۰۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳

انتقاد تند پیشکسوت آبی پوشان از عملکرد ضعیف سنگربان شماره ۱ استقلال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،انتقاد تند پیشکسوت آبی پوشان از عملکرد ضعیف سنگربان شماره ۱ استقلال. منصور رشیدی، دروازه‌بان اسبق استقلال و مربی گلرهای همین تیم در سالهای گذشته درباره دربی و اشتباهات سید حسین حسینی اظهاراتی را مط...

از باشگاه استقلال چخبر؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،انتقاد تند پیشکسوت آبی پوشان از عملکرد ضعیف سنگربان شماره ۱ استقلال. منصور رشیدی، دروازه‌بان اسبق استقلال و مربی گلرهای همین تیم در سالهای گذشته درباره دربی و اشتباهات سید حسین حسینی اظهاراتی را مطرح کرد.

دربی چطور بود؟

به نظرم استقلال می‌توانست بازی را برنده شود ولی بدشانسی آورد که دروازه‌بانش روز بدی را تجربه می‌کرد.

چرا حسینی نتوانست روی گلها عکس العمل خوبی نشان بدهد؟

متاسفانه خروج‌های حسینی اشتباه بود. شاید از نظر روحی روانی آمادگی این بازی را نداشت در حالی که من قبل از دربی با اشاره به وضعیت بدنی خوب او و روحیه ای که در بازی با ولز گرفته بود فکر میکردم بهترین بازیکن استقلال همین حسینی باشد اما او بدترین بازیکن استقلال بود.

شما به عنوان کسی که هم مربی حسینی بودید و هم با ده‌ها دروازه‌بان بزرگ کار کردید چرا چنین اتفاقی برای او رخ داد؟

متاسفانه یکی از ایرادهای بزرگ برخی دروازه‌بانان خروج‌های اشتباه آنهاست. من بارها در این باره با مهدی رحمتی تمرین کردم اما نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتاد که در روزهای حساس و در برخی صحنه‌ها خروج اشتباه می‌کرد. این شرایط برای حسینی هم وجود دارد.

آیا این موضوع درباره بازیکن تیم ملی که تجربه جام جهانی دارد قابل قبول است؟

خیر به هیچ عنوان قابل قبول نیست! ضعف فاحش حسینی در تایمینگ و پرش‌هایش در لحظه ارسال توپ، همچنین اشتباه در موقعیت شناسی باعث شد استقلال ۲ گل بد بخورد. از دروازه‌بانی که ۱۰ ، ۱۵ سال در سطح اول فوتبال ایران حضور دارد این اشتباهات قابل قبول نیست. حسینی وقتی خوب بود ما خوبش را هم گفتیم. مثلاً فصل قبل او را از عوامل اصلی قهرمانی استقلال عنوان کردیم اما اگر همین روند در کارش ادامه پیدا کند هم تیم ملی را از دست می‌دهد و هم در استقلال نابود می‌شود.

آیا نیمکت‌نشینی حسینی در یکی یا دو بازی آینده می‌تواند او را به خودش بیاورد؟

این هم یک ریسک دیگر است! متاسفانه مربی استقلال هیچ اهمیتی به دروازه‌بان دوم تیم نداده است. علیرضا رضایی سال قبل در چند بازی آمد و دیدیم که می‌تواند جایگزین خوبی برای حسینی باشد اما در این مدت او اصلاً بازی نکرده و اینکه یک مرتبه باید فیکس شود ریسک است. ولی طبیعی است که باید حسینی را به خودش بیاورند.

 پیشکسوت آبی پوشان

پیشکسوت آبی پوشان

چه کار می‌توانند بکنند؟

من زمانی که مربی دروازه‌بانان بودم مستقیم در این قبیل موارد برخورد می‌کردم و نظرم را می‌گفتم. مثلاً اینکه فلان دروازه‌بان نباید بازی کند. اما بعید می‌دانم مربی فعلی دروازه‌بانان استقلال چنین حرفی را بزند.

شکل اصولی این کار چیست؟

گفتم که، دروازه‌بان مسئول مستقیم دارد که باید بهترین گلر تیم را به سرمربی معرفی کند.

گفته می‌شود ساپینتو بعد از دربی به حسینی حرفی نزده اما روز چهارشنبه با او و غلامپور جلسه داشته است؟ این کار او خوب است؟

این حق ساپینتو است! سرمربی تیم باید در قبال هواداران و مدیریت باشگاه پاسخگو باشد. او قطعاً باید از غلامپور علت افت حسینی را بپرسد. از خود حسینی هم باید در این باره سوال می‌کرده که قطعاً تذکر لازم را به آنها داده است.

ممکن است حسینی بعد از حضور در جام جهانی بی‌انگیزه شده باشد؟

نباید اینگونه باشد، ولی ممکن است! طبیعی این است که اگر کسی به تیم ملی می‌رسد و در جام جهانی بازی می‌کند باید خودش را در مسیر پیشرفت قرار دهد. اگر حسینی به این سرعت ارضا شده باشد فوتبالش نابود می‌شود. حسینی می‌تواند تا چند سال آینده جزو گلرهای تیم ملی باشد. اگر انگیزه اش را از دست بدهد فوتبال باشگاهی اش هم از بین خواهد رفت.

بازی با صنعت نفت را چطور پیش بینی می‌کنید؟

آبادانی‌ها یک برد شیرین مقابل نساجی کسب کردند و روحیه خوبی برای دیدار با استقلال دارند. از آن گذشته هر تیمی‌جلوی استقلال روحیه لازم را پیدا می‌کند. قطعاً بازی در آبادان آسان نیست. به طور کلی هیچ بازی برای استقلال آسان نیست. بازیکنان صنعت می‌آیند و حتماً مقابل استقلال جانفشانی می‌کنند. من فکر می‌کنم استقلال یک روز سخت دیگر را در آبادان پیش رو خواهد داشت.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار