۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸

برای سلامت روان در دوران کرونا از این کار غافل نشوید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، این تحقیق نشان داد که در پرتغال، در دوره قرنطینه اول ناشی از پاندمی کووید ۱۹، افرادی که بیشتر در فضاهای عمومی طبیعی مانند پارک‌ها و مناطق ساحلی حضور پیدا کرده بودند، یا قادر به تماشای چنین فضاهایی...

برای سلامت روان در دوران کرونا از این کار غافل نشوید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، این تحقیق نشان داد که در پرتغال، در دوره قرنطینه اول ناشی از پاندمی کووید ۱۹، افرادی که بیشتر در فضاهای عمومی طبیعی مانند پارک‌ها و مناطق ساحلی حضور پیدا کرده بودند، یا قادر به تماشای چنین فضاهایی از محل زندگی خود بودند، با میزان کمتر استرس، پریشانی روانی و علائم روان تنی مواجه بودند.

در اسپانیا نیز کسانی که رابطه خود را با فضای طبیعی خصوصی مانند گیاهان داخل منزل یا فضاهای سبز عمومی حفظ کرده یا افزایش دادند، استرس و علائم روان تنی کمتری داشتند.

دکتر «آنا ایزابل ریبیرو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه پورتو اسپانیا، در این باره می‌گوید: «ما تصمیم گرفتیم بررسی کنیم که آیا فضاهای طبیعی، عمومی و خصوصی تأثیر مفیدی بر سلامت روان شهروندان اسپانیایی و پرتغالی داشتهندین مطالعه قبلی نیز تأثیر مثبت قرار گرفتن در معرض فضاهای طبیعی بر سلامت روان یعنی در کاهش استرس، اضطراب و بهبود سلامت روانشناختی را نشان داده اند. است تا به آنها کمک کنیم بهتر با اثرات منفی پاندمی مقابله کنند.»

برای انجام این تحقیق، از همه شهروندان ۱۸ ساله به بالا، ساکن اسپانیا یا پرتغال نظرسنجی آنلاین به عمل آمد. این بررسی جنبه‌های مربوط به فراوانی و نوع افراد در معرض فضاهای طبیعی (عمومی و خصوصی)، قبل و در حین قرنطینه اول، بهداشت روان برای ارزیابی سطح استرس، اختلالات روانی و علائم جسمی و مسائل جامعه شناختی را در نظر گرفت.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار