۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵

بازیکنان استقلال برای دربی فینال ثانیه‌شماری می‌کردند/ همچنان اصرار داریم داور خارجی برای دربی بیاید/ گل‌محمدی نمی‌تواند تمرکز ساپینتو را به هم بریزد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر  و به نقل از خبر ورزشی،سید حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال درباره مسائل مختلف مربوط به اتفاقات اخیر و فینالیست شدن استقلال و پرسپولیس در دربی جام حذفی، تمدید قرارداد ساپینتو، صحبتهای اخیر...

از باشگاه استقلال چخبر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر  و به نقل از خبر ورزشی،سید حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال درباره مسائل مختلف مربوط به اتفاقات اخیر و فینالیست شدن استقلال و پرسپولیس در دربی جام حذفی، تمدید قرارداد ساپینتو، صحبتهای اخیر گل محمدی، داور فینال و مسایل مختلف دیگر اظهاراتی را مطرح کرد.

حضورم در بهشت زهرا برای ادای دین به نام‌آوران بود

مدیر باشگاه استقلال در رابطه با حضور برمزار پیشکسوتان نامدار باشگاه استقلال اظهار داشت: خیلی وقت بود که دوست داشتم این اتفاق بیفتد ولی فرصت نمی‌شد، تا اینکه به سالروز درگذشت ناصر حجازی عزیز رسیدیم و این فرصت به وجود آمد تا همراه با آقای طاهری و دوستان به قطعه نام آوران برویم. بدون شک یکی از بزرگان فوتبال ایران و باشگاه استقلال ناصر حجازی و منصور پورحیدری بودند که ادای احترام به این دو اسطوره باشگاه استقلال باعث افتخار است.

از قبل برنامه داشتم برمزار بزرگان فوتبال استقلال بروم

وی در این باره که شایعه شده چون پرسپولیسی‌ها روز دوم خرداد همین کار را کرده بودند استقلالی‌ها هم این اقدام را ترتیب دادند توضیح داد: از این بابت آنها هم کار پسندیده ای انجام دادند ولی با توجه به اینکه قرار بود برنامه حضور برمزار ناصرحجازی روز پنجشنبه باشد ما از قبل برای رفتن به بهشت زهرا برنامه داشتیم و ربطی به این اقدام آن عزیزان نداشت. هرکسی این فکرها را می‌کند من را نمی‌شناسد. ضمن اینکه بعد از حضور در قطعه نام آوران بر مزار تعدادی دیگر از فوتبالیست‌ها و اصحاب قلم هم حضور پیدا کردیم تا یاد و خاطره آنها را هم زنده نگه داشته باشیم. این نکته خیلی مهم است که ما همه بدانیم هیچ چیز ابدی نیست و باید قدر لحظات زندگی‌مان را بدانیم و تا جایی که می‌توانیم به همنوعان خود خدمت کنیم.

تا یکشنبه اوضاع مالی‌مان کمی بهتر می‌شود

رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال همچنین درباره موضوع همراه اول و بحث اسپانسرینگ باشگاه استقلال توضیح داد: خوشبختانه در جلسات اخیر که با مسئولان این شرکت برگزار کردیم توافقاتی حاصل شد تا بخشی از مطالبات استقلال طی روزهای شنبه و یکشنبه پرداخت شود تا ما هم بلافاصله برای پرداخت مطالبات اعضای تیم اقدام کنیم. مدتهاست که در این زمینه در حال فعالیت هستم و سعی می‌کردم این موضوع محقق شود. خوشحالم که بالاخره توانستیم به توافق نهایی دست پیدا کنیم.

کارم را با حل بزرگترین مشکلات استقلال استارت زدم

وی در رابطه با مشکلات این مدت توضیح داد: از همان روزی که اعضای هیئت مدیره بنده را به عنوان سرپرست باشگاه انتخاب کردند یک روز هم بیکار نبودم و چون آدمی‌هستم که دوست دارم در موقعیتی که قرار دارم نهایت تلاشم را برای انجام درست کارها انجام بدهم ابتدا از بزرگترین مشکلات شروع کردم که استراماچونی بود. در همین مدت کوتاه بارها با رایزنی با بانک شهر در نهایت توانستم طلب استراماچونی که اسنادمالی می‌گوید بزرگترین بدهی تاریخ باشگاه استقلال بود را با سختی‌های زیاد در مسیر واریز پول به حسابش پرداخت کنم. بعد از آن بدهی پادوانی را هم پرداخت کردیم و حالا فقط یک بدهی ریالی داریم که آن هم به زودی حل و فصل می‌شود.

برای حسن نیت ساپینتو احترام ویژه ای قایلم

وی ادامه داد: اما در رابطه با بحث پرداخت بدهی‌ها باید بگویم انصافاً سرمربی تیم ما گذشت بزرگی را تا این مدت انجام داده و مجموعه استقلال را بابت حسن نیّتش تحت تاثیر قرار داده است. در تلاش بودیم تا در ازای این حسن‌نیت آقای ساپینتو هر چه سریعتر مطالبات خودش و اعضای تیم را بپردازیم که قطعا این کار را هم خواهیم کرد.

ساپینتو تحت تأثیر حرف‌های گل‌محمدی قرار نمی‌گیرد

مدیر باشگاه استقلال در ارتباط با صحبت‌های یحیی گل محمدی درباره طرز رفتار ساپینتو و اینکه گفته بود اگر من رفتارهای سرمربی استقلال را می‌کردم مادام العمر محروم می‌شدم، خاطرنشان کرد: عجیب است که افراد رفتارهای خودشان کنار زمین را به این سرعت فراموش می‌کنند. کاری به فصل گذشته و اتفاقات قبل ندارم اما در همین لیگ امسال دو یا سه بار سرمربی پرسپولیس با داوران سرشاخ شده و نسبت به قضاوت آنها اعتراضات شدیدی را انجام داده است. عجیب است که به این سرعت رفتارهای خودشان را فراموش می‌کنند. ضمن اینکه به نظر می‌رسد در آستانه بازی حساس مقابل استقلال سعی دارند سرمربی مارا تحت تاثیر صحبت‌های خودشان قرار بدهند اما ساپینتو به خوبی با این مسائل آشنا شده و می‌داند چه حرفی با چه منظوری بیان می‌شود.

وکیل ساپینتو بیاید کار تمدید یکسره می‌شود

کریمی‌در ارتباط با بحث تمدید قرارداد ساپینتو تصریح کرد: همانطور که قبلا هم اعلام کردم بعد از جلسه یک ساعته در هتل آزادی با او تقریب ما به این موضوع مشترک رسیدیم که مشکلی برای ادامه همکاری وجود ندارد و به همین خاطر من در کشور امارات با نماینده آژانس نقل و انتقالاتی ساپینتو هم دیدار کردم. الان هم قرار است همین روزها وکیل او به ایران بیاید تا کارهای تمدید قرارداد نهایی شود. ما از سبک فوتبال استقلال رضایت داریم هر چند که دوست داشتیم تیم در لیگ برتر به عنوان قهرمانی دست پیدا می‌کرد اما همه دیدند که یکسری مشکلات داوری تا چه اندازه استقلال را متضرر کرد. با این همه منتظر هستیم تا این اتفاق رخ بدهد.

هواداران بدانند دشمنان استقلال چشم دیدن روزهای خوبش را ندارند

وی در این باره که برخی از عدم تمدید قرارداد ریکاردو ساپینتو و مخالفت برخی از اعضای باشگاه با این موضوع صحبت می‌کنند تاکید کرد: مطمئن باشید دشمنان استقلال دست از حاشیه سازی و شایعه پراکنی برنمی‌دارند. حتی اگر همه چیز خوب و درست باشد باز هم بیکار نمی‌نشینند چون نمی‌توانند آرامش تیم را ببینند. هواداران به این مسائل و شایعات توجه نکنند. من از آنها می‌خواهم که همه تمرکزشان را روی آرامش و حمایت از تیم معطوف کنند. قطعا تیم استقلال در روزهای حساسی که یک قدم تا کسب عنوان قهرمانی فاصله دارد بیش از هر چیز نیاز به حمایت آنها دارد. بازیکنان تیم ما عزم‌شان را جزم کرده‌اند تا این عنوان را به دست بیاورند.

برای‌مان فرقی نداشت چه تیمی‌به فینال برسد

کریمی‌همچنین در رابطه با حضور پرسپولیس در دیدار فینال مقابل استقلال گفت: برای ما هیچ تفاوتی نداشت چه تیمی‌به فینال برسد. قطعا حضور در پرسپولیس به عنوان یک رقیب سرشناس انرژی و انگیزه بازیکنان استقلال را هم افزایش خواهد داد. من با شناختی که از سرمربی و بازیکنان تیم مان دارم مطمئن هستم بعد از اتفاقات مربوط به دربی برگشت همه آنها برای رو در رو شدن با پرسپولیس ثانیه شماری می‌کردند. حالا هم قطعاً این موضوع می‌تواند باعث شود بچه‌ها با انرژی بیشتری در فینال جام حذفی حاضر شوند تا عنوان قهرمانی را که لیاقتش را دارند به دست بیاورند.

با احترام به داوران خودمان اصرار داریم داور خارجی باشد

کریمی‌همچنین در رابطه با موضوع تقاضای حضور داور خارجی در دربی فینال جام حذفی گفت: همانطور که اعلام کردیم ما حاضریم همه هزینه‌های حضور داور خارجی برای دربی فینال را پرداخت کنیم. با توجه به اتفاقاتی که در ماه‌های اخیر به ویژه این اواخر در بحث داوری شاهدش بودیم نمی‌خواهیم چیزی به اما و اگر سپرده شود. بحث یک جام و قهرمانی در میان است. بنابراین به خاطر همین موضوع است که ما در این قضیه اصرار داریم تا از یک داور خارجی در دربی فینال استفاده شود. این موضوع را با احترام به داوران داخلی مان می‌گویم و قطعاً برای اینم قشر زحمتکش ارزش و احترام ویژه ای قائل هستم اما با توجه به حواشی اخیر قطعاً سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در این زمینه باید هرگونه اقدامی‌را انجام دهند تا حرف و حدیثی در این زمینه باقی نماند.

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار