۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹

این سیفی قند خون را تنظیم، فشار خون را تنظیم، نفخ را رفع و اسهال را درمان می کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، این سیفی قند خون را تنظیم، فشار خون را تنظیم، نفخ را رفع و اسهال را درمان می کند. عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: سیر یک آنتی‌بیوتیک و یک ضدعفونی‌کننده عمو...

این سیفی قند خون را تنظیم، فشار خون را تنظیم، نفخ را رفع و اسهال را درمان می کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، این سیفی قند خون را تنظیم، فشار خون را تنظیم، نفخ را رفع و اسهال را درمان می کند. عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: سیر یک آنتی‌بیوتیک و یک ضدعفونی‌کننده عمومی است. اثرات ضد میکروبی، ضد سرطان و آنتی‌اکسیدان دارد و در ایمنی بدن هم موثر است.

دکتر طیبه شاهی گفت: سیر دارای املاح معدنی مهمی مانند سلنیوم، روی، کروم، ژرمانیوم و ویتامین‌های E، C ،B، A و مقدار زیادی ید است.

وی با اشاره به این‌که سیر فشارخون را پایین می‌آورد، بیان کرد: این گیاه یک آنتی‌بیوتیک و یک ضدعفونی‌کننده عمومی است. سیر کار موجودات میکروسکوپی روده را تنظیم کرده و از تکثیر برخی باکتری‌های خطرناک در دستگاه گوارش جلوگیری می‌کند. به این جهت در اکثر موارد اسهال، اسهال خونی، ورم‌های معدی، احساس سنگینی و نفخ، خوردن سیر را توصیه کرده‌اند.

عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان این که در اختلالات کبدی و اختلالات غده کبدی (تیروئیدوکلیه)، نقرس، سیاتیک، سرگیجه، احساس صدای مبهم در گوش‌ها و هیجانات، سیر به‌عنوان یک ماده شفابخش توصیه شده است، ادامه داد: سیر یک ماده ضد دیابت است، زیرا این گیاه مقدار قند خون را تنظیم می‌کند. تمام کسانی که قند دارند و یا چربی در بدنشان جمع می‌شود باید تا حد مقدور از سیر استفاده کنند. سیر میزان گلوکز خون را پایین می‌آورد. اثرات ضد میکروبی، ضد سرطان و آنتی‌اکسیدان دارد و در ایمنی بدن هم موثر است.

بنابر گزارش جهاد دانشگاهی، وی در مورد نکات احتیاطی مصرف سیر گفت: گیاه سیر دارای طبیعت خیلی گرم و خشک بوده و نباید با داروهای شیمیایی از جمله آسپرین که رقیق‌کننده خون هستند مصرف شود.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار