۰۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷

این باشگاه صدرنشین دلاری جام جهانی قطر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،این باشگاه صدرنشین دلاری جام جهانی قطر.  جام جهانی به ایستگاه پایانی خود رسیده و دو تیم آرژانتین و فرانسه، تیم‌هایی هستند که با ۳۷ روز اقامت در قطر، رکورددار بوده‌اند و بنابراین بیشترین پاداش جام ج...

این باشگاه صدرنشین دلاری جام جهانی قطر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،این باشگاه صدرنشین دلاری جام جهانی قطر.  جام جهانی به ایستگاه پایانی خود رسیده و دو تیم آرژانتین و فرانسه، تیم‌هایی هستند که با ۳۷ روز اقامت در قطر، رکورددار بوده‌اند و بنابراین بیشترین پاداش جام جهانی نیز به باشگاه‌هایی خواهد رسید که در این دو تیم نماینده دارند.

نکته مهم این است که فیفا به ازای هرروز حضور بازیکنان در اردوی تیم‌ملی برای جام جهانی ۱۰ هزار دلار به باشگاه‌ها پرداخت می‌کند. به این ترتیب بازیکنانی که در مرحله گروهی با جام وداع کنند ۱۸۰ هزار دلار، بازیکنانی که در یک هشتم نهایی به پایان کار برسند ۲۲۰ هزار دلار، بازیکنانی که تا یک چهارم نهایی پیش بروند ۲۸۰ هزار دلار، بازیکنانی که در نیمه نهایی حضور داشته باشند ۳۲۰ هزار دلار و فینالیست‌ها ۳۷۰ هزاردلار به باشگاه خود سود می‌رسانند.

در شروع جام جهانی بارسلونا با ۱۷ و بایرن مونیخ و منچسترسیتی با ۱۶ نماینده بیشترین بازیکن را در جام جهانی داشتند و در جایگاه چهارم نام تیم السد قطر (۱۵) به چشم می‌خورد. منچستریونایتد (۱۴)، رئال مادرید، الهلال ریاض، اتلتیکو مادرید و چلسی (۱۳) نیز سایر تیم‌هایی بودند که در این جدول خودنمایی می‌کردند. البته در ادامه این لیست دچار تغییراتی شد و تیم‌هایی نظیر منچستر و چلسی یک نماینده خود را از دست دادند.

با این حال اما در پایان رقابت‌ها، منچسترسیتی بیشترین میزان درآمدزایی را از حضور بازیکنانش داشته و توانسته صدرنشین باشد. سیتیزن‌ها ۵.۵۸ میلیون دلار عایدی از جام جهانی دارند که آنها را با اختلاف وحشتناک نسبت به بارسلونا در صدر جدول قرار می‌دهد.

این در حالی است که بارسلونا با ۴.۱ میلیون دلار در جایگاه دوم قرار دارد و منچستریونایتد با ۳.۶ میلیون دلار در جایگاه سوم جای گرفته است. چلسی و تاتنهام نیز تیمهای بعدی هستند.

نکته مهم جدول پاداش‌های باشگاهی فیفا، غیبت بایرن مونیخ است. باواریایی‌ها که ۷ نماینده در تیم‌ملی آلمان داشتند، باتوجه به حذف مانشافت، با حداقل درآمد ممکن جام جهانی را ترک خواهند کرد.

این در حالی است که اگر آلمان به فینال راه پیدا می‌کرد، بایرن مونیخ ۲.۵۹ میلیون دلار از همین صعود به دست می‌آورد و احتمالا جای منچسترسیتی را می‌گرفت.

نکته دیگر غیبت تیمهایی نظیر الهلال و السد است که در جدول تعداد نماینده، حضور پررنگی داشتند اما باتوجه به اینکه تقریبا همه بازیکنان از تیم‌ملی کشورشان بودند، بنابراین با حذف عربستان و قطر، شانس رقابت با سیتی، بارسلونا و منچستریونایتد را هم از دست دادند.

صعود تیم‌ملی انگلیس هم می‌توانست معادلات را کاملا تغییر دهد. در این صورت احتمالا بارسلونا پایین‌تر از دیگر باشگاه‌های انگلیسی قرار می‌گرفت چرا که انگلیس اغلب از بازیکنانی تشکیل شده که در لیگ جزیره حضور دارند.

ماجرا برای بارسلونا نیز تا حدی مشابه بایرن مونیخ است. این تیم بیشترین نماینده خود را در تیم‌ملی اسپانیا داشت که در مرحله یک هشتم نهایی بازی را به مراکش باخت و حذف شد تا بارسا شانس درآمد بیشتر را از دست بدهد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه در اینفوگرافی خود همچنین به درآمدزایی باشگاه‌های سوپرلیگ اشاره کرده که بر این اساس بشیکتاش با ۱.۰۵ میلیون دلار صدرنشین است.

در بین تیمهای ایرانی پرسپولیس بیشترین دریافتی را از فیفا خواهد داشت و سپس نام استقلال و سپاهان دیده می‌شود.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار