۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸

بازدید فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سرهنگ محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور به همراه محمد حسین بازگیر رئیس دبیرخانه شورای ملی ایمنی زیستی ضمن بازدید از منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد و بررسی وضعیت حفاظتی این منطقه با محی...

بازدید فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سرهنگ محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور به همراه محمد حسین بازگیر رئیس دبیرخانه شورای ملی ایمنی زیستی ضمن بازدید از منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد و بررسی وضعیت حفاظتی این منطقه با محیط بانان دیدار و گفتگو نمودند.

در ابتدای این دیدار علی سالاروند سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان ضمن خیر مقدم، گزارشی از وضعیت حفاظتی مناطق تحت مدیریت و اقدامات صورت گرفته و برنامه های آتی اداره کل محیط زیست استان لرستان، ارائه نمود.

سالاروند در این دیدار ضمن تشکر از اقدامات و رویکرد قابل تقدیر آقای دکتر سلاجقه معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور و همچنین فرماندهی محترم یگان حفاظت محیط زیست کشور در حمایت از محیط بانان و معیشت آنها، بر لزوم ایجاد واحد حقوقی مختص یگان برای پیگیری مسائل حقوقی و همچنین امور فردی محیط بانان و ضرورت بکارگیری نظام درجه بندی و اصلاح چارت سازمانی یگان و حفظ کرامت محیط بانان زحمتکش در همه امور تاکید نمود.

در ادامه فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور ضمن تبریک سال جدید به محیط‌بانان به عنوان پیشگامان عرصه حفاظت از حیات وحش، پیام تبریک نوروزی آقای دکتر سلاجقه ریاست سازمان حفاظت محیط زیست کشور را به آنها ابلاغ نمود.

سرهنگ محبت خانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در خصوص بحث حفظ حیات وحش و حرمت شکار غیر مجاز گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری باید نصب العین تک تک پرسنل محیط زیست خصوصاً محیط‌بانان عزیز در انجام وظایف سازمانی باشد.

وی با اشاره به تعداد ۱۴۶ شهید محیطبان که در راه حفاظت از تنوع زیستی و ذخایر ژنتیکی این کشور جان خود را از دست داده اند گفت: امیدواریم  عملکرد ما در حوزه محیط زیست به خصوص در حفظ  تنوع زیستی و حیات وحش به گونه ای باشد که شرمنده این عزیزان نباشیم.

محمدحسین بازگیر رئیس دبیرخانه شورای ملی ایمنی زیستی با عرض خسته نباشید و خدا قوت به محیط‌بانان، شغل محیط بانی را شغل مقدسی خواند که افتخار خدمت در آن اجری دنیوی و اخروی خواهد داشت.

بازگیر با اشاره به جایگاه و منزلت شغل محیط بانی از  محیط‌بانان خواست که  علی رغم کمبودها و مشکلات تمام تلاش خود را در حفظ میراث طبیعی این سرزمین بکار گیرند.

در پایان این دیدار محیط‌بانان مشکلات و موضوعات کاری خود را با فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور مطرح نمودند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار