۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳

اولیانوف از احتمال از سرگیری مذاکرات رفع تحریم‌ها در آبان خبر داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از مهر؛ میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی از احتمال از سرگیری مذاکرات رفع تحریم‌ها در اواخر آبان خبر داد. اولیانوف علاوه بر این، گفت که رافائل گروسی، رئیس آژانس ...

اولیانوف از احتمال از سرگیری مذاکرات رفع تحریم‌ها در آبان خبر داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از مهر؛ میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی از احتمال از سرگیری مذاکرات رفع تحریم‌ها در اواخر آبان خبر داد.

اولیانوف علاوه بر این، گفت که رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز قرار است هفته آینده به مسکو سفر کند.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران امروز (چهارشنبه) در گفت‌گو با شبکه ملی تلویزیون چین (CCTV )، گفت: ما به یک توافق خوب و عادلانه تمایل داریم. آمریکایی‌ها باید تصمیم بگیرند به تعهدات خود عمل کنند. فکر می‌کنیم اگر آمریکایی‌ها به تعهدات خود عمل کنند، تحریم‌ها را بردارند و تضمین‌های لازم را به ایران بدهند تا با نقض برجام، به تعهدات خود پشت پا نزنند، دستیابی به توافق خوب امکان پذیر است. این توافق جدیدی نیست، همان برجام است، لکن در برجام دو اشکال ایجاد شد. یکی اینکه آمریکایی‌ها خارج شدند و دوم آنکه اروپایی‌ها به تعهد خود عمل نکردند. اگر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به تعهد خود عمل کنند فکر می‌کنم زمینه برای توافق خوب وجود دارد.

خبر اولیانوف درباره از سرگیری مذاکرات رفع تحریم‌ها از اواسط نوامبر، در حالی منتشر شده که علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران نیز امروز در تور اروپایی خود، در ملاقات با جمعی از ایرانیان مقیم مجارستان، با اشاره به آخرین روند تحولات مذاکرات رفع تحریم تاکید کرد که «جمهوری اسلامی ایران آمادگی طرف‌ها برای دادن تعهدات پایدار را عامل حصول سریع توافق و پایبندی به تعهدات را ضامن حفظ و استمرار توافق می‌داند».

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار