۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸

بارش برف سنگین در ارتفاعات گیلان

ارتفاع برف در برخی مناطق کوهستانی گیلان به بیش از یک متر و ۳۰سانتی متر رسید و به همت راهداران تمام راه های اصلی و فرعی این استان باز و تلاش ها برای بازگشایی راه های روستایی ادامه دارد.

بارش برف سنگین در ارتفاعات گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، با هشدار هواشناسی استان گیلان مبنی بر ورود سامانه سرد و بارشی از روز یکشنبه به گیلان شرایط برای بارش برف و باران در مناطق کوهستانی این استان فراهم شد. بر اساس این هشدار از صبح یکشنبه بارش برف در مناطق کوهستانی و دامنه‌ها و عصر همین روز در مناطق جلگه‌ای استان گیلان آغاز شد. بارش‌ها به حدی بوده که بر اساس گزارشات در برخی مناطق کوهستانی ارتفاع برف به بیش از یک متر و ۳۰ سانتیمتر رسیده است.

بیش از ۱۵۰ راهدار با ۳۰۰ خودرو سنگین، نیمه سنگین و سبک در محورهای کوهستانی و برف گیر استان مستقر شده و با آغاز بارش‌ها تلاش کردند تا راه‌های اصلی و فرعی باز بماند.

۵۰ اکیپ نیروی پلیس استان گیلان نیز با بیش از ۲۹۰ مأمور در محورهای کوهستانی مستقر و در صورت نیاز به مسافران و شهروندان گرفتار در برف خدمات رسانی کردند. نیروهای امدادی هلال احمر استان گیلان نیز طی ۷۲ ساعت گذشته به بیش از ۳۰ خودروی گرفتار در برف خدمات رسانی کرده و ۳۰ نفر نیز اسکان موقت شدند.

راه بیش از ۲۰۰ روستای در شهرستان‌های سیاهکل، رودبار، تالش، رضوانشهر، رودسر و املش مسدود و برق بیش از ۳۰ روستای رودبار نیز قطع شده و در این بین شش مادر باردار نیز به شهر رودبار منتقل شدند.

اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان با توجه به بارش برف، برودت هوا و یخبندان سراسری طی اطلاعیه‌ای http://مدارس برخی مناطق استان گیلان فردا (سه شنبه) تعطیل شد از تعطیل بودن مدارس برخی مناطق استان گیلان خبر داده و همچنین اعلام کرده آموزش‌ها در این مناطق به صورت آنلاین انجام می‌شود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط