۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶

اولین فیلم ابوالفضل جلیلی که اکران عمومی میشود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش برای فیلم‌های «افسانه بناسان غول چراغ جادو» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حبیب احمد زاده و «مسیر معکوس» به تهیه‌کنندگی و کارگردان...

اولین فیلم ابوالفضل جلیلی که اکران عمومی میشود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش برای فیلم‌های «افسانه بناسان غول چراغ جادو» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حبیب احمد زاده و «مسیر معکوس» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل جلیلی موافقت کرد.

«افسانه بناسان غول چراغ جادو» امروز نخستین اکران خود را در بخش جلوه‌گاه شرق سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر تجربه می‌کند و در خلاصه داستانش آمده است: بناسان غول چراغ جادو برای جلوگیری از اخراج همیشگی از منظومه شمسی مجبور می‌شود شرط فرشته‌ای را بپذیرد تا با همکاری چهار انسان معمولی یک آهنگ زیبا برای ایجاد معجزه‌ای بشری و واقعی خلق کند. ولی در این راه با ماجراهایی از زندگی آنان درگیر می‌شود.

این فیلم علاوه بر کشورمان در ژاپن، اتریش و عراق فیلمبرداری شده است و بازیگرانی همچون پرویز پرستویی، شیسوکو تسویا، گرهارد فرایلینگر، نورییوکی آساکورا و محمود بنکدارنیا در آن ایفای نقش می‌کنند.

احمدزاده پیش از این مستندهایی همچون «آخرین تیر آرش»، «موج زنده» و «بهترین مجسمه دنیا» را کارگردانی کرده است.

 

 

فیلم سینمایی «مسیر معکوس» به چالش چند جوان در جامعه امروز ایران برای ساخت فیلم و ورود به جرگه سینماگران جوان می‌پردازد. این فیلم نوجوانانه نخستین اکران خود را سال گذشته در سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تجربه کرد.

جلیلی تا کنون بیش از ۱۰ فیلم ساخته که در جشنواره‌های بین‌المللی جوایزی را کسب کرده‌اند، اما در ایران به نمایش درنیامده‌اند. خودش در این باره گفته است: چون تا به حال هیچ کدام از فیلم‌هایش اکران نشده‌اند، انتظاری هم برای اکران فیلمش ندارد. اما به نظر می‌رسد با دریافت پروانه نمایش برای «مسیر معکوس»، این نخستین فیلم اوست که راهی پرده‌های سینما خواهد شد.

منبع:

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار