۰۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶

برخورد مجلس در صورت دادن وعده خلاف قانون اقدام راهبردی در مذاکرات وین

به گزارش اندیشه معاصر؛ مجتبی ذوالنوری در حاشیه نشست فوق العاده امروز یکشنبه ۵ اردیبهشت ماه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: به دلیل حساسیت موضوع و دغدغه های مردمی، نشست امروز کمیسیون امنیت ملی با حضور عباس عراقچی رئ...

برخورد مجلس در صورت دادن وعده خلاف قانون اقدام راهبردی در مذاکرات وین

به گزارش اندیشه معاصر؛ مجتبی ذوالنوری در حاشیه نشست فوق العاده امروز یکشنبه ۵ اردیبهشت ماه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: به دلیل حساسیت موضوع و دغدغه های مردمی، نشست امروز کمیسیون امنیت ملی با حضور عباس عراقچی رئیس تیم مذاکره کننده وین برگزار شد.در این جلسه سه ساعته سوالات بسیاری از سوی نمایندگان مطرح شد که در موارد متعددی توضیحات آقای عراقچی برای وکلای مردم قانع کننده بود اما در بخش هایی هم برخی نمایندگان قانع نشدند؛ مهم این است که مجلس نظارت خود را به صورت دقیق و راهبردی اعمال کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها اصولی را تعیین و اختیار را از دولت سلب کرده که به صورت یکجانبه برای کشور تعهداتی ایجاد و به غربی‌ها و ۱+۴ وعده بدون پشتوانه ندهد، اگر این وعده ها ( در مذاکرات وین ) خلاف قانون اقدام راهبردی باشد، طبیعتاً مجلس برخورد خواهد کرد.

ذوالنوری تصریح کرد: ضروری است که مجلس و دولت در تعامل کافی برای اتخاذ موضع یکپارچه ای از سوی نظام باشند تا خدای ناکرده منافع ملی در اثر غفلت ها آسیب نبیند.

وی همچنین در خصوص دلیل تعویق قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی در خصوص روند اجرای برجام در صحن مجلس، گفت: وزارت خارجه از ابتدای اجرای برجام به صورت منظم هر سه ماه یکبار گزارش های خود را به کمیسیون ارائه کرده و کمیسیون نیز پس از راستی آزمایی هر ۶ ماه یکبار به صحن گزارشی ارائه کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس یازدهم اضافه کرد:​ از آنجایی که کمیسیون موظف بود تا هر ۶ ماه یکبار روند اجرای برجام را به نمایندگان گزارش کند اما با خروج ترامپ از این توافق چیزی از برجام برای اجرا باقی نماند و تحریم های بیشتری نیز اضافه شد لذا قرائت این گزارش در صحن متوقف شده اما بررسی گزارش های وزارت خارجه در کمیسیون ادامه دارد.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار