۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲

برای تحقق مردم سالاری دینی مردم در کنار دولت قرار بگیرند

وزیر کشور گفت: مردم سالاری دینی زمانی ایجاد می‌شود که مردم در کنار دولت قرار گرفته و نسبت به برطرف کردن مشکلات اقدام کنند.

برای تحقق مردم سالاری دینی مردم در کنار دولت قرار بگیرند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، احمد وحیدی عصر دوشنبه در آئین تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید فارس بیان کرد: خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی در هر مسئولیتی که باشد افتخاری است که نسیب مدیران شده و هرکسی توانسته به این جایگاه برسد باید قدردان این نعمت خداوندی باشد.

وی ادامه داد: پذیرش مسئولیت در استان فارس بسیار سنگین است از آن جهت که فارس استانی پهناور در کشور بوده و ظرفیت‌های متعددی در تمامی حوزه‌ها دارد این در حالی است که فارس سومین حرم اهل بیت (ع) است و باید در کشور نورافشانی کند.

وحیدی یادآور شد: علم و ادب باید در استان فارس به واسطه سومین حرم اهل بیت بودن موج زده و موجب شود انسجام در جامعه در راستای پیشرفت ایجاد گردد تا بتوان نسبت به برطرف نمودن مشکلات فارس و مطالباتی مردمی اقدام نمود.

وی در ادامه تصریح کرد: پیوند دولت و ملت یعنی مردم در کنار دولت نسبت به برطرف کردن مشکلات جامعه اقدام نموده تا عاملی برای تحقق مردم سالاری دینی باشد.

وزیر کشور در ادامه عنوان کرد: فارس اگر در حوزه علم و مذهب در کشور درخشان باشد می‌تواند در سایر بخش‌ها از جمله اقتصاد در کشور الهام بخش بوده و نمونه کاملی برای سایر استان‌ها برای بهره برداری از الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت باشد.

به گفته این مقام مسئول اصلی ترین شعاری که در دولت سیزدهم مورد استفاده قرار گرفته موضوع رسیدگی به مشکلات مردم و برطرف نمودن مشکلات جامعه در راستای تقویت سرمایه اجتماعی است.

وحیدی افزود: مسئولین در دولت اسلامی در میان مردم اند و مردم حضور مدیران کلان را در میان خود احساس می‌کنند این موضوع یکی از اصلی ترین اهدافی انقلاب اسلامی است که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره داشته‌اند.

او ادامه داد: در دوران انقلاب اسلامی خدمات نوینی به تمامی استان‌های کشور از جمله فارس ارائه شد و شاهد توفیقات متعددی در کشور هستم و امید است استان فارس در حوزه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد درمان و بهداشت بتواند در کشور الگو باشد.

وحیدی افزود: فارس در حوزه گردشگری مذهبی، درمانی و طبیعی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است از این رو باید از تمامی پتانسیل‌های موجود در فارس استفاده شده تا زمینه جذب سرمایه گذاران فراهم گردد.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار