۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴

اوضاع بحرانی کهکشانی‌ترین تیم فوتبال ایران!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، نخستین دیدار دور برگشت رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر بین تیم‌های فوتبال مس رفسنجان و سپاهان اصفهان برگزار شد که با شکست سه بر یک میهمان اصفهانی همراه بود. محرم نویدکیا در حالی پنجمین شکست فصل را با ...

اوضاع بحرانی کهکشانی‌ترین تیم فوتبال ایران!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، نخستین دیدار دور برگشت رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر بین تیم‌های فوتبال مس رفسنجان و سپاهان اصفهان برگزار شد که با شکست سه بر یک میهمان اصفهانی همراه بود. محرم نویدکیا در حالی پنجمین شکست فصل را با سپاهان در هفته شانزدهم تجربه کرد که جذب بازیکنان فراوان در تابستان سال جاری آنها را تبدیل به تیمی پر ستاره کرد.

سیاست ساکت با فرمول محرم

نایب قهرمان فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر در نقل و انتقالات تابستانی خریدهای ویژه و بزرگی را انجام داد. آنها با جذب قطعی شهریار مغانلو از سانتاکلارا بمب فوتبال باشگاهی ایران را ترکاندند. مهاجم فصل گذشته پرسپولیس که سرخ‌ها نتوانستند او را حفظ کنند تا مغانلو با مبلغی قابل توجه بابت صدور رضایت‌نامه‌اش به سپاهان بپیوندد.

محرم نویدکیا پس از اینکه استقلال نتوانست مسعود ریگی را حفظ کند سراغ هافبک تأثیرگذار فصل گذشته آبی پوشان پایتخت رفت تا او نیز با رقمی ویژه پیراهن زرد فوتبال ایران را بپوشد.

فرشاد احمدزاده هافبک تأثیرگذار فصل گذشته فولاد نیز خرید جذاب دیگر سپاهان بود که محمدرضا ساکت مدیرعامل سپاهان آن را نیز جذب کرد تا تیمی فوق‌العاده و کامل برای کادر فنی و هواداران خود ایجاد کند.

خرید خارجی به جای دروازه‌بان خارجی نشین

پیام نیازمند سنگربان ملی پوش فصل گذشته سپاهان اصفهان به پورتیموننزه پرتغال رفت تا محرم نویدکیا به جای گشتن دنبال جانشین او از بین گزینه‌های داخلی سراغ «کریستوفر کنت» رفته و این دروازه‌بان اتریشی را به اصفهان بیاورد.

خریدهای کم بازده

سنگربان سابق پانتیکولوس یونان در حالی به سپاهان آمد که خیلی‌ها انتظار داشتند بتواند جای خالی نیازمند را پر کند اما او به هیچ وجه شبیه به نیازمند نبود تا احتمال خروج زود هنگام او از فوتبال ایران نیز مطرح شود اما محرم نویدکیا همچنان به او اطمینان کرد تا یکی از چهره‌های تأثیرگذار در باخت‌های متعدد تیمش شود.

شهریار مغانلو نیز با وجود سر و صدای فراوان در نقل و انتقالات به آرامی در سپاهان عمل کرد. مهاجم بلند قامت زردها بر خلاف انتظارها نیمی از دیدارهای نیم فصل اول را نیمکت نشین بود تا نشان دهد چندان چنگی بر دل محرم نویدکیا برای استفاده از خود در غالب ترکیب اصلی نزده باشد.

احمدزاده تنها بازیکن جدید سپاهان بود که همچون دوران حضور در فولاد بازی کرد اما توان او به تنهایی برای خروج سپاهان از بحران کافی نبود.

فصل سرد بازیکنان تأثیرگذار

سروش رفیعی، عزت پورقاز، سجاد شهباززاده و محمدرضا حسینی بدون شک جزو بهترین بازیکنان فصل گذشته فوتبال باشگاهی ایران با پیراهن سپاهان بودند اما نتوانستند در روزهای سخت کمکی تیم خود در فصل جاری کنند. با این وجود نویدکیا با هر ساز بازیکنان خود رقصید تا سروش رفیعی طبق قرار قبلی بتواند در میانه‌های فصل به کانادا سفر کرده و تولد فرزندش را در آنجا جشن بگیرد.

عادت به گل خوردن

«کنت» و خط دفاعی‌اش در سپاهان هر چقدر در هفته‌های نخست لیگ برتر موفق در امر کلین شیت بودند در نیمه دوم بازی‌های دور رفت ضعیف ظاهر شدند. این تیم مقابل گل گهر سیرجان چهار بار گل خورد تا ضعف‌های فراوان خط دفاعی‌اش مشخص شود اما استفاده غیر مجاز حریف سیرجانی از بازیکن گل گهر باعث شد تا نتیجه این دیدار از سوی کمیته انضباطی سه بر صفر به سود تیم اصفهانی شود. نتایج سپاهان نشان دهنده ضعف این تیم در خط دفاعی است. شاگردان محرم ۹ بار در ۱۶ بازی خود گل خوردند که برای نایب قهرمان فصل گذشته و مدعی قهرمانی سال جاری چندان مطلوب نیست.

کهکشان ساکت صدای اصفهان را در آورد

سپاهان با کسب ۹ پیروزی، دو تساوی و پنج شکست و کسب ۲۹ امتیاز موقتا در رتبه سوم جدول قرار دارد اما با یک دیدار بیشتر فاصله‌ای ۶ امتیازی با استقلال تهران در صدر جدول دارد. آماری نا امید کننده برای کهکشان پر طمطراق ساکت در اصفهان که با فرمول محرم نویدکیا در سراشیبی نزول قرار بگیرد و هواداران تیم دیگر حاضر به حمایت از سرمربی محبوب خود نباشند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار