۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰

بازیگر سریال«احضار»:این سریال می خواهد خطرات مرتبط با خرافات را به جامعه گوشزد کند

به گزارش اندیشه معاصر؛ مریم یوسف یکی از بازیگران سریال «احضار» که طی سال های گذشته علاوه بر حضور در آثار صحنه ای و تلویزیونی سابقه همکاری با علیرضا افخمی در سریال های «پنجمین خورشید» و «پرستاران» را دارد، در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره...

بازیگر سریال«احضار»:این سریال می خواهد خطرات مرتبط با خرافات را به جامعه گوشزد کند

به گزارش اندیشه معاصر؛ مریم یوسف یکی از بازیگران سریال «احضار» که طی سال های گذشته علاوه بر حضور در آثار صحنه ای و تلویزیونی سابقه همکاری با علیرضا افخمی در سریال های «پنجمین خورشید» و «پرستاران» را دارد، در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به تجربه حضور در سریال «احضار» که این روزهای آخرین قسمت های پخش خود را پشت سر می گذارند، توضیح داد: مدتی قبل از آغاز مراحل تصویربرداری، عوامل سریال با بنده تماس و پیشنهاد بازی در نقش فاطمه (همسر شخصیت علی اکبر سریال با بازی علی دهکردی) ارائه دادند. شخصیتی که به لحاظ سنی ۱۸ تا ۲۰ سال بزرگتر از سن من بود و طبیعتا می توانست برای من به عنوان یک بازیگر چالش بسیار مهم و جذابی به حساب آید به همین جهت با وجودی که در آن زمان هنوز فیلمنامه هم تکمیل نشده بود، اما به دلیل فضای جالب توجهی که این نقش برایم داشت علاقه مند شدم تا در کار حضور داشته باشم. ضمن اینکه همکاری با علیرضا افخمی به عنوان یک کارگردان باتجربه حوزه سریال سازی نیز برایم دربرگیرنده ارزشمندی هایی است که انگیزه های حضور در این سریال را افزایش داد.

وی افزود: طبیعتا بازی در نقش یک مادر، برای من که در زندگی ام مادر بودن را حس نکردم، سختی هایی داشت اما قطعا بازیگر باید نهایت تلاش خود را انجام دهد که بتواند در این سختی تجربه آزمایی کند. تجربه آزمایی که در داستان فیلمنامه باید مادر دو فرزند در بحرانی ترین شرایط سنی و همسر بودن یک استاد دانشگاه را با فراز و نشیب های داستان تجربه کرده و مکمل فضایی باشد که کارگردان برای به تصویر کشیدن آن تلاش دارد. البته که در این چارچوب علی دهکری به عنوان یک بازیگر ارزنده و باسابقه که افتخار بازی در این سریال را با او داشتم در بسیاری اوقات به دلیل اینکه فرزندی در این شرایط سنی دارد، کمک زیادی کرد تا به درک شخصیت فاطمه به عنوان مادردو فرزند برسم. شرایطی که علیرضا افخمی به عنوان کارگردان به همراه تجربه اندوزی هایم در حوزه تئاتر کمک خوبی برای ارائه بازی ام در سریال کردند.

این بازیگر تئاتر و تلویزیون درادامه صحبت های خود درباره برخی از اظهارنظرهایی که پیرامون سریال «احضار» طی روزهای گذشته در فضای مجازی و محافل رسانه ای مطرح شده، بیان کرد: یکی از نکاتی که برایم از سایرموارد برجسته تر به نظر آمد این بود که بسیاری از عزیزان محتوا و مضمون سریال «احضار» را با سریال «او یک فرشته بود» مقایسه می کردند در حالیکه بنده معتقدم این دو سریال شبیه هم نیستند. زیرا در سریال «او یک فرشته بود» محتوای اثر مبتنی بر مبارزه با نفس از سوی قهرمان داستان بود اما در قصه «احضار» محور اصلی داستان مبارزه با خرافات است که متاسفانه اکنون در جامعه ما شکل فراگیری دارد و ما می بینیم بسیاری از افراد جامعه به این باورهای خرافی تن می دهند. موضوعی که می بایست با تجربه هایی چون سریال «احضار» خطرات مرتبط با خرافات را به جامعه گوشزد کنیم.

لطفا زود قضاوت نکنیم/ تجربه آزمایی در یک نقش متفاوت

یوسف گفت: به اعتقاد من با تماشای سریال «احضار» قرارنیست تماشای ژانر وحشت را تجربه کنیم. آنچه برای سازندگان این اثر مهم بود انتقال و نکاتی است در حوزه پرهیز از خرافه پرستی و موارد مرتبط با آن می توانیم به آن فکر کنیم. چارچوبی که در بازی شخصیت های سریال هم مورد نظر کارگردان و بازیگران بود که بتوانند به سهم خود این قالب را پیش روی بیننده قرار دهند. قالب هایی که به نظر من دربرگیرنده تجربه های ارزشمندی برایم با علیرضا افخمی به عنوان کارگردان و سایر عوامل بود.

بازیگر نقش فاطمه در سریال «احضار» در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: چون افتخار مادر بودن را ندارم اما تجربه به من ثابت کرده اگر تربیت فرزندان در یک خانواده توسط پدر و مادر توام با رفاقت باشد نتیجه بهتری در تعلیم و تربیت فرزندان حاصل شده و خطرات کمتری هم در مواجهه با اعضای خانواده قرار می گیرد. این موضوع اتفاقا یکی از چالش هایی است که در صورت بهبود آن در کانون خانواده می تواند همه اعضای خانواده را از مرز بحران رها کند. شرایطی که دراین سریال تلاش کردیم آن را در قالب گوناگون به مخاطبان ارائه دهیم . قالب های که هر کدام از شخصیت ها به تناسب ظرفیتی که از سوی نویسنده برای آن ها تعین شده تلاش می کنند آن را در چارچوب نقش مثبت و منفی و خاکستری به مخاطبان ارائه دهند. چارچوبی که سعی می کند از کلیشه های رایج نیز دوری کند.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار