را می‌توان به عنوان یک شاخص برای حمایت و پشتیبانی از مشاغل خرد و خانگی در سال جاری باشد و تولید را افزایش دهد.

انتهای پیام/۷۸۱/ح

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط

آخرین اخبار