۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸

ایران و کشور‌های ۱+۴ در نیویورک مذاکره می کنند؟

سخنگوی وزارت خارجه ایران از ایجاد تغییراتی در ترکیب تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران خبر داد و گفت ایران ممکن است هفته آینده در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، با قدرت‌های جهانی در مورد احیای برجام مذاکراتی انجام دهد

ایران و کشور‌های ۱+۴ در نیویورک مذاکره می کنند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سعید خطیب‌زاده روز یکشنبه ۲۸ شهریور در یک نشست خبری گفت که حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه، روز دوشنبه عازم نیویورک خواهد شد و به صورت جداگانه و دوجانبه با همه وزیران خارجه ۱+۴ دیدار و رایزنی می‌کند.

او در مورد احتمال برگزاری مذاکرات هسته‌ای با این وزرا افزود: «اگر دستور کار ویژه‌ای بود می‌تواند به صورت جمعی بین ایران و ۱+۴ برگزار شود، ولی تا الان تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده و باید دید دستور کار چیست».

او در پاسخ به این پرسش که با انتخاب علی باقری به عنوان معاون سیاسی وزیر خارجه، «آیا او رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران خواهد بود؟» گفت: «ترکیب تیم مذاکره‌کننده در حال بررسی است. طبیعتاً تغییراتی صورت خواهد گرفت و وقتی شکل و شمایل این تغییرات نهایی شود به اطلاع عموم خواهیم رساند».

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته گذشته نشست‌هایی را برگزار کرد که گرچه قطعنامه‌ای علیه ایران در جریان آن صادر نشد، اما کشور‌های غربی انتقاد‌های تندی را نسبت به اقدامات هسته‌ای تهران مطرح کردند و خواستار بازگشت هر چه سریع‌تر ایران به میز مذاکره برای احیای برجام شدند.

روز یکشنبه همچنین اعلام شد که رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به منظور شرکت در شصت‌وپنجمین نشست سالانه آژانس در رأس هیاتی وارد وین شده است.

محمد اسلامی در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در نشست سالانه آژانس با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس، و دیگر همتایان خود دیدار می‌کند.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار