۰۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱

بازدید دادستان عمومی و انقلاب استان مرکزی از زندان و اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی

[ad_1] خبرگزاری میزان – ربیع الله قربانی دادستان عمومی و انقلاب استان مرکزی در بازدید از زندان مرکزی و اردوگاه کار درمانی این استان اظهار داشت: اجرای سیاست‌های ابلاغی دستگاه قضایی در راستای کاهش جمعیت کیفری و کاهش مجازات حبس ضروری ا...

بازدید دادستان عمومی و انقلاب استان مرکزی از زندان و اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی

[ad_1]

خبرگزاری میزان – ربیع الله قربانی دادستان عمومی و انقلاب استان مرکزی در بازدید از زندان مرکزی و اردوگاه کار درمانی این استان اظهار داشت: اجرای سیاست‌های ابلاغی دستگاه قضایی در راستای کاهش جمعیت کیفری و کاهش مجازات حبس ضروری است و استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی برای تحقق اهداف نظام قضایی کشور مورد تاکید است.

قربانی در ادامه با اشاره به اهمیت و ضرورت حضور قضات و مسئولین قضایی در زندان‌ها و رسیدگی به وضعیت محکومیت زندانیان برای به حداقل رساندن آمار متهمین تحت قرار و کاهش اطاله دادرسی افزود: نظام دادرسی در دوره تحول دستگاه قضایی به سمت دادرسی الکترونیک با هدف توسعه عدالت اجتماعی و احقاق حقوق عامه است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به مطلب فوق خواستار توسعه کابین‌های دادرسی الکترونیک در زندان‌ها و افزایش جلسات دادرسی الکترونیک با هدف کاهش اعزام و بدرقه زندانیان به محاکم قضایی شد.

وی در دیدار چهره به چهره با زندانیان حافظ قرآن کریم اردوگاه کاردرمانی تصریح کرد: انس و همنشینی با کلام خداوند این معجزه بی بدیل الهی عامل رهایی از تمام گرفتاری‌های اجتماعی است.

قربانی با اشاره به ضرورت استفاده از فرصت زندان برای ندامت و پشیمانی از گناهان خاطر نشان کرد: آثار جرائم مواد مخدر دامن گیر اقشار مختلف جامعه به ویژه خانوادهاست و در سایه یادگیری و عمل به آموزه‌های دین مقدس اسلام می‌توان زمینه بازگشت سعادتمندانه زندانیان را به جامعه فراهم نمود.

علی اسلام خواه مدیرکل زندان‌های استان مرکزی در این بازدید، گزارش مبسوطی از فعالیت‌ها و اقدامات شاخص حوزه تحت مدیریت خود را تشریح نموده و با اشاره به اولویت‌های سازمانی بر اساس سند تحول قضایی، توسعه زمینه‌های اشتغال زندانیان به عنوان عامل موثر بر رویکرد‌های اصلاحی مجرمان را مورد تاکید قرار داد.

 

وی همچنین تحقق سیاست کاهش هدفمند آمار جمعیت کیفری زندانیان با بهره مندی از اجرای موثر طرح پایش و غربالگری زندانیان را یادآور شد.

 

انتهای پیام/

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط