۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲

انتخاب ایران به عنوان نایب رئیس مجمع عمومی سازمان ملل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از تسنیم، مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت نیویورک با اجماع، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران را به عنوان نائب رئیس هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب کرد. با این ...

مجمع عمومی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از تسنیم، مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت نیویورک با اجماع، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران را به عنوان نائب رئیس هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب کرد.

با این تصمیم ایران به عنوان یکی از پنج نائب رئیس مجمع عمومی از گروه آسیا ـ اقیانوسیه در نشست آتی مجمع که از سپتامبر آینده و با حضور مقامات عالیرتبه کشورها آغاز به کار خواهد کرد، منصوب شده است.

نواب انتخابی رئیس مجمع عمومی علاوه بر مدیریت نشست‌های مجمع آتی، به همراه ۵ عضو دائم شورای امنیت اعضای کمیته عمومی را تشکیل می دهند که مسئولیت تعیین دستور کار و اولویت‌بندی نشست های مجمع را عهده‌دار خواهد بود.

مجمع عمومی سازمان ملل همچنین با اجماع کاندیدای جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان به گزارشگر کمیته خلع سلاح و عدم اشاعه مجمع عمومی و عضو هیئت رئیسه این کمیته نیز منصوب کرد.

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار