۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷

بازنشستگان سورپرایز می شوند | واریز افزایش حقوق بازنشستگان امشب؟ ۷ تیر ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، در روز های پایانی سال، تصمیمات و جلسات زیادی برای افزایش حقوق بازنشستگان توسط دولت انجام شده بود.اما تمام این جلسات بی نتیجه ماند و تاکنون افزایش حقوق بازنشستگان کارگری م...

بررسی آخرین وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان امروز پنجشنبه 18 اسفند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، در روز های پایانی سال، تصمیمات و جلسات زیادی برای افزایش حقوق بازنشستگان توسط دولت انجام شده بود.اما تمام این جلسات بی نتیجه ماند و تاکنون افزایش حقوق بازنشستگان کارگری مشخص نشده است. حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است. حقوق بازنشستگان برای سال ۱۴۰۱، با افزایش ۱۰ درصدی ۵ میلیون تومان تعیین شده است. در ادامه به آخرین جزییات از افزایش حقوق بازنشستگان می پردازیم.

سورپرایز ایران خودرو برای خریداران خودرو | آغاز قرعه‌کشی ایران خودرو از امروز
با توجه به افزایش ۳۸ درصدی تورم، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم باید متناسب با تورم باشد که در حال حاضر در تامین اجتماعی و مصوبه شورای عالی کار ملاک ۳۸ درصدی رعایت شده و این افزایش حقوق از ابتدای سال ۱۴۰۱ محاسبه می‌شود.

به گزارش بانک اول به نقل از صدا و سیما، انصاری گفت: افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید متناسب با تورم باشد که در تامین اجتماعی و مصوبه شورای عالی کار ملاک ۳۸ درصدی رعایت شده و از ابتدای سال ۱۴۰۱ محاسبه می‌شود.

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، درباره تازه‌ترین تحولات مرتبط با افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: از آنجا که مصوبه دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان با قانون مطابقت نداشت، سازکار اصلاح قانونی آن در دست بررسی قرار گرفت.

انصاری با اشاره به ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی گفت: این ماده سازمان تامین اجتماعی را مکلف می‌کند، تمامی مستمری‌های بازنشستگی و از کار افتادگی را با توجه به افزایش هزینه زندگی و با تصویب هیئت وزیران افزایش دهد.این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: با توجه به افزایش ۳۸ درصدی تورم، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم باید متناسب با تورم باشد که در حال حاضر در تامین اجتماعی و مصوبه شورای عالی کار ملاک ۳۸ درصدی رعایت شده و با به سرانجام رسیدن این مصوبه در شورای عالی کار، این افزایش حقوق از ابتدای سال ۱۴۰۱ محاسبه می‌شود.پیش از این دولت در مصوبه‌ای از افزایش ۱۰درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داده بود که هیئت تطبیق قوانین مجلس آن را مغایر با قانون تشخیص داد و برای اصلاح به دولت ارجاع کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه درباره افزایش حقوق توضیح داد.

مسعود میرکاظمی در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان و اینکه در نهایت چه کسی تصمیم‌گیری می‌کند، گفت: آن چیزی که ما اطلاع داریم و قوانین می‌گویند، هیئت دولت باید تصویب کند که این کار انجام شده و هیئت تطبیق مصوبات مجلس باید باید نظر مشورتی به ریاست محترم مجلس بدهد.

وی افزود: میان مجلس و دولت جلساتی برگزار می‌شود و در نهایت بر اساس مستندات تصمیم گیری خواهد شد. تصمیم نهایی بستگی به قانون دارد.

رییس سازمان برنامه و بودجه همچنین عنوان کرد: خبر جدید اینکه یارانه‌های مردمی مرتب واریز می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای کسانی که موفق به دریافت یارانه نشده‌اند علی الحسابی واریز خواهد شد یا خیر؟ گفت: باید به اعتراضات آنها رسیدگی شود و وزارت کار باید براساس اطلاعاتی که دارد این موارد را تبیین و اصلاحاتی انجام دهد تا یارانه این افراد پرداخت و مابه‌التفاوت آن نیز واریز شود. اگر هم اطلاعات افراد صحت نداشته باشد، یارانه به آنها تعلق نمی‌گیرد.

بانک اول – به دنبال ابطال مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، یکبار دیگر پرداختی‌های این سازمان به مستمری‌بگیران جنبه علی‌الحساب گرفت.

به گزارش بانک اول درحالی که انتظار می‌رفت با ابلاغ اخیر در مورد نحوه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، پرونده افزایش مستمری‌های سال ۱۴۰۱ این سازمان بسته شده باشد، هیات تطبیق مقررات مجلس از اساس این میزان افزایش را زیر سوال برد و رای به ابطال آن داد.

مداخله مجلس پس از آن اتفاق افتاد که دولت نتوانست رضایت بازنشستگان را از بابت افزایش ۱۰ درصدی مستمری‌های سایر سطوح بدست آورد.

در این باره علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی  گفت: ابطال مصوبه هیات دولت، برداشتن یک گام به جلوست. منتظر ابلاغ رسمی این مساله از سوی رئیس مجلس به دولت و اجرای قانون هستیم.

وی افزود: انتظار می‌رود این بار هیات دولت براساس تکلیف ماده۹۶ قانون تامین اجتماعی، پیشنهاد هیات‌مدیره سازمان تامین اجتماعی را مبنای افزایش مستمری سال ۱۴۰۱ قرار دهد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

4 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

س.ح.ت

۰۷ تیر ۱۴۰۱


این جناب میر کاظمی با رزومه شکست خورده در همه زمینه ها کلاً زیادیه وبه همین دلیل اظهار نظر های زیادی می کنه، لطفاً استعفای عاجلش دهید. البته مدبر عامل دست نشانده سازمان تامین اجتماعی که از نوع آقا اجازه هستند نیز تشریف ببرن منزل نیازی به ایشان نیست چون کلاً نیستن...اینه همه بازنشسته ها گلوشان را پاره کردند دریغ از یک کلمه اظهار نظر ! اقدام پیشکششان..ایشان هم نخودی و بیخودی و نا خودی هستن.

بازنشسته بیچاره

۰۷ تیر ۱۴۰۱


اقایان چرااینقدرماموسپیدانراکه روزگاری درعرصه صنعت وکاربازوی توانای مملکت بودیم رااذیت وازار میدهید چراحق وحقوق مارانمیدهید باچه زبانی اعتراض کنیم ۴ماه است که ماهرروز کف خیابان هستیم چراماومردم راازانقلاب ومسولین بیزار میکنید بس کنید وازعرق کارگروخون شهدا خجالت بکشید ومصوبه سازمان راکه همانا۳۸درصد بعلاوه۵۱۵۰۰۰هزاررااجراکنید هرچنداگر۹۰درصدهم اضافه کنید فقط۱۵روزمیشه زندگی کرد

آقایی

۰۷ تیر ۱۴۰۱


اقای میر کاظمی خواهشن حقوق خودت رسانه ای کن عیب ندار دوبرابر حقوق بازنشسته باش‌ ماصدامون درنمیاد

موسوی

۰۸ تیر ۱۴۰۱


مگه‌تامین‌اجتماع‌ساز‌مان‌حمایتیه؟!دولت‌وزرا‌اشتباه‌گرفتن‌حقوق‌‌را‌برحسب‌سابقه‌‌نوع‌شغل پرداخت‌حق‌بیمه‌‌تعیین‌می‌‌کنند‌‌.نه‌سلیقه‌ای‌وسانسی‌ باسلیقه‌وشانس‌وشیرو‌خط‌مملکت‌ادارهه‌نمیشه‌اگرهم بشه‌مثل‌حالا‌روغن‌۸۰۰۰۰هزار‌تومانی‌میشه‌۶۰۰۰۰۰‌هزار تورم۱۰۰درصدی!؟

نظرات بسته شده است