۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲

با جانشینان احتمالی فتح ‌الله‌ زاده در استقلال آشنا شوید!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، پس از ناکامی در جذب اسپانسر برای پرداخت استراماچونی، علی فتح‌الله‌زاده چاره‌ای جز استعفا و کناره‌گیری از مدیرعاملی آبی‌پوشان نداشت. استعفایی که هم وزیر ورزش و هم هیئت‌مدیره استقلال از آن اظهار بی...

فتح الله زاده کار ریکاردو ساپینتو رو یکسره کرد / ساپینتو از استقلال رفتنی شد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، پس از ناکامی در جذب اسپانسر برای پرداخت استراماچونی، علی فتح‌الله‌زاده چاره‌ای جز استعفا و کناره‌گیری از مدیرعاملی آبی‌پوشان نداشت. استعفایی که هم وزیر ورزش و هم هیئت‌مدیره استقلال از آن اظهار بی‌اطلاعی کرده و مدعی هستند هنوز نامه رسمی در این خصوص به دست آن‌ها نرسیده است.

با وجود تکذیب‌های اولیه، اما به نظر نمی‌رسد که علی فتح‌الله‌زاده آینده‌ای در باشگاه استقلال داشته باشد. تنها ساعاتی پس از استعفای او در صفحه شخصی‌اش بود که گزینه‌های جانشینی مدیر قدیمی آبی‌ها مطرح شد. اسامی‌ای که البته بسیاری از آن‌ها چندان مورد استقبال هواداران قرار نگرفت. در زیر، مهم‌ترین نام‌های مطرح‌شده برای جانشینی فتح‌الله‌زاده را مرور می‌کنیم:

* میرشاد ماجدی:
او که چند ماه به‌عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال مشغول به کار بود و در زمان حضور وی، تیم ملی راهی مسابقات جام جهانی شده بود، یکی از نامزدهای اصلی تصدی ریاست فدراسیون بود؛ اما در انتخابات، عرصه را به مهدی تاج واگذار کرد. حتی در روزهایی که زمزمه‌هایی مبنی بر جدایی مصطفی آجورلو به گوش می‌رسید، میرشاد ماجدی یکی از گزینه‌های مدیرعاملی استقلال بود؛ ولی در نهایت، این فتح‌الله‌زاده بود که روی صندلی مدیرعاملی آبی‌ها نشست. با وجود این‌که ماجدی سابقه بازی با پیراهن استقلال و سرپرستی این تیم را در کارنامه دارد، اما پیگیری‌های خبرنگار ورزش سه نشان می‌دهد که تاکنون هیچ صحبتی با او صورت نگرفته و البته ماجدی نیز در مقطع فعلی علاقه‌ای به حضور در باشگاه استقلال ندارد.

* احمد سعادتمند:
هرچند که مدیر پرحاشیه و سابق آبی‌ها، یک بار دیگر نامش در میان گزینه‌های احتمالی مطرح شده؛ ولی حقیقت ماجرا این است که او شانس چندانی برای بازگشت به عرصه قدرت ندارد. استقلال در زمان ریاست سعادتمند و پس از حاشیه‌های عجیب در پایان لیگ برتر، یک جام حذفی را به‌راحتی از دست داد. داستان اختلافات او با فرهاد مجیدی کاملاً رسانه‌ای شد و سرمربی استقلال پس از پیروزی برابر پرسپولیس و چند روز قبل از فینال حذفی، از سمت خود استعفا داد و البته دوباره به تیم برگشت. پس از شکست برابر تراکتور، مجیدی از تیم جدا شد و استقلال با مربی موقت راهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شد و در مرحله یک‌هشتم نهایی به پاختاکور باخت و از دور مسابقات کنار رفت. ضمن این‌که پنجره نقل و انتقالات باشگاه در زمان مدیریت سعادتمند بسته شد و آبی‌ها نتوانستند در مسابقات آسیایی، از بازیکنان جدید استفاده کنند. تمام این اتفاقات سبب شده تا سعادتمند شانس چندانی برای بازگشت نداشته باشد.

* سعید آذری:
طی سال‌های اخیر، سعید آذری همواره یکی از گزینه‌های مدیرعاملی استقلال بوده است. او که به پشتوانه عملکرد خوب در ذوب‌آهن و فولاد، با اقبال عمومی هواداران نیز روبه‌رو بوده، در این مدت نتوانسته است وظیفه مدیریت آبی‌ها را برعهده بگیرد. آذری که اکنون در آمریکا سکونت دارد، یکی از گزینه‌های مدیریت استقلال است که البته همین دور بودن او از کشور، کار انتخاب او را سخت کرده است.

* احمد مددی:
شاید عجیب به نظر برسد؛ ولی نام احمد مددی نیز به‌عنوان یکی از گزینه‌ها، مطرح شده است. او دوران پرحاشیه‌ای در استقلال داشت و از کمترین اقبال ممکن میان هواداران و حتی بازیکنان برخوردار بوده و هست. البته این نامی است که در فضای مجازی دست به دست می‌شود و شانس حضور او در استقلال نیز به‌مانند سعادتمند پایین است.

* محمدحسین قریب:
او قصدی برای بازگشت به استقلال ندارد؛ اما به هر حال، نامش در فضای مجازی مطرح شده است. در اوضاع فعلی باشگاه، قریب نمی‌خواهد پا جای پای مدیران قبلی گذاشته و رزومه مثبت خود را با بدهی‌های تلنبار شده خراب کند.

* چرا استقلال سراغ گزینه‌های جذاب‌تر نمی‌رود؟
این‌ها اسامی‌ای بودند که نامشان به‌عنوان گزینه‌های جانشینی فتح‌الله‌زاده مطرح شده است. اما سؤال اصلی این است که چرا برای یک بار هم که شده، وزارت ورزش و جوانان به نیروهای تازه‌نفس میدان نمی‌دهد؟ شاید زمان آن رسیده باشد که به نفراتی خارج از این چرخه تکراری فرصت خودنمایی داد. اشخاصی مانند مجتبی جباری که سال‌ها در این باشگاه توپ زده و با زیر و بم باشگاه آشنا هستند، می‌توانند گزینه‌ای باشند که حمایت اکثریت هواداران را نیز با خود دارند.

در این مقطع و با توجه به پیچیدگی شرایط، استقلال به مدیری نیاز دارد که بتواند برای هواداران امیدواری به حل مشکلات و عبور از این وضعیت سخت را ایجاد کند. آبی‌ها شاید لیگ قهرمانان آسیا را از دست داده باشند؛ اما برای فرار از بسته‌شدن پنجره نقل و انتقالات تابستانی و خطر کسر امتیاز، باید هرچه زودتر بدهی استراماچونی را پرداخت کنند تا فشارها از روی مجموعه تیم برداشته شود.

علاوه بر این، استقلال یک بحران دیگر به نام پادوانی را پیش روی خود می‌بیند و برای فرار از این مشکلات، باید هرچه سریع‌تر بدهی‌های باشگاه پرداخت شود تا خیال هواداران، کادرفنی و بازیکنان برای ادامه لیگ آسوده باشد.

* شما کاربران ورزش سه نیز می‌توانید نظرات خود درخصوص معرفی بهترین گزینه مدیریت باشگاه استقلال را برای ما ارسال کنید تا در کمترین زمان ممکن به نمایش گذاشته شود.

 ایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

علیرضا

۱۲ خرداد ۱۴۰۲


قربان زاده فتح الله زاده رو خراب و مجبور به استعفا کرد تا استقلال روز خوش نبینه و به هدفش رسید فتح الله زاده باید برگرده

نظرات بسته شده است

آخرین اخبار