۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱

انتخاب سرمربی استقلال با مغز متفکر آبی پوشان / ماموریت مهم سردار آجرلو به پین / انتخاب سرمربی هم شهری توسط مربی محبوب آبی پوشان استقلالی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،انتخاب سرمربی استقلال با مغز متفکر آبی پوشان / ماموریت مهم سردار آجرلو به پین / انتخاب سرمربی هم شهری توسط مربی محبوب آبی پوشان استقلالی. اغلب کارشناسان استقلالی و فوتبالی...

انتخاب سرمربی استقلال با مغز متفکر آبی پوشان / ماموریت مهم سردار آجرلو به پین / انتخاب سرمربی هم شهری توسط مربی محبوب آبی پوشان استقلالی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،انتخاب سرمربی استقلال با مغز متفکر آبی پوشان / ماموریت مهم سردار آجرلو به پین / انتخاب سرمربی هم شهری توسط مربی محبوب آبی پوشان استقلالی. اغلب کارشناسان استقلالی و فوتبالی در فصل گذشته عامل موفقیت فرهاد مجیدی با استقلال را دستیار ایتالیایی او عنوان می‌کردند و حالا شاید همین فرد جانشین مجیدی را هم به ایران بیاورد.

نقش گابریله پین در انتخاب سرمربی جدید استقلال

گابریله پین، مربی ایتالیایی استقلال که در بهار ۱۴۰۰ و اواخر فصل بیستم لیگ برتر و به خواست فرهاد مجیدی به جمع اعضای کادر فنی آبی ها اضافه شد پس از بروز مشکلاتی برای حضورش در کشورمان (به واسطه مقررات وضع شده از سوی وزارت ورزش) از شهرویو ماه سال ۱۴۰۰ به ایران آمد و کارش کنار تیم استقلال را استارت زد.

این مربی ایتالیایی ۵۹ ساله متولد شهر ویتوریو ونه‎تو در کشور ایتالیاست که سابقه بازی در باشگاه های یوونتوس، پارما، یوونتوس، لاتزیو، پارما و پیاچنزا را در کارنامه دارد و همچنین دوران مربیگری‌اش را در رده باشگاهی در تیم های پارما، فیورنتینا، گالاتاسرای، النصر امارات، والنسیا و جنوا پشت سر گذاشته است.

اما مهمترین بخش مربیگری گابریله پین در سال‌های اخیر به حضور ۴ ساله (۱۴-۲۰۱۰) او در تیم ملی ایتالیا مربوط می شود. سالی که ایتالیا در جام ملتهای ۲۰۱۲ اروپا به فینال رسید و درنهایت مقابل اسپانیا به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

بسیاری از کارشناسان فوتبالی موفقیت ایتالیا در آن مسابقات را به حضور این مربی در کادر فنی تیم ملی ایتالیا مربوط می‌دانستند. او همچنین چندی بعد به همراه “چزاره پراندلی” در جام کنفدراسیون ها در سال ۲۰۱۳ نیز به فینال رسید و نایب قهرمانی آن مسابقات را تجربه کرد. البته گابریل پین همراه با تیم ملی ایتالیا در جام جهانی ۲۰۱۴ نیز حضور داشت اما لاجوردی پوشان ایتالیا در آن رقابت ها (در برزیل) کارنامه قابل توجهی را از خود بر جای نگذاشتند.

انتخاب سرمربی استقلال با مغز متفکر آبی پوشان / ماموریت مهم سردار آجرلو به پین / انتخاب سرمربی هم شهری توسط مربی محبوب آبی پوشان استقلالی

انتخاب سرمربی استقلال با مغز متفکر آبی پوشان / ماموریت مهم سردار آجرلو به پین / انتخاب سرمربی هم شهری توسط مربی محبوب آبی پوشان استقلالی

در هفته ها و ماههای اخیر بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان آبی ها بخش عمده موفقیت استقلال در فصل گذشته را مرهون حضور این مربی کنار دست فرهاد مجیدی عنوان می‌کردند. فراموش نکنیم گابریله پین در اواخر اردیبهشت ماه و در مصاحبه‌ای با نشریه “گاتزتا دلو اسپورت” ایتالیا درباره شرح وظایفش در تیم استقلال صراحتاً اعلام کرد: «فرهاد مجیدی از من خواسته قبل از شروع بازی و در بین دو نیمه در رختکن با بازیکنان صحبت کنم».

همه این مسائل و اطلاعات دقیق کادر مدیریتی باشگاه استقلال از این شرایط کادر فنی باعث شد تا مدیرعامل استقلال پس از جدایی فرهاد مجیدی نظر مساعد گابریله پین برای ادامه همکاری با سرمربی فصل بعد باشگاه استقلال را جلب کرده و او را متقاعد کند که یک سال دیگر همراه با استقلال بماند.

اما اخبار رسیده از باشگاه استقلال حکایت از آن دارد که گابریله پین که این روزها با خانواده به کشورش برگشته هیچ دغدغه ای بابت ادامه حضور در باشگاه استقلال نداشته و به لحاظ مالی نیز اطمینان خاطر دارد که مشکلی از این بابت برای تمدید قرارداد با آبی ها نخواهد داشت.

شایان ذکر است؛ ظرف ۴۸ ساعت اخیر شایعه سرمربیگری گابریله پین در باشگاه استقلال نیز مطرح شده بود اما ظاهراً این فرد علاقه چندانی به نفر اول بودن ندارد.

نکته مهم در ارتباط با این موضوع این است که روابط خوب مصطفی آجورلو با گابریله پین باعث شده تا مدیرعامل استقلال از وی بخواهد در صورت امکان اگر مربی خوبی برای هدایت استقلال و جانشینی فرهاد مجیدی سراغ دارد، فرد نظرش را به باشگاه استقلال معرفی کند.

برخی گمانه‌زنی‌ها در این باره حاکی از آن است که احتمال دارد مربی بعدی آبی ها با مشورت و همفکری گابریله پین و از کشور ایتالیا روی نیمکت استقلال بنشیند. شناخت پین از بازیکنان این تیم این فرصت را به مربی خارجی بعدی می دهد که برای برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت این تیم سرعت عمل بیشتری در یارگیری داشته باشد.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار